Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Partey (50m)
Pepe (80m)
Saliba (30m) (inte ens fått spela i klubben än)
Lacazette (53m)
Mkhitaryan (34m)
Mustafi (41m)
För att nämna några. Med det sagt har Man Utd spenderat mer men kom inte och påstå att Arsenal inte pissat bort pengar på skit också för de har också en mängd tvivelaktiga värvningar.
Nu syftade jag först o främst på våra dyraste värvningar.. men okej, jag glömde väl att lägga in Laca och Pepe.
Hursomhelst, vi har visserligen oxå gjort några dåliga köp under de sista 10 åren eller så, dock så är vi inte närheten av att vara i samma klass som Manchester Failed FC i den här frågan, sett till antal signeringar, transferssummor etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alannon
1: Tack Zantera för snabb sammanställning.
Att lyckas betydligt bättre genom att komma sämre i placeringar i genomsnitt, mindre antal CL-deltagande och samma mängd pokaler till 66% av Uniteds transfersummor. Det är inte riktigt att lyckats betydligt bättre.
Liverpool har lyckats betydligt bättre, extremt bättre t o m, de har lägre transferspend än både Arsenal och United (£855,06M, bättre average tabellplacering 3 och har 4 pokaler varav en ligatitel och en CL-titel) sedan 2013/14.
2: Nej det är klart du inte kan och det är ju inte lönt att "motbevisa dig. Man kan komma med argument för att du eventuellt skall kunna se annorlunda på saken men du är totalt resistent mot att ta in fakta.
Så är det, bägge klubbarna har underpresterat rejält sett ur ett längre tids perspektiv. Sedan får man ju inte heller förglömma att City, Liverpool och viss mån Chelsea har gjort det bra och i takt med att fler och fler klubbar får betydligt bättre finanser så blir det ju än svårare att få liknande extrema vinstrader som United ett tag hade.
Alltså, du fattar ju inte nått....
1. Jo, Arsenal har lyckats betydligt bättre än vad Man United har gjort sen ca. 2013 - om man ser till förutsättningar, antalet av nysigneringar, transferssummor och så vidare. Är det förstått? Vettetusan varför du plötsligt väljer att dra upp Liverpool i denna debatt.. att de har lyckats bättre är ju självklart, men antar att det är p g a att du själv insåg att sp*rs inte är en relevant jämförelse i den här frågan.
2. Jag frågade dig väl bara om du klarar av att motbevisa mig (med fakta) om att det finns en enda klubb i den moderna fotbollshistorien som har varit ett större dunderfiasko än det Man Utd har varit post Whiskynäsan, sett till förutsättningar och förväntningar? Som sagt, motbevisa mig gärna.