2022-02-23, 15:56
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Snillen spekulerar. Ja, den klubben lär du aldrig få medlemskap i.

Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Haha, fan vad man ser på saker olika. Jag såg filmen. Och det var en uppvisning i ljugande. Man behöver inte ha stor personkännedom för att se att denna persom står och blåljuger och han gör det dåligt.

Faktum är att förmågan att läsa av människor inte är en allmän talang, snarare är det en fallenhet som ytterst få besitter, och ännu färre får möjlighet att träna upp förmågan.

Citat:
Ponera att jag skulle stå och lata mig på nån tågstation. Och helt plötsligt stövlar nån galen skånska fram med mobilkameran i högsta hugg och påstår/frågar "Du är här för att träffa ett barn!?"
Då skulle min första tanke inte vara "fan dom tror att jag är pedofil" utan snarare skulle jag såklart hajja till och snabbt tänka att kärringen förväxlar mig med nån som skulle möta upp ett barn men som inte tagit sitt ansvar osv osv ...och nu är ungen borta ... nåt i den stilen.
Skräcken skulle inte lysa i mina ögon, jag skulle inte se rädd eller anklagad ut utan roat försöka förstå vad skånskan eller två metersmannen vill och hur eller OM jag kan hjälpa till. Gäller det bortsprungna barn så hjälper jag såklart till.
Det som skulle lysa i oss normala människors ögon är en oro för barnet nån tycker att vi skulle möta upp, inte en oro för oss själva. Och dessa två typer av oro lyser olika.

Så för att fatta mig kort. Ni som funderar på om nån är oskyldig eller ej... studera deras absolut FÖRSTA reaktion. Där finns svaret.

Du har självklart rätt. Grundläggande i utredningar som innefattar människor är just att iaktta reaktioner, och precis som du påpekar så finns där ofta tydlig avvikelse i reaktionen mot hur oskyldiga/oinsatta reagerar.
Citera
2022-02-23, 15:57
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Möjligt att han är skyldig, men när du blir påkommen i stallet nästa gång vill du nog ha en rättegång också. Innan du döms!

Hmm... Att ligga sådär i baksätet är omöjligt utan att ha dörren öppen och det ser inte ut att vara ett: "Ha bilen öppen-ställe"... Det där har han inte provat förut. Eller är han så liten?

Sen kan man ju alltid lura dit någon under förevändning att det är en vuxen han ska möta samtidigt som du håller en parallell diskussion med Dumpen.
Såg la ut som en skåpbil. Orkar inte se videon med. Man får sån jävla skämskudde hur han inte vågar stå för vad han gjort utan bara stannar kvar. Men han såg rätt liten ut också..

Oklart på vad jag ska bli påkommen med
Citera
2022-02-23, 15:58
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Ny idiot uppe!

Och jag säger idiot och inte pedofil för det här är verkligen en dum sate. Ibland känner jag mig bara tacksam över att vara begåvad med åtminstone normal intelligens.
Haha, minst sagt.
Men med sin berömvärda och formstarka insats har han nu lyckats roffa åt sig andra platsen i detta Ursäkts- och lögn-SM. Därmed puttat ned Snömorfar på en tredje plats. Freetrippy är fortfarande oslagen och sitter på en säker ledning med sin ''jag trodde faktiskt att hon var nio''.

Är intressant att fortsätta följa mästerskapet. Kommer någon slå honom framöver? Kommer någon få en andra chans? Eller är det han som slutligen tar hem första priset? Spännande.
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Klickis leker trådpolis, och finns inget värre än småpåvar som försöker härska över andra. Såna personer behandlar man som man bör, med taggtråd och knölpåk.
Äh, just det där låter lite överdrivet. Jag har funnit att den bästa behandlingen är att ignorera det, bara.
Ta't lugnt, ta en toy.
Citera
2022-02-23, 15:58
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Du har självklart rätt. Grundläggande i utredningar som innefattar människor är just att iaktta reaktioner, och precis som du påpekar så finns där ofta tydlig avvikelse i reaktionen mot hur oskyldiga/oinsatta reagerar.

Källa på det?
Citera
2022-02-23, 16:02
Medlem
Jasmine4555s avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/kriminologen-om-pedofiljagarnas-strategi-kan-skapa-ett-parallellt-rattsystem?fbclid=IwAR22TUQaVbc7Cw i2EP054UIgjydp2W4WzK41dbR3ugUjuOG9gY3NVTAOqVI

Här har vi en som går ut och försvarar sin forna pedofilvän. Inte någonstans i artikeln nämns det hur barnen tar skada.
Bra jobbat SVT.
Citera
2022-02-23, 16:03
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykninmannen
Senaste nappet, återgång till muppfiske.

En sak kan man verkligen inte anklaga honom för, övervikt. Ser ut som han suttit i Gulag.

Igenkänningsbara invektiv för identifiering av en pedofil är nu inte bara fet och ful utan nu även smal och ful.

Absolut muppfiske. Tyvärr finns det ju barn som är eljest också som dessa muppar nog ofta stöter på i chattar.

Verkligen riktigt ful.
Citera
2022-02-23, 16:07
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Källa på det?

Knata in på första bästa polisstation, be att få tala med någon som arbetar med utredning/förhör. Fråga vilken roll den misstänktes/ett vittnes reaktion spelar i relation till svaren som kommer från misstänkt/vittne.
Citera
2022-02-23, 16:10
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Mobbare finns på nätet precis som i skolan eller på arbetet.
Finns ju mobbare som skriver osanna saker om oss som är furries,
att vi är efterblivna, extremister och kriminella osv.
Både jag och andra furries har råkat ut för sådana smutskastningskampanjer.

Från en kommentar på senaste nappet på Dumpen.

Lite ironiskt då furries är perversa & dekadenta och inte allt står långt ifrån de fula fiskar som Dumpen får på kroken.
Citera
2022-02-23, 16:16
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Speciellt psykopater som samvetslöst utsätter barn för sexuella övergrepp har en tendens att inte få affektpåslag vid konfrontation. Ljuger obehindrat utan att pulsen går upp ett steg.

Nja, det där är ju inte riktigt sant... Även en sådan kan bli rätt spak när det håller på att skita sig.
Citera
2022-02-23, 16:18
Medlem
Herre min skapare!

SVT rycker ut med ett team till ”brandmannen som ville knulla en sjuåring och hennes mammas” hemtrakter.

Vad säger ni som följer den här tråden?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/angemannen-pekades-ut-som-pedofil-byn-i-chock-tror-inte-att-det-ar-sant
Citera
2022-02-23, 16:20
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasmine4555
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/kriminologen-om-pedofiljagarnas-strategi-kan-skapa-ett-parallellt-rattsystem?fbclid=IwAR22TUQaVbc7Cw i2EP054UIgjydp2W4WzK41dbR3ugUjuOG9gY3NVTAOqVI

Här har vi en som går ut och försvarar sin forna pedofilvän. Inte någonstans i artikeln nämns det hur barnen tar skada.
Bra jobbat SVT.

SVT letar alltid efter sånt.
Fy fan och dom betalar vi med våra skattepengar, helt sjukt.
Citera
2022-02-23, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
SVT letar alltid efter sånt.
Fy fan och dom betalar vi med våra skattepengar, helt sjukt.

Den här är nog ännu värre:

Är byn fylld av sexmissbrukare och pedofilvurmare???

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/angemannen-pekades-ut-som-pedofil-byn-i-chock-tror-inte-att-det-ar-sant
Senast redigerad av Spritsson 2022-02-23 kl. 16:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in