2022-02-07, 10:27
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hussefar
Saken är ju den att det alltid kan finnas en dubbelgångare som är oskyldig. Antaganden behöver inte alls har något med verkligheten att göra. Finns en hel del människor som TROR på det de enbart ser/hör.

Buhu, cry me a river. I det oerhört långsökta fall det skulle vara ett problem med dubbelgångare får det lösa sig, vilket det i så fall i den absoluta majoriteten fall skulle göra utan några problem.

Vad du och andra är emot är helt enkelt tanken på att man inte skall kunna ragga minderåriga utan minsta risk att ens få stå för vad man sysslar med. Ni tycker det är fel att hålla människor ansvariga för deras avskyvärda handlingar. Det är motsatsen till moral och fullständigt renons på förståelse av att man faktiskt måste bete sig som en någorlunda god människa för att faktiskt få gälla som en sådan.

Det som är ett stort problem är att idag behöver man inte ta rimliga konsekvenser av det som människorna som uppmärksammas här sysslar med. Det är offren i form av unga som utsetts for övergrepp det är synd om. Det är riktigt och rätt att uppmärksamma detta och uppmärksamma förövarna.

Om det finns gränsdragningsproblem i detta får man göra sitt bästa att lösa det och fria en osannolik dubbelgångare. Men det är inte skäl till att något som är riktigt och bra skulle förvandlas till något moraliskt oriktigt som du och andra pedofili-och brottslingsapologeter försöker få det till.
Citera
2022-02-07, 10:30
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ja just det Silltunna. Det har du rätt i.

https://dumpen.se/2021/11/18/2forty2-support-our-survivors/

Ser att de knapat in parantesen "(Uttrycket “kill” är ett förstärkt uttryck och vi syftar INTE på att döda personer. Vi syftar på att utrota företeelsen pedofili.)" underst på sidan nu. Kan svära på att den notisen inte fanns innan. Någon som kan bekräfta?

Det har sagts hela tiden och stått på flera ställen.
Citera
2022-02-07, 10:31
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Fasiken vad rätt du har Beckis. 🙂

Tror jag skrev det för miljoner inlägg sen att man kan väl aldrig utesluta att någon skulle använda en annans bild och bestämma tid o plats där man vet att personen vars bild man använt kommer hålla till på precis klockslag och plats. Långsynt som fasiken, men inte helt omöjligt.

Ja det var långsökt det vet jag.

Men att folk använder andras bilder i ont syfte har ju hänt flera ggr förr, mest tjejer som drabbats då dock.
Citera
2022-02-07, 10:38
Medlem
JBernards avatar
Det är klart att det här upplägget på sikt kommer att medföra någon typ av haveri. Publiken ska ha sitt och pengarna ska in, klart som korvspad att det kommer att tummas på både det ena och det andra gällande bevisbörda, rättssäkerhet mm. Någon kommer att hängas ut av misstag/ta livet av sig/bli ihjälslagen/ge sig på Sjöberg eller hans medarbetare eller liknande inom några månader. Det törs jag spela på.
Citera
2022-02-07, 10:48
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Nja, jo på en vanlig hårddisk som inte blir använd ligger det ju till och med kvar oförstört... Kan vilken tomte som helst få tillbaka.

Men på en modern telefon med bra pinkod eller en krypterad dator med stabilt lösenord. Lite knepigare... Tror inte polisen grejar den biten utan lösenord ärligt talat.

Det är om det sker någon säkerhetskopiering ut på molnet. Då kan dom ju få hjälp av molnleverantören. Vet inte hur hjälpsama dom är?

Nu var det väl en av fiskarna som raderat, vill man då återställa så är ju inte det svårt.
Citera
2022-02-07, 10:53
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Nu var det väl en av fiskarna som raderat, vill man då återställa så är ju inte det svårt.

Okej, varför har dom inte gjort det då? Om det nu finns sådan avgörande bevisning där?

Särskilt om påståendet att han tagit livet av sig stämmer... Vad anser du om Dumpen om det visar sig att dom ljugit om den här killen och drivit honom till självmord?
Citera
2022-02-07, 11:03
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Det är klart att det här upplägget på sikt kommer att medföra någon typ av haveri. Publiken ska ha sitt och pengarna ska in, klart som korvspad att det kommer att tummas på både det ena och det andra gällande bevisbörda, rättssäkerhet mm. Någon kommer att hängas ut av misstag/ta livet av sig/bli ihjälslagen/ge sig på Sjöberg eller hans medarbetare eller liknande inom några månader. Det törs jag spela på.

Du menar alltså att du anser att det finns vissa problem med Dumpens upplägg?
Då finns det en stor risk för att du blir anklagad för att vara pedofil, tänk på det.
Citera
2022-02-07, 11:04
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Okej, varför har dom inte gjort det då? Om det nu finns sådan avgörande bevisning där?

Särskilt om påståendet att han tagit livet av sig stämmer... Vad anser du om Dumpen om det visar sig att dom ljugit om den här killen och drivit honom till självmord?

Det vet jag inte. Heja Dumpen! Det är han själv som drivit sig dit han är idag.
Citera
2022-02-07, 11:11
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Det vet jag inte. Heja Dumpen! Det är han själv som drivit sig dit han är idag.

Även om han är oskyldig?

Haha, vad söt du är! <3 Gillar dig! Du och jag är inte så olika trots allt!
Citera
2022-02-07, 11:16
Medlem
mr.demons avatar
Jag är en av dom som verkligen ogillar den där Sara. Hennes sätt. Hennes röst skär i min hjärna.

Men på det sista klippet så är hon ganska skön när hon verkligen shamar killen. Fan vad han blir förnedrad.

Sen är ju detta värre straff än böter och fängelse. Jag tror inte det finns nåt värre straff. Fan vad dom ska skämmas. Med all rätt.
Citera
2022-02-07, 11:21
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Jag är en av dom som verkligen ogillar den där Sara. Hennes sätt. Hennes röst skär i min hjärna.

Jag tycker faktiskt att Sara levererar lite ojämnt, ibland är hon ändå riktigt bra tycker jag.

Jag tycker att hon skall satsa mer på den lugna och intellektuella taktiken, det kommer både Sara och Patrik att tjäna på i längden.
Citera
2022-02-07, 11:27
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Buhu, cry me a river. I det oerhört långsökta fall det skulle vara ett problem med dubbelgångare får det lösa sig, vilket det i så fall i den absoluta majoriteten fall skulle göra utan några problem.

Vad du och andra är emot är helt enkelt tanken på att man inte skall kunna ragga minderåriga utan minsta risk att ens få stå för vad man sysslar med. Ni tycker det är fel att hålla människor ansvariga för deras avskyvärda handlingar. Det är motsatsen till moral och fullständigt renons på förståelse av att man faktiskt måste bete sig som en någorlunda god människa för att faktiskt få gälla som en sådan.

Det som är ett stort problem är att idag behöver man inte ta rimliga konsekvenser av det som människorna som uppmärksammas här sysslar med. Det är offren i form av unga som utsetts for övergrepp det är synd om. Det är riktigt och rätt att uppmärksamma detta och uppmärksamma förövarna.

Om det finns gränsdragningsproblem i detta får man göra sitt bästa att lösa det och fria en osannolik dubbelgångare. Men det är inte skäl till att något som är riktigt och bra skulle förvandlas till något moraliskt oriktigt som du och andra pedofili-och brottslingsapologeter försöker få det till.

Sure. Har du åror?

Saken är ju sådan att det Dumpen sysslar med är ju att de bedriver sin egna lilla domstol med sina egna bevis. Domare, åklagare och vittnen har vi i Patrik & Co. Vi får helt enkel lita på dem. Tvekar inte det minsta på att de har skäl till att "väcka åtal" i de flesta fall. Uppsåtet hos de anklagade finns där säkerligen i 99% av fallen men vi kan aldrig veta. Dömda blir personerna så fort det nya inlägget blir publicerat för allmänheten. Det går undan. Tjonk, next case! Intentionerna är säkert där för att göra gott, men jag är rädd att desto fler följare/swishare sidan får blir de mer och mer tvingade att prestera för följarna. Vi har ju redan sett att de ruckat på en del regler de hade förut på senaste tiden (därav att de aldrig skulle ta initiativ i chatten eller att en del av loggar/samtal råkat försvinna) och att nya inlägg produceras väldigt ofta. Ska sägas att jag är inte helt emot Dumpen. Dock är jag tveksam till om deras metod är bäst alltid. Vad jag däremot är emot är sådana som dig som ska komma med pedofilanklagelser så fort någon kritiserar nämnd sida.

Klart som fan det är synd om alla unga offer. Tror jag och de flesta normalfuntade människor tycker det. Detta är ett känsligt ämne absolut. Därför finns ju risken att någon läsare till slut kommer handla i affektion till detta på ett sånt sätt att det får konsekvenser för både Dumpen och andra. Nu har de börjat rensa de mest hatiska kommentarerna men det är nog redan för sent när de har så många fans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in