Citat:
Man tycker dock att när dom gör besök hos medium osv. Då är det ju så extremt tydligt hur dessa fiskar efter information.
Medium- B? C? D?
Ja HAN HEtte david, otroligt hur du kunde få fram det.
Medium- flintehum hår eh tjockt?
Ja fyfan han hade tjockt hår AHH helt otroligt
Medium- Sv jag får fram lit ehh po?
Ja fyfan han kom från polen, å herrejävlar nu svimmar jag. Du har verkligen kontakt med min farfarfars mors dotters son David
Hur vissa ens inte ser det övergår mitt förstånd
Medium- B? C? D?
Ja HAN HEtte david, otroligt hur du kunde få fram det.
Medium- flintehum hår eh tjockt?
Ja fyfan han hade tjockt hår AHH helt otroligt
Medium- Sv jag får fram lit ehh po?
Ja fyfan han kom från polen, å herrejävlar nu svimmar jag. Du har verkligen kontakt med min farfarfars mors dotters son David
Hur vissa ens inte ser det övergår mitt förstånd
Ja, i många fall kan det tyckas vara uppenbart, särskilt om man har lite vetskap om hur de här samtalen brukar utspela sig. Men här spelar väldigt mycket känslor in också. Tänk dig att du sedan tidigare tror på spöken och även har vänner och familj som gör det. Sen går du till ett medium med en önskan om att få komma i kontakt med exempelvis din döda farmor.
Har du viljan och tron i bagaget sen tidigare så kommer många nog att se ganska okritiskt på mediets påståenden i stundens hetta och tolka minsta antydan till träff som ett tecken från farmodern och snabbt glömma bort allt fiskande och alla missar under sessionen. I efterhand förstärks deras felaktiga version av minnet för varje gång de återberättar det och det känns för dom lika verkligt som ett utslag i en domstolsförhandling skulle göra för en annan.
Med det sagt så finns det självfallet de personer som definitivt borde veta bättre och som verkligen agerar rejält korkat i sådana här sammanhang. Men generellt så är vi människor ganska lättlurade och med en tillräckligt stark tro och lite känslor inblandat så krävs det totalt sett en ganska liten insats från mediets sida.