2022-02-24, 08:47
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Skrivit i stjärnorna.... skrattar och gråter samtidigt.

Spurs mobbar City och några dagar senare får de själva smisk utav fucking Burnley.
Citera
2022-02-24, 09:12
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Nja City är 3 p före och har hemmaplan mot oss så city sitter i förarsätet än så länge.

Jag förstår vad du menar men Liverpool har klart bättre form. Det är helt galet. Sen har City vunnit mycket tidigare och ligan ifjol vilket gör att en viss känsla av mättnad KAN infinna sig. De där sista procenten kan man inte garantera från City. Liverpool tappade väl inte en enda poäng under AM heller?
Solklar fördel Pool och de kommer vinna ligan. De är världens bästa lag, ingen som helst tvekan om det.
Citera
2022-02-24, 09:46
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Pipe it down will ya?

Tror inte det finns många Chelseafans som anser helhjärtat att Jorginho är bäst i världen själv har jag aldrig varit ett megafan av honom, men med tanke på att han vann EM och CL under samma år så kan man inte lämna han utanför ballon dor listan.

Med den logiken så skulle alltså Reece James varit favorit för Ballon dor om England hade vunnit em ?

Det är ett individuellt pris, som givetvis baseras på vad man vinner, men man kan ju inte bara vara en duktig startspelare. Jorginho har blivit överhypad tack vare att han vann 2 stora pokaler.

Kante har aldrig varit lika hypad i ballondor och det säger rätt mkt hur överskattad Jorginho var.
Citera
2022-02-24, 09:49
Moderator
zanteras avatar
Hoppas ändå Conte stannar i Spurs nästa säsong, jag gillar konkurrens i ligan och det är roligare om det finns fler lag som kan utmana. Såklart behöver Conte några värvningar, just nu är Spurs väldigt upp o ner. Att man skulle torska mot Burnley ser jag dock inte ens som en skräll, Burnley hade en ganska fin svit inför matchen och hade piskat Brighton borta med 3-0 precis innan, och Burnley har blivit mästare på att gneta till sig resultaten man behöver för att hänga kvar när säsongen börjar knytas ihop.
Citera
2022-02-24, 11:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
1: Nej, bägge klubbarna har misslyckats ganska så kapitalt.
Jag valde att dra upp Liverpool för du skulle inse vad BETYDLIGT BÄTTRE innebär. Jag tog upp Spurs som ett exempel på ett lag som lyckats ännu sämre än vad United / Arsenal har gjort.

2: Jag har motbevisat dig med fakta, med logiska argument men du vägrar övht ta in någon fakta utan det du säger är det enda som kan vara rätt enligt dig.

För resterande användares skull så låter jag saken bero, de och jag har alla samma åsikt - du är den enda med annan åsikt.

Kan lova dig att du inte missat något, det här är en av de absolut sämsta halvlekarna United har gjort denna säsongen så att det bara står 1-0 är än så länge för Uniteds del extremt lyckosamt. Hade jag haft mer pengar hade det gått fyra tv-apparater. Man ser något så in i helvete loja och totalt ointresserade ut så nu hade jag velat ha in Sir Alex och 10 stycken hårfönar - för något måste ruska liv i de döda

Tillägg: Hur man faktiskt lyckas få med sig 1-1 i denna matchen är helt otroligt. Det finns en maxlöpning av anfallare mot Oblak's mål och det är den Elanga gör målet på. ATM har två bollar i ribban och hade vart väl förtjänade av vinst även om det är 33-67 i bollinnehav.
1. Det kan alltid diskuteras. Dock så finns ingen tvivel öht om att Man United har varit mer misslyckade än vad Arsenal har varit under de sista 7-8 åren eller så, mtp budgeten som MU har använt sig av jämfört med AFC.

2. Nej, det har du absolut inte gjort - tvärtom. Du har inget logiskt svar att komma med i den här frågan, eftersom att du vägrar att inse realiteten i bilden. Men djupt inne så vet du lika bra som jag att det jag försöker att få fram stämmer 100% överrens med verkligheten och fakta.
Citera
2022-02-24, 11:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Jag förstår vad du menar men Liverpool har klart bättre form. Det är helt galet. Sen har City vunnit mycket tidigare och ligan ifjol vilket gör att en viss känsla av mättnad KAN infinna sig. De där sista procenten kan man inte garantera från City. Liverpool tappade väl inte en enda poäng under AM heller?
Solklar fördel Pool och de kommer vinna ligan. De är världens bästa lag, ingen som helst tvekan om det.
Liverpool har bättre form just nu, men för 1 mnd sedan så var läget tvärtom. Jag är dock 100% säker på att Man City kommer vinna titeln med Liverpool som tvåa, Chelsea som trea och att Arsenal tar 4:e platsen. Detta skrev jag så tidigt som i juni/juli.
Citera
2022-02-24, 11:55
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Med den logiken så skulle alltså Reece James varit favorit för Ballon dor om England hade vunnit em ?

Det är ett individuellt pris, som givetvis baseras på vad man vinner, men man kan ju inte bara vara en duktig startspelare. Jorginho har blivit överhypad tack vare att han vann 2 stora pokaler.

Kante har aldrig varit lika hypad i ballondor och det säger rätt mkt hur överskattad Jorginho var.

Kante hade fått Ballon dor om Frankrike inte kollapsat mot Schweiz och lyckats vinna EM. Han var tillsammans med Lewandowski den stora favoriten att ta hem priset.
Citera
2022-02-24, 11:56
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ska mycket till för att vinna borta mot City :/
Liverpool vinner sina matcher men ändå hackar spelet hade önskat de hade flutit på bättre passningsmässigt. Kolla bara Salah igår 2 straffmål & 1 assist ändå medioker insats. Svårt att dribbla och till vettiga avslut etc
Mittfältet behöver steppa upp några nivåer för att känna sig lugn.
Citera
2022-02-24, 13:10
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Ska mycket till för att vinna borta mot City :/
Liverpool vinner sina matcher men ändå hackar spelet hade önskat de hade flutit på bättre passningsmässigt. Kolla bara Salah igår 2 straffmål & 1 assist ändå medioker insats. Svårt att dribbla och till vettiga avslut etc
Mittfältet behöver steppa upp några nivåer för att känna sig lugn.

Liverpools form och deras målfacit gör att de kanske inte behöver vinna borta mot City heller. Kanske räcker X? Det vet vi ju inte. Klopps gäng har makalös form. Att Van Dijk är tillbaka har som jag skrivit tidigare varit det absolut bästa nyförvärvet.

Jag bara väntar på mina pengar i slutet av säsongen då jag bettade på Pool som segrare.
Kross mot Everton på GP. Kross mot United på OT. X hemma mot City. Så här långt måste ni Liverpoolsupportrar vara galet nöjt? Sen att man är kvar i cuperna oxå. Helt brutalt bra egentligen.
Citera
2022-02-24, 13:11
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Liverpool har bättre form just nu, men för 1 mnd sedan så var läget tvärtom. Jag är dock 100% säker på att Man City kommer vinna titeln med Liverpool som tvåa, Chelsea som trea och att Arsenal tar 4:e platsen. Detta skrev jag så tidigt som i juni/juli.

Vi får la se i Maj vem som har rätt
Citera
2022-02-24, 15:13
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Kan lova dig att du inte missat något, det här är en av de absolut sämsta halvlekarna United har gjort denna säsongen så att det bara står 1-0 är än så länge för Uniteds del extremt lyckosamt. Hade jag haft mer pengar hade det gått fyra tv-apparater. Man ser något så in i helvete loja och totalt ointresserade ut så nu hade jag velat ha in Sir Alex och 10 stycken hårfönar - för något måste ruska liv i de döda

Tillägg: Hur man faktiskt lyckas få med sig 1-1 i denna matchen är helt otroligt. Det finns en maxlöpning av anfallare mot Oblak's mål och det är den Elanga gör målet på. ATM har två bollar i ribban och hade vart väl förtjänade av vinst även om det är 33-67 i bollinnehav.

Haha, okej. Hann bara se sista tio eller så, satte på matchen precis innan Elanga kvitterade. Jäkligt roligt för honom att det går så bra nu! Väldigt viktigt mål igår, snyggt också. United får mer än gärna slå ut Atletico i åttondelen för min del. Dels ser jag hellre att Liverpool möter United än Atletico, dels avskyr jag Atletico mer än jag ogillar United.
Citera
2022-02-24, 15:20
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Liverpools form och deras målfacit gör att de kanske inte behöver vinna borta mot City heller. Kanske räcker X? Det vet vi ju inte. Klopps gäng har makalös form. Att Van Dijk är tillbaka har som jag skrivit tidigare varit det absolut bästa nyförvärvet.

Jag bara väntar på mina pengar i slutet av säsongen då jag bettade på Pool som segrare.
Kross mot Everton på GP. Kross mot United på OT. X hemma mot City. Så här långt måste ni Liverpoolsupportrar vara galet nöjt? Sen att man är kvar i cuperna oxå. Helt brutalt bra egentligen.
City har bättre grundspel än Liverpool dvs passningarna sitter oftare där dom ska sen så klart Liverpool har höjd för vinst men favör av hemmaplan ska aldrig underskattas.
Kan alltid hoppas på en repris från förra årets avslutning. De flesta friska och en mycket bättre bänk hjälper självklart till 👍🏻
Hursomhelst kul att vara med i racet men 1 förlust och loppet är i princip kört och då också bara 4 p tillgodo på Chelsea 😶
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in