2022-02-23, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Haha, fan vad man ser på saker olika. Jag såg filmen. Och det var en uppvisning i ljugande. Man behöver inte ha stor personkännedom för att se att denna persom står och blåljuger och han gör det dåligt.

En detalj vad gäller Dumpen-uthängningar ni ska fokusera på är den FÖRSTA reaktionen. Ofta inleder Patrik/Sara med "Du är här att träffa ett barn".
De flesta reagerar då kraftigt och säger NEJ NEJ ...Dom förnekar nåt som vi andra inte blir upprörda över utan mer frågande och nyfikna på.

En normal människa (som jag och Jasmine) som får detta påstående uppkört i ansiktet skulle reagera annorlunda. Varför?
Jo, för att vi normala människor inte skulle koppla frågan "Du är här för att träffa ett barn?" eller påståendet "Du är här att för att träffa ett barn!" med något skumt eller se det som en anklagelse.

Eftersom att "träffa ett barn" inte betyder att man gör nåt fel.

Man ser skräcken i ögonen och man ser på deras kroppspråk att de hittills uthängda inte har rent mjöl i påsen.
Ponera att jag skulle stå och lata mig på nån tågstation. Och helt plötsligt stövlar nån galen skånska fram med mobilkameran i högsta hugg och påstår/frågar "Du är här för att träffa ett barn!?"
Då skulle min första tanke inte vara "fan dom tror att jag är pedofil" utan snarare skulle jag såklart hajja till och snabbt tänka att kärringen förväxlar mig med nån som skulle möta upp ett barn men som inte tagit sitt ansvar osv osv ...och nu är ungen borta ... nåt i den stilen.
Skräcken skulle inte lysa i mina ögon, jag skulle inte se rädd eller anklagad ut utan roat försöka förstå vad skånskan eller två metersmannen vill och hur eller OM jag kan hjälpa till. Gäller det bortsprungna barn så hjälper jag såklart till.
Det som skulle lysa i oss normala människors ögon är en oro för barnet nån tycker att vi skulle möta upp, inte en oro för oss själva. Och dessa två typer av oro lyser olika.

Så för att fatta mig kort. Ni som funderar på om nån är oskyldig eller ej... studera deras absolut FÖRSTA reaktion. Där finns svaret.

EXAKT! INGEN oskyldig skulle reagera som någon av dom gjort. Dom avslöjar sig själva allihop
Citera
2022-02-23, 17:17
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Den här är nog ännu värre:

Är byn fylld av sexmissbrukare och pedofilvurmare???

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/angemannen-pekades-ut-som-pedofil-byn-i-chock-tror-inte-att-det-ar-sant

-Hej, får vi intervjua dig om någonting du inte vet något om?
-Aaa, det låter ju inte bra. Det sprids fejk news på internet.

Jag tror de hade haft andra åsikter om de läste och såg klippet.
Citera
2022-02-23, 17:18
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Men du förstår inte.

Vanliga människor känner sig inte "anklagade för brott" om nån kliver fram och undrar eller påstår att dom är för att träffa ett barn.
En pedofil som stämt träff med ett barn gör det däremot.
En vanlig person kopplar inte ihop brott och barn på detta sätt.

Om nån däremot skulle kómma fram och säga : "Du står här och säljer knark" eller "du ska råna banken" eller "bilen du kom i är stulen". Då är det skillnad. Men Saras initiala fråga är inte en brottsanklagelse för icke-pedofiler. Det var det du inte fattade.

Ja jag håller med dej här. Som oskyldig skulle man nog undra vad dom menade för något.
Om det hade hänt något, osv. Pedofilerna svarar direkt Nej.
Citera
2022-02-23, 17:21
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Knata in på stationen och fråga vad de tänker när personen sitter helt kolugn och kortfattat svarar "ingen kommentar" på fråga efter fråga.

Det är oftast vana kåkfarare eller sådana som du, som inte har något av värde att förlora.

För dom pedofiler och psykopater som har fina bostäder, familj, gott om pengar osv. Då är det inte fullt lika roligt att åka dit. Dom är dessutom ovana vid att ha med polis eller sådana som Dumpen att göra. Flugit under radarn så att säga.

Sen att det är en klok strategi att inte ha några kommentarer under ett polisförhör är en annan sak.
Citera
2022-02-23, 17:23
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Knata in på stationen och fråga vad de tänker när personen sitter helt kolugn och kortfattat svarar "ingen kommentar" på fråga efter fråga.

Eftersom du saknar allmänbildning uppmanade dig att gå direkt till källan, då kommer du få tala med en kriminolog, jurist eller vidareutbildad polis. Då kan du även passa på att ställa alla de följdfrågor som kommer plåga dig när de ger dig svar du kommer uppfatta som fullkomligt obegripliga. De kommer tålmodigt ge dig svar eftersom det kommer ske under deras betalda arbetstid som offentligfinansierade myndighetsutövare.
Citera
2022-02-23, 17:23
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja jag håller med dej här. Som oskyldig skulle man nog undra vad dom menade för något.
Om det hade hänt något, osv. Pedofilerna svarar direkt Nej.

Jag håller också med, dom har fått till riktigt bra konfrontationer på den punkten.

Men Gävlepedofilen cyklade bara iväg på en cykel, hur vet man att det var rätt person?
Citera
2022-02-23, 17:27
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykninmannen
Jag håller också med, dom har fått till riktigt bra konfrontationer på den punkten.

Men Gävlepedofilen cyklade bara iväg på en cykel, hur vet man att det var rätt person?

+1 Bra poäng! Jag har träffat dummare människa än du! Länge sedan!

Hur fan vet vi att det var han? Egentligen...

Vem som helst kan ju ha åkt på den där träffen och dragit...

Patrik och Sara tänkte nog inte på det i sin rättskipning...
Citera
2022-02-23, 17:29
Medlem
Jasmine4555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Naturligtvis har kriminologen rätt i sak. Vi ska inte ha ett parallellt rättssystem som skapar lynchstämning, risk att oskyldiga blir drabbade etc. Oprofessionella som agerar utredare, åklagare och domare på en och samma gång.

Däremot är problemet att systemet och lagstiftningen inte fungerar som den ska av olika skäl. Resurser är bristfälliga och lagen bör ses över. Barn behöver skyddas från dessa avarter som inte kan kontrollera sina sjuka fantasier och sitt bihang mellan benen. Avskummen ska avskräckas från att begå övergrepp. Pedofiler bör kastreras. När det gäller bevisningen så har det varit uppenbart att det är personen som groomat som dykt upp på platsen.

Utöver dessa som sitter och groomar på nätet så har vi alla pedofiler som utnyttjar barn i son närhet. Även de får förhoppningsvis sig en tankeställare.

Nu var ju själva min poäng att han inte nämner alls hur barnen tar skada utan enbart hur pedofilerna blir drabbade. Samtidigt som han tycker det är relevant att nämna att han känner en av de uthängda. Peddokramare i mina ögon.
Finns fler artiklar som är vinklade för att smutskasta dumpens arbete. Det viktiga i det hela, barnen, nämns sällan.
Citera
2022-02-23, 17:29
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Eftersom du saknar allmänbildning uppmanade dig att gå direkt till källan, då kommer du få tala med en kriminolog, jurist eller vidareutbildad polis. Då kan du även passa på att ställa alla de följdfrågor som kommer plåga dig när de ger dig svar du kommer uppfatta som fullkomligt obegripliga. De kommer tålmodigt ge dig svar eftersom det kommer ske under deras betalda arbetstid som offentligfinansierade myndighetsutövare.

Ordsallad.

Poliser är oftast rätt dåliga på juridiska spörsmål. Kriminolog? Du, såna hittar man mest på universiteten. Det dräller inte av dem på polisstationerna precis, och jurister jobbar inte där heller. Iofs så ligger åklagarkammarens lokaler oftast i närheten av en poliststation, det kanske är därför du tror som du gör. Tjillevippen!
Citera
2022-02-23, 17:32
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Okej, varför har dom inte gjort det då? Om det nu finns sådan avgörande bevisning där?

Särskilt om påståendet att han tagit livet av sig stämmer... Vad anser du om Dumpen om det visar sig att dom ljugit om den här killen och drivit honom till självmord?

Citat:
Tolkar det som att du har skatteverket efter dig! Rätt åt dig din jävel! Skattesmitare är värre än homofiler, pedofiler och felparkerare!

Så för att skatteverket driver folk till självmord så är det okej för alla andra att driva folk till självmord?

Ett skattebeslut kan du åtminstonne överklaga innan du blir dömd. Dumpen ger dig inte ens möjlighet att försvara dig under ordnade former.

Jag är genuint nyfiken på hur du tänker dig att de ska kunna försvara sina handlingar?
Citera
2022-02-23, 17:32
Medlem
Strykninmannens avatar
Citat:
+1 Bra poäng! Jag har träffat dummare människa än du! Länge sedan!

Hur fan vet vi att det var han? Egentligen...

Vem som helst kan ju ha åkt på den där träffen och dragit...

Patrik och Sara tänkte nog inte på det i sin rättskipning...

Konfrontationerna bygger på att personen som dom träffar filmas tydligt och också visas upp på bilder dom skickat i chatten. Och i nästan alla fall så erkänner dom på plats.

Gävlepedofilen har inte alls konfronterats överhuvudtaget, hans ansikte har inte visats. Bara tatueringar på spänniga självporträtt.

Men hur vet man att det är han?

Om familjen inte tagit avstånd och han går runt på gatorna tyder det på att han kan vara oskyldig.

Men vad fan vet jag, en vanlig dödlig..
Senast redigerad av Strykninmannen 2022-02-23 kl. 17:38.
Citera
2022-02-23, 17:40
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socks
Jag är genuint nyfiken på hur du tänker dig att de ska kunna försvara sina handlingar?

Tja, på samma sätt som du försvarar din otrohet? Att du är så slapp så tekniskt sett rörde den aldrig väggarna.

Jag vet inte. Poängen är att försvaret inte får uttala sig... Då får vi inte veta om det finns ett försvar.

Men "Mongot" med kromosonfelet vill jag påstå hade goda möjligheter till ett vettigt försvar... Han var ju förbövelen utvecklingsstörd med kromosonfel, hjärtfel, ögonfel, efterbliven, och dåliga njurar om man ska tro hans diagnos.

Frågan var väl snarast, hur fan fick han körkort som Dumpen hade som förevändning till att hänga ut honom? Tydligen var föräldrarna körskolelärare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in