2022-02-23, 22:50
Medlem
Peppa-pigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Vore skoj om han hoppade på nåt nytt område. Kärnkraft kanske, eller varför GMO. Sjöfarten har han hållit sig borta från. Behöver mer underhållning. Han kanske kunde bilda ett land, där medborgarna har aktieandelar i landet, nationalekonom som han är, den som har fler aktier får fler röster förutom dom som har B-röster som bara får 1/100 dels röst...men vänta nu har vi inte sett den typ av samhällen nån annan stans?

Håller med om att verkligheten kommer ikapp Elon, han måste flytta fram positionerna. Bra idé med ett land, här är några andra förslag.

1) En Tesla/SpaceX Dyson Sphere
2) SpaceX Warpdrive
3) Tesla Teleporter

Man skulle kunna hävda att tekniken är i princip löst och att en prototyp finns nästa år.
Skulle få fart på Aktien igen.
Citera
2022-02-23, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlschroff
Jag förstår inte att man tror så mycket på denna aktie.
Detta reportage om FSD är bra då det är en oberoende tesla ägare som även har köpt aktier.
Här kan man förstå att Tesla har lång väg kvar.
Vad det gäller följa vägen hade jag en Toyota som jag körde varje vecka 40 mil med autostyrning utan problem. detta var 7 år sedan.
Så jag är inte helt säker på att de andra biltillverkarna ligger så långt efter Tesla
https://m.youtube.com/watch?v=D_SPymCay18
Ursäkta, men är du förståndshandikappad?

Jag förstår att inte alla ser intuitivt att detta är 20 minuter reklam, för det kräver viss förståelse kring media-branchen (med ett tränat öga eller öra ser/hör du det i typ varje frame i hela klippet - det är rent av riktigt genomarbetat)

Men det som är mindre försvarbart är att du inte ens orkar läsa kommentarerna till klippet (props till CNBS för att de tillät kommentering), vilka faktiskt ger dig en bild över vad du tittar på. Du har liksom ingen ursäkt att bli lurad här.
Citera
2022-02-23, 23:05
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Vore skoj om han hoppade på nåt nytt område. Kärnkraft kanske, eller varför GMO. Sjöfarten har han hållit sig borta från. Behöver mer underhållning. Han kanske kunde bilda ett land, där medborgarna har aktieandelar i landet, nationalekonom som han är, den som har fler aktier får fler röster förutom dom som har B-röster som bara får 1/100 dels röst...men vänta nu har vi inte sett den typ av samhällen nån annan stans?

Citat:
Ursprungligen postat av Peppa-pig
Håller med om att verkligheten kommer ikapp Elon, han måste flytta fram positionerna. Bra idé med ett land, här är några andra förslag.

2) SpaceX Warpdrive
3) Tesla Teleporter

Man skulle kunna hävda att tekniken är i princip löst och att en prototyp finns nästa år.
Ja, det är helet otroligt vad han kommit undan med. Han kan säkert fortsätta.

Men avsikten med TSLA måste vara att artificiellt hålla uppe en hög aktiekurs för att försöka inbilla oss att en grön omställning kommer att ske. Då stöder han ett globalt maktövertagande av företagen som får oss att skicka pengar till EU och liknande. Samtidigt hatar han fackföreningar och myndigheter.

Men om nu TSLA faller ihop och alla Elons floppar avslöjas, till vilken nytta har allt detta varit?

Jag tror inte pengar är av betydelse för de som backar Elon.

Vitsen är att han givit elbilar ett dåligt rykte som dyra, har dålig byggkvalitet och är överdatoriserade. Därför behöver inga gröna planer geomföras.

Dessutom har han sänkt en amerikansk symbol för nationell stolthet: Det bemannade rymdprogrammet.

Men vad har han mer gjort för verklig nytta, sett med storfinansens ögon?

TSLA/SpaceX är ju inget idealt "globalt universalföretag" som inspirerar oss att ge upp alla individuella ömnskemål och bli företagets slavar.
Senast redigerad av wwr 2022-02-23 kl. 23:11.
Citera
2022-02-24, 00:14
Medlem
raskenss avatar
Citat:

2) SpaceX Warpdrive
3) Tesla Teleporter

Teslateleporter... mysigt men är inte Musk mera Star-Wars än Trekker?

Han vill ju att vi ska bli "multiplanetary speces". I alla språk betyder multi mer än två, d v s tre fyra osv, alltså måste fler planeter än Mars koloniseras. Nu finns det ju inga fler planeter i vårt solsystem att kolonisera då Venus som står närmast på tur består av svavelsyraregn 200bar och en marktemperatur på 400grader. Så nästa möjliga planet innebär en resa till något annat solsystem. Men Muskenöten kan säkert få 100miljoner följare som finansierar en interstellär resa till Alfa Centauri. Det blir bibliskt.
Senast redigerad av raskens 2022-02-24 kl. 00:18.
Citera
2022-02-24, 03:32
Medlem
Bajjamannen87s avatar
$764 baby! Aaaand fallin'

Riktkurs på luftslottet är $150. Får vi se $600 innan mars?
Citera
2022-02-24, 08:15
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Verkar som om Sebastian har glaskäke.

Intressant inlägg att Teslaaktien går upp som någon form av trots mot de som inte tror på allt Elon säger?
Någon form av ekonomiskt självmord bland Teslaägare alltså.

Hmm, vad betyder senaste 3 månaderna av ras då?

Vore intressant att få Sebastians prediktion på aktien nu när den tappat 30% på två månader.

Jag tycker han gör en korrekt observation, fast det är nog inte hela sanningen då Tesla har en väldigt stor disconnect mellan värdet på företaget och aktiepriset just nu. Så här söndertrasad har kursen inte varit sen 2019 nämligen. Jag tror du upplever Sebastian som känslig för att du inte förstår känslan av att vara omgiven av idioter, av förklarliga skäl.
Citera
2022-02-24, 08:25
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlschroff
Jag förstår inte att man tror så mycket på denna aktie.
Detta reportage om FSD är bra då det är en oberoende tesla ägare som även har köpt aktier.
Här kan man förstå att Tesla har lång väg kvar.
Vad det gäller följa vägen hade jag en Toyota som jag körde varje vecka 40 mil med autostyrning utan problem. detta var 7 år sedan.
Så jag är inte helt säker på att de andra biltillverkarna ligger så långt efter Tesla
https://m.youtube.com/watch?v=D_SPymCay18

Driver du med oss?
Citera
2022-02-24, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BästeHrMongolid
Driver du med oss?

Nu är 1 års uppgång snart borta, ser vi slutet på denna "hype" nu och har det gått inflation i aktiedrivande Musks tweets? Många löften och inte alls lika många leveranser kanske gjort att även de mest inbitna Muskioterna tappat tron. Kommer Teslas värde ner på en sansad nivå i paritet med de andra biltillverkarna. Nyligen var Tesla högst värderat med en i sammanhanget extremt liten produktion men nu verkar ordningen vara mer återställd med Toyota, MB, VW, BMW på topp och ett Tesla som störtdyker. Hatten av för Tesla som inovationsdrivare och lika mycket hatten av till er som tjänat en slant men jag lider med alla "followers" som klev på för sent.

Alla "tjurar" som i slutet på förra året ropade köp är ganska tysta i dag.

Vad tror ni?

När ser vi <500 USD?
Vad blir nästa Tweet?
Kan tvångsinlösen trigga ytterligare nedgång?
Vad är ett relevant bolagsvärde på Tesla?
Har några av er köpt på >1000 USD?
Om ni köpt på >1000 USD, köper ni ännu mer nu när det i era ögon borde vara ett enormt köpläge?
Citera
2022-02-24, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aikaik75
Nu är 1 års uppgång snart borta, ser vi slutet på denna "hype" nu och har det gått inflation i aktiedrivande Musks tweets? Många löften och inte alls lika många leveranser kanske gjort att även de mest inbitna Muskioterna tappat tron. Kommer Teslas värde ner på en sansad nivå i paritet med de andra biltillverkarna. Nyligen var Tesla högst värderat med en i sammanhanget extremt liten produktion men nu verkar ordningen vara mer återställd med Toyota, MB, VW, BMW på topp och ett Tesla som störtdyker. Hatten av för Tesla som inovationsdrivare och lika mycket hatten av till er som tjänat en slant men jag lider med alla "followers" som klev på för sent.

Vad tror ni?

När ser vi <500 USD?
Vad blir nästa Tweet?
Om ni köpt på >1000 USD, köper ni ännu mer nu när det i era ögon borde vara ett enormt köpläge?
Är nog dessvärre ganska många som sitter på hävstångsprodukter med Tesla som underliggande, MINI L TESLA AVA 113 har 57 ägare på Avanza och den lär vara knockad innan dagen är slut... Så det kan nog bli ganska häftiga rörelser.
Citera
2022-02-24, 12:10
Medlem
illuminas avatar
Citat:

Vad tror ni?

När ser vi <500 USD?
Vad blir nästa Tweet?
Har du missat att folk förväntar sig tredje världskriget? Du pratar som om Tesla är den enda aktien som gått ner
Citera
2022-02-24, 12:17
Medlem
BästeHrMongolids avatar
Citat:

Vad tror ni?

När ser vi <500 USD?
Vad blir nästa Tweet?

Jag tycker inte tjurarna är tysta. Kanske bara känns så när björnarna brölar desto mer. Ja du har en fixering vid aktiekursen likt en raketjägare och du tillsammans med nästan alla vanliga människor tänker inte som investerare. Jag investerar i ett företag vars värde jag känner till, och mitt största huvudbry är hur jag skall kunna ackumulera fler aktier. Inlägg som dina sätter inte en buckla i vad jag tror om Tesla. Du är bara en känslostyrd varelse som härjar på ett forum påhejad av de lägst begåvade samhället har att erbjuda. Passa på att njuta medan det är populärt att vara björn.
Citera
2022-02-24, 12:18
Medlem
raskenss avatar
På med säkerhetsbältena nu.

Det lär bli rejäl utförsbacke Ca 200USD är en rimlig värdering om dom kan komma upp i 2Miljoner bilar per år. Några större intäkter från energiproduktion är inte att räkna med inte heller Octopuss dom närmaste 20 åren. Men jag ska inte utesluta Musk kommer trolla fram en ny framtidsförhoppning som ger Teslaanhängarna något att längta efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in