2022-02-24, 19:56
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
17.083 personer är registrerade som avlidna, men det är eftersläpning. Enligt prognos är det cirka 17.300 personer som avlidit. I Estoniakatastrofen avled cirka 500 svenskar, så man kan jämföra covid19 med en Estoniakatastrof var 6:e vecka ungefär för svenskt vidkommande. Försumbart säger somliga. Andra (däribland jag) ser det som en katastrof som Sverige hanterat extremt dåligt jämfört med våra grannländer.

https://covidstatistik.se/index

Ett vanligt år sker det alltså motsvarande ca 180 Estoniakatastrofer i Sverige...

Medelåldern för döda ligger på ca 82, både generellt och för "covid". Vad medelåldern för de döda i Estoniakatastrofen låg på vet jag inte, men jag gissar att den var långt under 82 i alla fall.

Men fortsätt med dina hjärndöda jämförelser du. Om inte annat är de i alla fall underhållande..
Citera
2022-02-24, 20:02
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Det vi vet är att ovaccinerade är extremt överrepresenterade bland avlidna.

0 doser - 167 avlidna.
1 dos - 17 avlidna.
2 doser - 156 avlidna.
3 doser - 252 avlidna.

Sen försöker du flytta målstolparna genom att komma med massa teorier och foliehattar om hur de ovaccinerade varit sjuka innan eller inte och på så sätt försöka finta bort den verkliga bilden.

Leta fram data som visar detta då?
Det är nog du som pratar goja som vägrar förstå vitsen med att göra skillnad på ovaccinerade som är naturligt immuniserade och de som inte är det. Det intressant ta är väl vad som karaktäriserar de få som blir dåliga av viruset jämfört med de som inte blir det. Dina siffror är tämligen ointressanta eftersom de inte gör den distinktionen.
Citera
2022-02-24, 20:09
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
35700 patienter har diagnosticerats med post-covid, det är ganska många det.

https://www.sydsvenskan.se/2022-02-24/farre-patienter-far-diagnosen-postcovid
3 promille av befolkningen. Samtidigt som biverkningar av vaccinet ofta inte erkänns utan skylls på "nåt annat".
Citera
2022-02-24, 20:13
Medlem
Citat:

Problemet med s.k. Postcovid är att det ofta inte har ett skvatt med coronavirus att göra. Troligtvis är det oftast svamp, parasiter, bakterier , allergier och annat som folk inbillar sig måste ha med corona att göra..
Citera
2022-02-24, 20:16
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Problemet med s.k. Postcovid är att det ofta inte har ett skvatt med coronavirus att göra. Troligtvis är det oftast svamp, parasiter, bakterier , allergier och annat som folk inbillar sig måste ha med corona att göra..

Det är troligen samma orsak som för de påstådda "vaccinskadorna".
Citera
2022-02-24, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Det är troligen samma orsak som för de påstådda "vaccinskadorna".
Ibland ja men inte alltid.
Citera
2022-02-24, 20:35
Medlem
Citat:

Hur många av dom har postcovid efter en Coronainfention… min mammas vän hade Corona sommar 2020 och fick vaccin våren2021… hon fick Astra och hon blev så dålig så det står i hennes papper att hon INTE skulle ha Astra igen.. som dos 2 fick hon ett annat vaccin.. läkaren vägrar i detta fall anmäla hennes biverkningar som vaccinbiverkning och hon utreds som långtidscovid…hon bråkar fortfarande med vården för att få hjälp med hennes problem efter vaccineringen.. min poäng är att det är väldigt enkelt att sätta diagnosen långtidscovid… förstår du min tanke? Allt skylls på Coronan..
Citera
2022-02-24, 20:56
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ingenting är perfekt, hade det varit det hade vi inte haft några sjukdomar alls. Jag föredrar vaccination med korrekt aspirering före viruset. Själv kände jag inga svullna lymfkörtlar alls, flickvännen däremot sa att det kändes som att ha en tennisboll under armen ett par dagar, men när hon kände med handen fanns det inget där. Hon anmälde det till biverkningsregistret.
Läser vidare på Wikipedia och det verkar som om proteiner kan övergå från lymfan till blodet. Borde då även gälla spikproteinet kanske.
Lymph returns proteins and excess interstitial fluid to the bloodstream.
Det vore intressant att veta vad som riktigt händer med de spikprotein som bildas av mRNA-vaccinet. Det tar ju ett tag innan antikropparna utvecklats.
Citera
2022-02-24, 21:06
Medlem
Kriget i Ukraina fyller sin poäng. Nu glömmer alla brotten som våra regeringar har begått. Vaccinets biverkningar som dödar folk.

Fyfan säger jag bara.
Citera
2022-02-24, 21:19
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
3 promille av befolkningen. Samtidigt som biverkningar av vaccinet ofta inte erkänns utan skylls på "nåt annat".

Nu har inte hela befolkningen varit smittad så det är ganska många.
Citera
2022-02-24, 21:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011

Njae det har i mycket stor grad med viruset att göra. Här är en studie som visar att viruset troligtvis ger sig på nervus vagus, vilket ger långtgående konsekvenser då det är ett mycket komplext system.

https://www.jpost.com/health-and-wellness/article-696452

Citat:
Many symptoms of post-COVID syndrome could be caused by lasting damage sustained to one of the most important nerves in the human body during initial infection with coronavirus, new research has suggested.

What is the vagus nerve?
The vagus nerve is the 10th cranial nerve and is the longest and most complex of all of them. It runs from the brain throughout the entirety of the face and chest, reaching the abdomen. The vagus nerve serves as the main connection between the brain and the gastrointestinal tract, sending back information about the state of the inner organs.

Citera
2022-02-24, 21:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBurtan
Hur många av dom har postcovid efter en Coronainfention… min mammas vän hade Corona sommar 2020 och fick vaccin våren2021… hon fick Astra och hon blev så dålig så det står i hennes papper att hon INTE skulle ha Astra igen.. som dos 2 fick hon ett annat vaccin.. läkaren vägrar i detta fall anmäla hennes biverkningar som vaccinbiverkning och hon utreds som långtidscovid…hon bråkar fortfarande med vården för att få hjälp med hennes problem efter vaccineringen.. min poäng är att det är väldigt enkelt att sätta diagnosen långtidscovid… förstår du min tanke? Allt skylls på Coronan..

Jag tycker man ska ta biverkningar från vaccinet på lika stort allvar, annars förlorar människorna tron på både sjukvården och vetenskapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in