2022-02-20, 22:59
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Allt är uppdaterat.

Ok, trist. Det är rätt få som har så stora problem som du upplevt. Men 11:an är inte perfekt ännu. 10:an flyter på bättre för mig också, känns... smidigare.
Citera
2022-02-20, 23:46
Medlem
Von0bens avatar
Enligt windowsupdate var min dator amd ryzen 5 2500U 8 GB ram 250 GB hårddik ej kompatibel m window11
Men nu har windows uppdaterat till windows11 !
Vad beror det på? Har de fixat kompatibilitetsproblemet?
Har windows insider påslaget ska tilläggas.

Det funkar ju utan problem och allt ser finemang ut. förutom att aktivitetsfältet ser maccigt ut.
Senast redigerad av Von0ben 2022-02-20 kl. 23:49.
Citera
2022-02-21, 01:02
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Enligt windowsupdate var min dator amd ryzen 5 2500U 8 GB ram 250 GB hårddik ej kompatibel m window11
Men nu har windows uppdaterat till windows11 !
Vad beror det på? Har de fixat kompatibilitetsproblemet?
Har windows insider påslaget ska tilläggas.

Det funkar ju utan problem och allt ser finemang ut. förutom att aktivitetsfältet ser maccigt ut.

När fick du detta meddelande?
Den av Ms första utgivna listan över kompatibla processorer etc har ändrats över tid.

Så vitt jag kommer ihåg så här på direkten så var R5 2500U kompatibel.
Citera
2022-02-21, 10:19
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
När fick du detta meddelande?
Den av Ms första utgivna listan över kompatibla processorer etc har ändrats över tid.

Så vitt jag kommer ihåg så här på direkten så var R5 2500U kompatibel.
När win11 dök upp som val på Windows uppdate för några månader sen så stog det att det inte funkade med and amd ryzen 5 2500u .

Här står nån som menar den fortfarande ej är med på listan supportad hårdvara

https://techcommunity.microsoft.com/t5/windows-11/amd-ryzen-5-2500u-and-windows-11-compatibility/m-p/2941361

Enligt denna lista så är inte Ryzen 5 2500U supportad.
Citera
2022-02-21, 12:40
Medlem
1FFs avatar
Citat:
När win11 dök upp som val på Windows uppdate för några månader sen så stog det att det inte funkade med and amd ryzen 5 2500u .

Här står nån som menar den fortfarande ej är med på listan supportad hårdvara

https://techcommunity.microsoft.com/t5/windows-11/amd-ryzen-5-2500u-and-windows-11-compatibility/m-p/2941361

Enligt denna lista så är inte Ryzen 5 2500U supportad.

Du kan ju kolla med Ms egna kontrollapp - https://www.techradar.com/how-to/how-to-check-if-your-pc-will-get-windows-11-update
Citera
2022-02-21, 13:21
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Du kan ju kolla med Ms egna kontrollapp - https://www.techradar.com/how-to/how-to-check-if-your-pc-will-get-windows-11-update
Enligt appen möter inte amd ryzen 5 2500U kraven. Fast operativsystsemet är ändå uppdaterat till windows 11 21H2 22000.257. Kan det ha att göra med att jag har windows insider påslaget?
Citera
2022-02-21, 15:23
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Enligt appen möter inte amd ryzen 5 2500U kraven. Fast operativsystsemet är ändå uppdaterat till windows 11 21H2 22000.257. Kan det ha att göra med att jag har windows insider påslaget?

Verkar ju underligt i så fall då man behöver acceptera ett och annat innan något kan installeras från dem. Det kan inte ske bara hux flux.

Fråga i Microsoft Community om det hela.

Endera sparar du tillståndet eller så går du tillbaka till innan och spärrar en ny uppgradering. Inkompatibla datorer kommer möjligen, troligen, få eskalerande framtida problem med W11 så det är ju en chansning att köra det.
Citera
2022-02-21, 16:29
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ok, trist. Det är rätt få som har så stora problem som du upplevt. Men 11:an är inte perfekt ännu. 10:an flyter på bättre för mig också, känns... smidigare.
Uppgraderingen var katastrof. Det funkar betydligt bättre nu men......det känns så jävla beta. Jag drar på formateringen än så länge. Ska man bara surfa funkar det bra. Har i5 10600, Geforce 2060 f.ö.
Citera
2022-02-27, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Håller inte med om detta. W11 har en del problem. Många vill nedgradera till W10.. W10 har mognat nu precis som Windows XP och Windows 7 behövde mogna. Att hoppa på ny windows version innan dom första åren är vansinnigt.

Jag är böjd att hålla med i detta. Man skall inte vara först med att pröva det nya, inte heller sist med att lämna det gamla. En bra devis.

Jag har ett rent h-vete med AMD Ryzen och Radeon med Win11. Det kraschar till höger och vänster och appar öppnas på skärm 1 eller 2 eller 3 lite slumpmässigt. Bakgrundsbilden? Den laddar ibland och ibland efter tre minuter från uppstart. Många gånger inte alls. Och ja, jag uppdaterar hela tiden till senaste drivrutinerna för att få det här att fungera.

Däremot gillar jag utseendet i Win11. Men det är ju också en tröst.
Citera
2022-02-27, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz
Jag är böjd att hålla med i detta. Man skall inte vara först med att pröva det nya, inte heller sist med att lämna det gamla. En bra devis.

Jag har ett rent h-vete med AMD Ryzen och Radeon med Win11. Det kraschar till höger och vänster och appar öppnas på skärm 1 eller 2 eller 3 lite slumpmässigt. Bakgrundsbilden? Den laddar ibland och ibland efter tre minuter från uppstart. Många gånger inte alls. Och ja, jag uppdaterar hela tiden till senaste drivrutinerna för att få det här att fungera.

Uppdaterar du Windows då?
Citera
2022-02-27, 06:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kLFFiVfTFba9Huz

Det verka vara en drivrutin problem med W11. Windows 10 är design mässigt ett ihop tejpat härke mellan äldre windows versioner och olika versioner av W10
Citera
2022-02-28, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daTkonshens
Uppdaterar du Windows då?

Uppdaterar ja. Men tyvärr uppgraderade jag nu även. Men det är det man inte skall. Man ska inte hoppa på en ny version det första man gör utan istället låta den nya versionen (i detta fall win11) sätta sig.

Men uppdaterade jag win10 hela tiden? Ja. Uppdaterar jag win11 nu hela tiden? Ja.

Men att uppgradera mellan win7 till win8. Win10 till Win11. Det ska man inte hasta med att göra. Bättre låta det nya systemet landa och få bort alla buggar innan man hoppar på det tåget. Om du förstår vad jag menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in