Citat:
Ursprungligen postat av
constant
Men om massor människor nu är helt övertygade om att spöken finns, varför inte starta något som kan utröna om alla dessa har rätt eller fel?
Men det är precis som med medium, massor folk vet att det fungerar, men absolut ingen är intresserad av att få fram evidens.
I mitt lilla huvud får jag det till att antingen vet man att det inte finns spöken, jultomtar, troll med mera, och att man med forskning skulle bli avslöjad.
Eller så är man helt enkelt bara riktigt dum i huvudet och fattar inte hur man skulle kunna göra.
Sedan finns såklart de som verkligen tror att de mött andar. Men de kanske ska kategoriseras till ovan.
Det är väl helt enkelt därför andevärlden och dess mediala personer inte tas på fullaste allvar då andevärlden oftast drar sig undan när det ska bevisas. Att personer tar detta på fullaste allvar kan förmodligen innebära allt från idioti, hjärnskada, mentala diagnoser, eller bluff. I programmet Det Okända så har vissa mediala personer pressats ibland på att ge konkreta svar, men oftast då med ett svar tillbaka att andevärlden gör lite som dom själva vill. Det är väl där hela idén faller vetenskapligt. Att det finns människor som verkligen kan tycka sig förnimma saker kan ha sina psykologiska förklaringar, allt handlar väl om vad individen själv väljer att implementera sina förnimmelser på. Att få en plats på psyket är väl det sista man vill ha.
Personligen tycker jag dock detta ska urskilja sig från vanliga fysiska spökfenomen, då fysiska saker som att bollar rullar, saker kastas, ändå kan "dokumenteras".
Citat:
Ursprungligen postat av
hippili
Skulle vara intressant om någon lägger in något klipp som visar spökerier i tråden
Boll rullar oförklarligt,
https://www.youtube.com/watch?v=1uTXJKclUBw