Citat:
Ingenting av det vi hittills vet och kan påvisa handlar om något övernaturligt, så att ha det som förstahandsval blir bara jättekonstigt.
Vi har förklaringar till varför du kan ha upplevt det du säger dig upplevt, varför kan du inte utgå från det istället för att hoppas att döda människor manifesterat sig för dig?
Vi har förklaringar till varför du kan ha upplevt det du säger dig upplevt, varför kan du inte utgå från det istället för att hoppas att döda människor manifesterat sig för dig?
Fast blir det verkligen det egentligen?. Nu vet jag inte hur insatt du är i neurologi/fysik/biologi och vetenskap rent allmänt!?, Men ja, Du bor på en boll som snurrar i ett oändligt mörker med bollar som snurrar runt om oss som är helt tomma där inget levande finns. Du och jag fyller ingen biologisk eller ekologisk funktion vilket iprincip allt annat liv här gör, Det som anses vara den näst mest intelligenta varelsen efter oss är så långt ifrån oss intelligensmässigt så att det inte ens är jämförbart och ingen, Absolut ingen vetenskap kan svara på varför vi är så pass mkt mer intelligenta och hur det gick till, Vad vitsen med att vi är så pass komplicerade bär komplicerat liv inte behövs för att underhålla planeten t.ex. Med allt detta sagt, Vore det verkligen så jävla konstigt om det vi kallar spöken existerar? ^^.
Jag säger som sagt inte om att det skulle handla om spöken, Men "förklaringarna" som getts är iprincip mer långsökta än att Alf i rymden kom ner dit för att käka katter och är formskiftare typ. Menar, Har som sagt ingen historik av hallucinationer och har inte ens sett nåt så klart på syra i efterhand som sägs av vetenskapen vara det som framkallar dom absolut starkaste o mest klara hallucinationer du kan ha, Att detta skulle kunna ha handlat om en hallucination är iprincip helt uteslutet till den gräns att jag som inte är helt säker på att jag tror på regelrätta spöken skulle påstå att chansen att det var poltergeist 3 själv är bra mkt högre isf än en hallucination
. Läser man på om hallucinationer från folk som tagit dmt eller beskrivningar från psykologer/psykiatriker om patienter med hallucinationer så försvinner den teorin snabbt. Är öppen för att någon annan förklaring kanske skulle kunna finnas, Men vadå isf!?.Någonting du bör komma ihåg också är att nästan uteslutande alla vetenskapsmän som säger sig vara Atheister och skeptiker var det innan dom blev vetenskapsmän, Det är väl klart att dom aldrig skulle acceptera något annat än någonting dom kan se och ta på då?, Det blir till en agenda att avfärda allt som inte kan förklaras vilket vi gång på gång sett själva när vetenskapsmän haft teser som visat sig stämma men som blivit ifrågasatta så många gånger t.ex ^^.
Jag är öppen för det mesta ärligt talat, Så galen som denna jord och universum är ihop med det helt sjuka egentligen att vi ens existerar o sitter på våra telefoner på ett forum just nu o slriver så kan iprincip allt vara möjligt