2022-02-24, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
S&P Futures (SPX500) är ner 4.5% sedan igår, vilket är ganska hanterbart ändå, iaf jämfört med Ryska börsen (IMOEX) som ett tag var nere över 50(!!)%

Jo men när klockan ringer 15:30 så börjar de stora pojkarna handla. Det var då vi såg starten på selloffen igår.

Nasdaq brukar klassas som i en bear market efter -20% under ATH. Just nu -21%. Som sagt, försök inte fånga kniven nu. Låt dammet lägga sig först.
Citera
2022-02-24, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Eskalerar kriget så är bottnen nog lägre än så.

Vänta tills Nasdaq i USA öppnar. Kan bli ett blodbad idag på börsen.

Nja, asien och europeiska börsen har ju varit öppna redan så tror inte nasdaq kommer gå särskillt annorlunda.
Hade vi sett enorm panik och dump på asien och EU hade vi sett stor dump i krypto också.

Om nån timmar vet vi
Citera
2022-02-24, 13:21
Medlem
KartongLeifs avatar
Hej allihopa!

Jag har den senaste månaden planerat att investera i Eth och Btc, har sålt mitt boende och tänkte avsätta 100.000:- till krypto.

Vad jag undrar är ifall det är bra eller dåligt att gå in nu efter invasionen från ryssarna? Min magkänsla sa innan att det är en bra idé att investera och den är ännu starkare nu efter morgonens nyheter.

Vad säger ni kompisar?

Med vänlig hälsning

Kartong Leffe
Citera
2022-02-24, 13:28
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KartongLeif
Hej allihopa!

Jag har den senaste månaden planerat att investera i Eth och Btc, har sålt mitt boende och tänkte avsätta 100.000:- till krypto.

Vad jag undrar är ifall det är bra eller dåligt att gå in nu efter invasionen från ryssarna? Min magkänsla sa innan att det är en bra idé att investera och den är ännu starkare nu efter morgonens nyheter.

Vad säger ni kompisar?

Med vänlig hälsning

Kartong Leffe
Kanonläge att börja köpa in sig. Lägg in i omgångar med 2-3 veckors mellanrum.
Citera
2022-02-24, 13:38
Medlem
Citat:
Hej allihopa!

Vad säger ni kompisar?

Med vänlig hälsning

Kartong Leffe
Jag skulle avvakta. SEK blir dessutom rekt av USD/EUR/GBP.

Invasionen är nog inte över än. Botten är inte nådd.
Citera
2022-02-24, 13:40
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Hej allihopa!

Vad säger ni kompisar?

Med vänlig hälsning

Kartong Leffe

Vad har du för tids horizont med din investering?

Kan du gå in nu, och hantera ytterligare 20% nergång kommande veckan med vetskapen att det är värdet i framtiden som är intressant, så köp på.

Kan du inte hantera 20% nergång på kort sikt, så köp för 50% och spara för eventuell ytterligare nergång. Men då får du fundera hur du hanterar om det blir 20% uppgång istället.

Alla kurser lär följa utvecklingen av kriget. Om det inte blir värre än det som hänt idag så har alla kurser bottnat och lär stiga framöver. Om kriget eskalerar till någonting som folk inte riktigt räknat med, så kommer börserna fortsätta neråt.

Personligen har jag idag köpt på mig mer för en hyfsad summa. Se här: (FB) Jag startar en degen portfölj
Men det är en portfölj där jag har råd att ligga 50% back utan att må allt för dåligt.
Citera
2022-02-24, 17:11
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Det blev militärt krig trots allt. Och jag tror det kommer bli värre nu. Jag hade också fel.

Det va tur att jag avvaktat med att köpa.
Ber så hemskt mycket om ursäkt, fel av mig. Detta trodde jag inte skulle hända på riktigt
Citera
2022-02-24, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Ber så hemskt mycket om ursäkt, fel av mig. Detta trodde jag inte skulle hända på riktigt
Finns inget att be om ursäkt för. Det är Putin som borde be om ursäkt. Ingen av oss kunde veta.
Citera
2022-02-24, 17:19
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Jo men när klockan ringer 15:30 så börjar de stora pojkarna handla. Det var då vi såg starten på selloffen igår.

Nasdaq brukar klassas som i en bear market efter -20% under ATH. Just nu -21%. Som sagt, försök inte fånga kniven nu. Låt dammet lägga sig först.

Nasdaq ligger på plus i detta nu.
Citera
2022-02-24, 18:22
Medlem
Citat:
Nasdaq ligger på plus i detta nu.
Vände ner igen. Stänger nog på minus ändå. Vi får se.
Citera
2022-02-24, 18:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Vände ner igen. Stänger nog på minus ändå. Vi får se.
Oavsett om den stänger på lite plus eller lite minus så är det anmärkningsvärt att det inte vart några 4-5% minus.
Citera
2022-02-24, 18:34
Medlem
Citat:
Oavsett om den stänger på lite plus eller lite minus så är det anmärkningsvärt att det inte vart några 4-5% minus.
Det blev en fin pullback upp igen. Fortfarande osäkert läge. Let's wait for Putin's next move.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in