2022-01-18, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Instämmer dom ser och hör det dom vill.

Trevligt vore om det skulle finnas riktiga bevis att det finns. Hade folk kunnat prata med spöken så hade ouppklarade mord blivit lösta och försvunna folk som ligger avlidna blivit hittade men nej, då är dom tysta för att inte bli avslöjade att det är lur allting

Vadå ser och hör det dem vill? Jag har ju själv fått på det ljud och film. Räcker som bevis för mig. Om nån viskar förlåt i ditt öra i ett öde hus och du får det på film. Då är det inga fantasier längre. Men det har väl du uppenbart svårt att förstå. IQ = FISKMÅS.

Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du vet inte, du tror….

En sexåring kan på inga vis vara immun mot att sinnena kan luras, därför kan du inte idag (vi vet också att minnen förändras över tid, t o m kan bli delvis efterkonstruktioner) veta eller alldeles säkert alla detaljer från när du var sex år.

Det är fortfarande synnerligen graverande att folk, vuxna till o med, än idag kör med endast en salig blandning av anekdoter som ”bevis” men aldrig någonsin har klarat att presentera verkliga hållbara bevis för att spöken existerar. Men maaaaassor med folk har allehanda och frekventa upplevelser att skryta med, händelser etc, men aldrig aldrig några bevis, bara tomma påståenden. Det, borde vara svar nog på hela saken…. Fantasier….

En annan sak är att massor av dessa vittnesmål ofta börjar med fraser liknande….. ”jag är själv kritisk…” ”har aldrig själv trott på spöken (etc etc) men så en gång…..”

Och sen kommer alltid….. ”åk till nåt spökhus och undersök själv, så får du se…” eller ”har man upplevt det själv så vet man att det är på riktigt, spöken finns….”

Jaha…. Varför kan då Labero och co grundlura en hel publik med enkla trix, så folk tappar hakan och inte fattar hur det gick till, inte kan förklara det, alltså att det är oförklarligt för dem, ändå är det inte spökerier eller nåt övernaturligt utan LABEROOOOOOO för fan. Så varför påstår folk att det ”VET” så fort de tycker sig uppleva nåt märkligt i nån satans stuga eller hemma på vinden…

Nej, du har rätt att minnen och sånt kan förändras. Jag är däremot tvärsäker på vad jag såg och upplevde. Lika säker som att jag har en mamma och en pappa. Så är det helt enkelt, och allt du säger är mest bara svammel från en skeptiker som tyvärr inte upplevt något för att du har uppenbarligen varken ögon eller öron.

Citat:
Ursprungligen postat av constant
För att det kryllar av evidens för våra månfärder.

Pallar du inte det finns det en egen tråd för ämnet.

Finns lika mycket bevis som det finns spöken. Tror mer på spöken än månfärderna dock.
Senast redigerad av Robeloto 2022-01-18 kl. 19:31.
Citera
2022-01-18, 19:29
Medlem
Jag är frisk och tror på utomjordingar och spöken.
Jag mår bra Jag är frisk.
Citera
2022-01-18, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterbliven85
Jag är frisk och tror på utomjordingar och spöken.
Jag mår bra Jag är frisk.

Jag tvivlar inte på att utomjordingar existerar. Nånting finns därute. Har sett många skumma fenomen på himlen som är rätt så oförklarliga.

Men nåt jag är helt övertygad om är spöken, eftersom jag fått både uppleva det och såklart dokumenterat det. När man får röster och andra grejer på film så är det inte inbillning längre.
Citera
2022-01-18, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Jag tvivlar inte på att utomjordingar existerar. Nånting finns därute. Har sett många skumma fenomen på himlen som är rätt så oförklarliga.

Men nåt jag är helt övertygad om är spöken, eftersom jag fått både uppleva det och såklart dokumenterat det. När man får röster och andra grejer på film så är det inte inbillning längre.

Spännande.kan du berätta vad är det som du har upplevt?
Citera
2022-01-18, 20:19
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Vadå ser och hör det dem vill? Jag har ju själv fått på det ljud och film. Räcker som bevis för mig. Om nån viskar förlåt i ditt öra i ett öde hus och du får det på film. Då är det inga fantasier längre. Men det har väl du uppenbart svårt att förstå. IQ = FISKMÅS.

Nej, du har rätt att minnen och sånt kan förändras. Jag är däremot tvärsäker på vad jag såg och upplevde. Lika säker som att jag har en mamma och en pappa. Så är det helt enkelt, och allt du säger är mest bara svammel från en skeptiker som tyvärr inte upplevt något för att du har uppenbarligen varken ögon eller öron.

Finns lika mycket bevis som det finns spöken. Tror mer på spöken än månfärderna dock.
Det konstiga är att ingen har fått med spöken på film så det finns inga bevis på att spöken finns, det är bara påhitt och nattliga drömmar.
Citera
2022-01-18, 20:20
Medlem
Citat:
Det konstiga är att ingen har fått med spöken på film så det finns inga bevis på att spöken finns, det är bara påhitt och nattliga drömmar.

Kolla youtube grabben
Citera
2022-01-18, 20:21
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Kolla youtube grabben
Det har jag gjort många gånger
Citera
2022-01-18, 20:25
Medlem
Citat:
Det har jag gjort många gånger

Och då bör du fatta att allt inte är fejk. Men tror du det så är du efterbliven och ingen jag vill ödsla min dyrbara och intelligenta tid på. Tyvärr.
Citera
2022-01-18, 20:30
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Och då bör du fatta att allt inte är fejk. Men tror du det så är du efterbliven och ingen jag vill ödsla min dyrbara och intelligenta tid på. Tyvärr.
Jag har inte hittat något trovärdigt om det på tuben men eftersom jag är så efterbliven och inte lättlurad och du som är så intelligent och har så dyrbar tid så är det bäst du och jag avslutar våran diskussion så, hej med dej.
Citera
2022-02-04, 21:06
Medlem
Hur kan bordslampor börja röra sig mitt i natten och åka i golvet? Vill inte tro på spöken men saker kan inte bara röra på sig.
Citera
2022-02-04, 21:16
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monami85
Hur kan bordslampor börja röra sig mitt i natten och åka i golvet? Vill inte tro på spöken men saker kan inte bara röra på sig.
Och för att du inte kan komma på en naturlig förklaring så måste det handla om något övernaturligt?

Kan det inte bara vara så att du inte har koll på alla tänkbara naturliga anledningar?
Citera
2022-02-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Och för att du inte kan komma på en naturlig förklaring så måste det handla om något övernaturligt?

Kan det inte bara vara så att du inte har koll på alla tänkbara naturliga anledningar?
Det var inte jordbävning vad annars skulle det kunna vara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in