2022-02-23, 16:24
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Den här är nog ännu värre:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/angemannen-pekades-ut-som-pedofil-byn-i-chock-tror-inte-att-det-ar-sant

Ja inte lever dom i nutid, fruktansvärt att dom får sända sånt. Batikhäxor och vänsterpack!
Citera
2022-02-23, 16:25
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Herre min skapare!

SVT rycker ut med ett team i ”brandmannen som ville knulla en sjuåring och hennes mammas” hemtrakter.

Vad säger ni som följer den här tråden?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/angemannen-pekades-ut-som-pedofil-byn-i-chock-tror-inte-att-det-ar-sant

Att Krimonologen har rätt så klart... Är du en tänkande människa förstår du den saken enkelt. Det Dumpen sysslar med är modern häxjakt. Du kan ju googla på hur häxjakten slutade i Sverige till sist.

Tyvärr så har de flesta i den här tråden mer hjärta än hjärna. Gäller särskilt dig!
Citera
2022-02-23, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Ja inte lever dom i nutid, fruktansvärt att dom får sända sånt. Batikhäxor och vänsterpack!

Sjukt.
Citera
2022-02-23, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Att Krimonologen har rätt så klart... Är du en tänkande människa förstår du den saken enkelt. Det Dumpen sysslar med är modern häxjakt. Du kan ju googla på hur häxjakten slutade till sist.

Tyvärr så har de flesta i den här tråden mer hjärta än hjärna. Gäller särskilt dig!

Titta på rätt länk innan du uttalar sig.

Det finns många som tar sina liv på grund av skatteskulder och svek mot nära och kära.

Att vara ute efter att äckla sig mot barn är ingen bra egenskap i Sverige. Det bör man undvika för ett bättre liv. Både för sig själv och barnen.
Senast redigerad av Spritsson 2022-02-23 kl. 16:29.
Citera
2022-02-23, 16:27
Medlem
Hussefars avatar
Så det har spekulerats att man direkt kan se om en skyldig är skyldig och oskyldig är oskyldig. Vad ska vi då ha ett rättssystem till? Personer kan reagera på lika många sätt som det finns personer.

Är ju inte värst långsökt att se att en oskyldig som får en kamera uppkörd långt upp i anletet och som högt blir kallad för pedofil bland annat folk inte blir chockad. Sen artar ju sig chock på många sätt.

De Dumpen hänger ut är säkerligen "skyldiga" men att man vid första reaktionen kan se att den som är det verkligen är det är bara underhållande att läsa...
Citera
2022-02-23, 16:28
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Titta på rätt länk innan du uttalar sig.

Du har rätt... Problemet är att dina inlägg ser "lika dana ut".... Mest jada jada jada...

Jag menade så klart länken med Krimonologen!
Citera
2022-02-23, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Du har rätt... Problemet är att dina inlägg ser "lika dana ut".... Mest jada jada jada...

Jag menade så klart länken med Krimonologen!

Det finns många som tar sina liv på grund av skatteskulder och annat jobbigt. Många gör det.

Att vara ute efter att äckla sig mot barn är ingen bra egenskap i Sverige. Det bör man undvika för ett bättre liv. Både för sig själv och barnen.
Citera
2022-02-23, 16:32
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Du förstår inte att det inte är så enkelt som du tror, men du tror alla som är skyldiga reagersr på ett sätt och alla som är oskyldiga på ett annat. Det har du inga bevis för.

Du skulle bara veta vad jag kan....

Nej, men jag menar givetvis inte att det ALLTID går till på ett visst sätt. Alla reagerar olika såklart.

Poängen med det hela var, återigen, att för oss icke-pedofiler är det inte förenat med en brottsanklagelse att få frågan om man står och väntar på ett barn.
Sen är Saras och Patriks sätt såklart framfusigt. Men oavsett är "jag är ANKLAGAD FÖR BROTT" inte det första som dyker upp i en frisk och oskyldig hjärna.

Det måste du väl ändå begripa?

Nu ska jag åka och köpa en flaska gin. Så återkommer jag med min expertis senare.
Citera
2022-02-23, 16:37
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Från en kommentar på senaste nappet på Dumpen. Lite ironiskt då furries är perversa & dekadenta och inte allt står långt ifrån de fula fiskar som Dumpen får på kroken.

Furries brukar exponera sig i PRIDE, sunda människor (oavsett sexuell läggning) undviker svenska PRIDE.

Google om Furries:

"Not all furries are gay. Only 24% of furries Identify as Gay while 77% are somewhere in the LGBT+ spectrum. With that 23% are Straight."
Citera
2022-02-23, 16:38
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Det finns många som tar sina liv på grund av skatteskulder och annat jobbigt. Många gör det.

Tolkar det som att du har skatteverket efter dig! Rätt åt dig din jävel! Skattesmitare är värre än homofiler, pedofiler och felparkerare!

Så för att skatteverket driver folk till självmord så är det okej för alla andra att driva folk till självmord?

Ett skattebeslut kan du åtminstonne överklaga innan du blir dömd. Dumpen ger dig inte ens möjlighet att försvara dig under ordnade former.
Citera
2022-02-23, 16:40
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/kriminologen-om-pedofiljagarnas-strategi-kan-skapa-ett-parallellt-rattsystem?fbclid=IwAR22TUQaVbc7Cw i2EP054UIgjydp2W4WzK41dbR3ugUjuOG9gY3NVTAOqVI

Här har vi en som går ut och försvarar sin forna pedofilvän. Inte någonstans i artikeln nämns det hur barnen tar skada.
Bra jobbat SVT.

Naturligtvis har kriminologen rätt i sak. Vi ska inte ha ett parallellt rättssystem som skapar lynchstämning, risk att oskyldiga blir drabbade etc. Oprofessionella som agerar utredare, åklagare och domare på en och samma gång.

Däremot är problemet att systemet och lagstiftningen inte fungerar som den ska av olika skäl. Resurser är bristfälliga och lagen bör ses över. Barn behöver skyddas från dessa avarter som inte kan kontrollera sina sjuka fantasier och sitt bihang mellan benen. Avskummen ska avskräckas från att begå övergrepp. Pedofiler bör kastreras. När det gäller bevisningen så har det varit uppenbart att det är personen som groomat som dykt upp på platsen.

Utöver dessa som sitter och groomar på nätet så har vi alla pedofiler som utnyttjar barn i son närhet. Även de får förhoppningsvis sig en tankeställare.
Citera
2022-02-23, 16:44
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Så det har spekulerats att man direkt kan se om en skyldig är skyldig och oskyldig är oskyldig. Vad ska vi då ha ett rättssystem till? Personer kan reagera på lika många sätt som det finns personer.

Nej. Läs om läs rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in