2022-02-23, 15:03
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Bra att du vet vart du ska ringa? Sök hjälp!

Ja, jag ska söka hjälp för att störa dig så mycket som möjligt. Fatta att saker inte är reglerade i lag bara för att du tycker att de ska vara det, det går liksom inte att bara bestämma "det här tycker jag inte om, det är äckligt, de borde åka fast för det", när det är prövat av åklagare och domare och de har kommit fram till att det inte är brottsligt.

Bedriv jättegärna lobbying för att sexchatt med låtsasbarn ska vara olagligt, men sluta sprida falsk information här om att det är något brott som kan beivras.

Äckliga jävla pedofilhagga.
Citera
2022-02-23, 15:05
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Hon bestämmer väl inte vad mobben ska göra, lika lite som vi bestämmer vad hon ska göra. Punkt!

Tror du hon är nån auktoritet eller nån som bestämmer vem som får ta egna initiativ?

Jag för min del tänker fortsätta visa respekt för det Dumpen jobbar för. Jag anser inte att den info dom ger oss, ger oss rätten till vad som helst. Det viktigaste för mig är att dra upp så många pedofilsvin som möjligt och skydda barnen.
Citera
2022-02-23, 15:10
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ttoclaw
Jag tror ju inte att det är så men senaste dumpen-uthängningen kan ju varit oskyldig. Blev han hackad och hans naken-selfies har läckt kan ju någon ha trollat honom. Står han och hänger väldigt ofta på ett visst ställe är det ju bara att boka möte med flickan på exakt det stället han hänger på och samma tid.

Inte kul om någon oskyldig blir uthängd någon dag...

Haha, fan vad man ser på saker olika. Jag såg filmen. Och det var en uppvisning i ljugande. Man behöver inte ha stor personkännedom för att se att denna persom står och blåljuger och han gör det dåligt.

En detalj vad gäller Dumpen-uthängningar ni ska fokusera på är den FÖRSTA reaktionen. Ofta inleder Patrik/Sara med "Du är här att träffa ett barn".
De flesta reagerar då kraftigt och säger NEJ NEJ ...Dom förnekar nåt som vi andra inte blir upprörda över utan mer frågande och nyfikna på.

En normal människa (som jag och Jasmine) som får detta påstående uppkört i ansiktet skulle reagera annorlunda. Varför?
Jo, för att vi normala människor inte skulle koppla frågan "Du är här för att träffa ett barn?" eller påståendet "Du är här att för att träffa ett barn!" med något skumt eller se det som en anklagelse.

Eftersom att "träffa ett barn" inte betyder att man gör nåt fel.

Man ser skräcken i ögonen och man ser på deras kroppspråk att de hittills uthängda inte har rent mjöl i påsen.
Ponera att jag skulle stå och lata mig på nån tågstation. Och helt plötsligt stövlar nån galen skånska fram med mobilkameran i högsta hugg och påstår/frågar "Du är här för att träffa ett barn!?"
Då skulle min första tanke inte vara "fan dom tror att jag är pedofil" utan snarare skulle jag såklart hajja till och snabbt tänka att kärringen förväxlar mig med nån som skulle möta upp ett barn men som inte tagit sitt ansvar osv osv ...och nu är ungen borta ... nåt i den stilen.
Skräcken skulle inte lysa i mina ögon, jag skulle inte se rädd eller anklagad ut utan roat försöka förstå vad skånskan eller två metersmannen vill och hur eller OM jag kan hjälpa till. Gäller det bortsprungna barn så hjälper jag såklart till.
Det som skulle lysa i oss normala människors ögon är en oro för barnet nån tycker att vi skulle möta upp, inte en oro för oss själva. Och dessa två typer av oro lyser olika.

Så för att fatta mig kort. Ni som funderar på om nån är oskyldig eller ej... studera deras absolut FÖRSTA reaktion. Där finns svaret.
Senast redigerad av mossadmartin 2022-02-23 kl. 15:20.
Citera
2022-02-23, 15:16
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mossadmartin
Haha, fan vad man ser på saker olika. Jag såg filmen. Och det var en uppvisning i ljugande. Man behöver inte ha stor personkännedom för att se att denna persom står och blåljuger och han gör det dåligt.

En detalj vad gäller Dumpen-uthängningar ni ska fokusera på är den FÖRSTA reaktionen. Ofta inleder Patrik/Sara med "Du är här att träffa ett barn".
De flesta reagerar då kraftigt och säger NEJ NEJ ...Dom förnekar nåt som vi andra inte blir upprörda över utan mer frågande och nyfikna på.

En normal människa (som jag och Jasmine) som får detta påstående uppkört i ansiktet skulle reagera annorlunda. Varför?
Jo, för att vi normala människor inte skulle koppla frågan "Du är här för att träffa ett barn?" eller påståendet "Du är här att för att träffa ett barn!" med något skumt eller se det som en anklagelse.

Man ser skräcken i ögonen och man ser på deras kroppspråk att de hittills uthängda inte har rent mjöl i påsen.
Ponera att jag skulle stå och lata mig på nån tågstation. Och helt plötsligt stövlar nån galen skånska fram med mobilkameran i högsta hugg och påstår/frågar "Du är här för att träffa ett barn!?"
Då skulle min första tanke inte vara "fan dom tror att jag är pedofil" utan snarare skulle jag såklart hajja till och snabbt tänka att kärringen förväxlar mig med nån som skulle möta upp ett barn men som inte tagit sitt ansvar osv osv ...och nu är ungen borta ... nåt i den stilen.
Skräcken skulle inte lysa i mina ögon, jag skulle inte se rädd eller anklagad ut utan roat försöka förstå vad skånskan eller två metersmannen vill och hur eller OM jag kan hjälpa till. Gäller det bortsprungna barn så hjälper jag såklart till.

Så för att fatta mig kort. Ni som funderar på om nån är oskyldig eller ej... studera deras absolut FÖRSTA reaktion. Där finns svaret.
Den taktiken använder polisen också vid förhör. Den första frågan dom ställer till den misstänkte är. Berätta vad som hände den aktuella dagen. Då börjar den misstänkte berätta utan att polisen sagt datumet.
Citera
2022-02-23, 15:22
Medlem
fido1986s avatar
Citat:

Gör du någon rädd så blir det gärna så att dom stakar sig i talet och gör verbalt ganska dåligt ifrån sig. Rätt härlig känsla att se någon riktigt rädd.

Men jag kan kan tänka mig att din taffliga uppenbarelse inte framkallar andra känslor än sympati eller skadeglädje.
Citera
2022-02-23, 15:28
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Gör du någon rädd så blir det gärna så att dom stakar sig i talet och gör verbalt ganska dåligt ifrån sig. Rätt härlig känsla att se någon riktigt rädd.

Men jag kan kan tänka mig att din taffliga uppenbarelse inte framkallar andra känslor än sympati eller skadeglädje.

Det sista du skrev är bara trams och egentligen inte ens värt att kommentera. Härskarteknik är inte helt lätt. Du besitter inte egenskapen att kaxa dig i textform. Dessutom saknade det samband med min text.

Jag menar att vi normala, dit du inte räknas, inte blir så rädda över frågan eller påståendet om vi är där för att träffa ett barn.
Skulle man dock känna obehag och känna sig påhoppad och anklagad då tar man upp sin mobil och ringer 112. Det har hittills ingen gjort.
Citera
2022-02-23, 15:38
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Senaste uthängningen är ytterligare en av många som verkar "lite" eljest...
Citera
2022-02-23, 15:43
Medlem
mossadmartins avatar
Citat:
Det finns ganska mycket att läsa om hur folk som blir falskt anklagade för brott reagerar. Det är inte så enkelt som ni genier tror.

Så, vem i den här tråden har rätt att misstänkliggöra andra för pedofili och förstöra alla diskussioner med det angreppet? Är det bara Klickis, eller får jag också röja runt lite hejvilt?

Fundera på det ett tag, nu ska jag gå på promme.

Men du förstår inte.

Vanliga människor känner sig inte "anklagade för brott" om nån kliver fram och undrar eller påstår att dom är för att träffa ett barn.
En pedofil som stämt träff med ett barn gör det däremot.
En vanlig person kopplar inte ihop brott och barn på detta sätt.

Om nån däremot skulle kómma fram och säga : "Du står här och säljer knark" eller "du ska råna banken" eller "bilen du kom i är stulen". Då är det skillnad. Men Saras initiala fråga är inte en brottsanklagelse för icke-pedofiler. Det var det du inte fattade.
Citera
2022-02-23, 15:45
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Senaste uthängningen är ytterligare en av många som verkar "lite" eljest...

Det jag reagerade på var att han verkade känna igen Sara och Patrik... Är det möjligt att han kände till Dumpen men ändå var så korkad att han bokade möte med "tjejen"?
Citera
2022-02-23, 15:46
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Men du förstår inte.

Vanliga människor känner sig inte "anklagade för brott" om nån kliver fram och undrar eller påstår att dom är för att träffa ett barn.
En pedofil som stämt träff med ett barn gör det däremot.
En vanlig person kopplar inte ihop brott och barn på detta sätt.

Om nån däremot skulle kómma fram och säga : "Du står här och säljer knark" eller "du ska råna banken" eller "bilen du kom i är stulen". Då är det skillnad. Men Saras initiala fråga är inte en brottsanklagelse för icke-pedofiler. Det var det du inte fattade.

Du förstår inte att det inte är så enkelt som du tror, men du tror alla som är skyldiga reagersr på ett sätt och alla som är oskyldiga på ett annat. Det har du inga bevis för.
Citera
2022-02-23, 15:53
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Du förstår inte att det inte är så enkelt som du tror, men du tror alla som är skyldiga reagersr på ett sätt och alla som är oskyldiga på ett annat. Det har du inga bevis för.

Håller med... Kommer det in två personer med kameror på tågstationen och säger att du är pedofil och att dom har bevis. Spelar nog ingen roll om du är skyldig eller oskyldig. Lätt att göra dåligt ifrån sig.

Därför du aldrig ska yttra dig innan informationen fått mogna lite.

Gäller särskilt om du sitter i ett inledande förhör. Säg för fan inget! Ska du prata så är det i vart fall inte i första förhöret!
Citera
2022-02-23, 15:55
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Håller med... Kommer det in två personer med kameror på tågstationen och säger att du är pedofil och att dom har bevis. Spelar nog ingen roll om du är skyldig eller oskyldig. Lätt att göra dåligt ifrån sig.

Därför du aldrig ska yttra dig innan informationen fått mogna lite.

Gäller särskilt om du sitter i ett inledande förhör. Säg för fan inget! Ska du prata så är det i vart fall inte i första förhöret!

Speciellt psykopater som samvetslöst utsätter barn för sexuella övergrepp har en tendens att inte få affektpåslag vid konfrontation. Ljuger obehindrat utan att pulsen går upp ett steg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in