2022-02-21, 14:22
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Edit 2: Kunde inte hålla mig från att kolla kommentarsfältet lite snabbt på cool-inlägget och nu behöver JAG numret till en bra psykolog om nån har??

Kommentarsfältet är obeskrivbart udda på det normalt elaka internet. Från dagens skörd:

"Jag tänker ibland att du är en ikon, som Audrey Hepburn eller Grace Kelly. Du kanske inte är över hela världen men efter vårt sekel kommer framtida sitta och hänvisa till Elsa Billgren. Hon som håret ser ut att alltid ha en fräsch sommarbris, som bär puffärm och gett våra årtionde ett ansikte. Men också urkraftens kvinna som har eget företag, skrivit bok och delar med sig av sina ord via bloggen. Men också att du är mycket mer. En mamma, en fru, en vän och så vidare. Och DU ÄR DU!
Du är to COOL. [...] TACK ELSA."
Citera
2022-02-21, 14:28
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Nä asså ursäkta men det är nog ingen annan än hon, och möjligtvis vi härinne😉,som är så intresserade av hur hon är. Samtidigt är det bra att försöka bli medveten om sånt man själv kan bli bättre på i förhållande till andra människor, det är bara sunt. Men att försöka spela cool för att bli cool är bara så dumt. Fokusera mer på att faktiskt KÄNNA dig cool än på hur andra ska tro att du är det så blir det nog bra ska du se.

Där slog du huvudet på spiken på ett snyggt och lättförståeligt sätt. Håller med till 100 %.

Dessutom är hon alldeles för uppe i sin egen röv och tror att bara för att hon är snäll och ängslig är ängslig=snäll i hennes värld och det projicerar hon gärna på sånt hon inte förstår på ett lite överlägset sätt. Det går alldeles utmärkt att vara snäll och cool, vara glad och överpositiv och tacka ja till saker när man vill med värdighet. Alla som är coola är inte egocentriska utan snarare är de coolaste människor jag känner alla väldigt lyhörda, positiva och snälla och sätter stort värde på att hjälpa sina med(och ofta mot)människor.

Edit: hon går väl hos psykolog? är hon för blockerad för att lyssna på vad den säger eller är det en jävligt shitty psykolog hon fått tag på?

Edit 2: Kunde inte hålla mig från att kolla kommentarsfältet lite snabbt på cool-inlägget och nu behöver JAG numret till en bra psykolog om nån har??

Ja, och jag kan inte komma över känslan att hela inlägget skrevs för att, återigen, få höra hur underbart skör och härligt öppen hon är och hur hennes skör-snälla ängslighet är sååå cool. Syftet med inlägget tycks helt enkelt vara att måla upp ”de coola” som motsatsen till alla hennes egna egenskaper samt som osympatiska (vilket kommentarsfältet inte är sena att haka på) och sen, återigen, navelskåda sig själv i hopp om att få höra (vilket hon får) hur fantastisk hon är och hur exakt hon är den coolaste individen någonsin. Hur kan ett ego matas så mycket och ändå fortfarande vara hungrigt?
// Behöver också terapi snart🙈
Citera
2022-02-21, 14:29
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Kommentarsfältet är obeskrivbart udda på det normalt elaka internet. Från dagens skörd:

"Jag tänker ibland att du är en ikon, som Audrey Hepburn eller Grace Kelly. Du kanske inte är över hela världen men efter vårt sekel kommer framtida sitta och hänvisa till Elsa Billgren. Hon som håret ser ut att alltid ha en fräsch sommarbris, som bär puffärm och gett våra årtionde ett ansikte. Men också urkraftens kvinna som har eget företag, skrivit bok och delar med sig av sina ord via bloggen. Men också att du är mycket mer. En mamma, en fru, en vän och så vidare. Och DU ÄR DU!
Men HERREGUD. Blir fan rädd på riktigt.
Citera
2022-02-21, 16:36
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Ja, och jag kan inte komma över känslan att hela inlägget skrevs för att, återigen, få höra hur underbart skör och härligt öppen hon är och hur hennes skör-snälla ängslighet är sååå cool. Syftet med inlägget tycks helt enkelt vara att måla upp ”de coola” som motsatsen till alla hennes egna egenskaper samt som osympatiska (vilket kommentarsfältet inte är sena att haka på) och sen, återigen, navelskåda sig själv i hopp om att få höra (vilket hon får) hur fantastisk hon är och hur exakt hon är den coolaste individen någonsin. Hur kan ett ego matas så mycket och ändå fortfarande vara hungrigt?
// Behöver också terapi snart🙈

Skönt vi redan startat stödgrupp här på Flashback!😂❤️

Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus

Hahaha va vad hände nu?? VAD läste jag precis??😂 Det måste ju vara Poppe som skriver dessa kommentarer hur kan någon vid sunda vätskor som inte bryr sig om henne uttrycka sig på detta vis?? Alltså jag hade ju ansökt om besöksförbud om jag varit Elsa..😂🤯
Citera
2022-02-21, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Men HERREGUD. Blir fan rädd på riktigt.

Hahaha ja herregud, orkar inte ens läsa kommentarerna för jag är likt dig övertygad om att detta inlägg bara har skrivits för att hon bara vill höra hur underbar och skör hon är.
Citera
2022-02-22, 13:47
Medlem
farlings avatar
Elsas klipp har äntligen blivit av.
Herrejävlar vilket antiklimax.
Ser typ ingen skillnad alls.
Citera
2022-02-22, 14:14
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling

Klädsamt, men otroligt odramatiskt. Det är ju en helt vanlig frisyr som var och varannan person har, noll procent risk eller originalitet.
Vad jag undrar är vad hon (eller frisören) gör med hennes hår inför före-bilderna när hon ska klippa sig. Trasslar de till det med flit, tuperar det till ett fågelbo? Hon har ju aldrig sånt hår annars, det känns så överdrivet att det ska vara sååå tydligt att klippningen gör sååå stor skillnad. Det är ju i princip bara förskolebarn som får sånt trassel i bakhuvudet. Borstar man det och tar hand om det har jag svårt att se att det kan bli så naturligt.
Citera
2022-02-22, 14:30
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
Klädsamt, men otroligt odramatiskt. Det är ju en helt vanlig frisyr som var och varannan person har, noll procent risk eller originalitet.
Vad jag undrar är vad hon (eller frisören) gör med hennes hår inför före-bilderna när hon ska klippa sig. Trasslar de till det med flit, tuperar det till ett fågelbo? Hon har ju aldrig sånt hår annars, det känns så överdrivet att det ska vara sååå tydligt att klippningen gör sååå stor skillnad. Det är ju i princip bara förskolebarn som får sånt trassel i bakhuvudet. Borstar man det och tar hand om det har jag svårt att se att det kan bli så naturligt.

Mjo, nog har hon alltid lika trassligt hår på de förebilderna som läggs upp vid frisörbesök. Hon har väl ofta håret uppsatt i lös knut flera dagar i rad och det sliter ju en del.
Visserligen anekdotisk bevisföring men jag har samma problem. Mitt hår blir fruktansvärt tovigt och risigt just på bakhuvudet, blev så efter att jag fick en kronisk antiinflammatorisk sjukdom för ett par år sedan. Efter en natt med huvudet mot kudden är det som en riskase på morgonen.
Citera
2022-02-22, 15:14
Medlem
Citat:

Men verkligen? Döper inlägget till "det stora klippet" samt har hypat upp detta frisörbesök i veckor, och så ser håret exakt likadant ut som efter ett vanligt frisörbesök? Hade hon tagit 10 cm till så hade det ju faktiskt varit en page vilket det absolut inte är nu, ser enbart ut som en page på några månaders utväxt. Hur kan hon va nöjd när hon ville ha något nytt? Fattar noll.
Citera
2022-02-22, 15:40
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ja ser mest ut som en större toppning. Kan det ens kallas page när håret de facto är axellångt?
Citera
2022-02-22, 19:20
Medlem
Två hela inlägg om hennes ögonbryn och ett helt inlägg om hennes frisyr inom bara några dagar. Hur självcentrerad och utseendefixerad kan man vara? Det finns så mycket annat fint i världen som hon skulle kunna skapa content kring, t.ex bildkonsten, arkitekturen, inredningen på Thielska galleriet i Sthlm för att bara ge något exempel. För mig personligen hade det känts mer inspirerande.
Citera
2022-02-22, 19:39
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Två hela inlägg om hennes ögonbryn och ett helt inlägg om hennes frisyr inom bara några dagar. Hur självcentrerad och utseendefixerad kan man vara? Det finns så mycket annat fint i världen som hon skulle kunna skapa content kring, t.ex bildkonsten, arkitekturen, inredningen på Thielska galleriet i Sthlm för att bara ge något exempel. För mig personligen hade det känts mer inspirerande.
Ja, det känns som väldigt pubertalt bloggande att fokusera på hur man ser ut på det här sättet? Förstår inte hur det liksom är tänkt att engagera läsarna…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in