2022-02-12, 10:48
Medlem
anuspontens avatar
Var tvungen att göra en clean install. Tyvärr försöker den i väldigt ofta blockera externa program för att man ska använda windows egna. Kör med speciella program som passar mig med det vill inte microsoft.Annar funkar allt bra mycket bättre nu jämfört med att uppgradera från windows 10.
Ska ge det några veckor. Ska inte ge mig på att installera allt jag vill innan jag verkligen har provat det här. Alltid en massa bök med lösenord och prenumerationer och windows och bullguard som vill blocka.
Citera
2022-02-12, 10:57
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rW5Kdc
vilka versioner av win11 finns?

Home och Pro.

Men du kanske menar utgåvor?
Citera
2022-02-12, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Home och Pro.

Men du kanske menar utgåvor?
Vad skulle utgåvorna kunna vara då? Är inte det utgåvor? Fungerar båda lika bra vid gaming eller ska man ta pro? Pro får man väl bara officepaket och serverpaket som extra va?
Citera
2022-02-12, 19:37
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anusponten
Var tvungen att göra en clean install. Tyvärr försöker den i väldigt ofta blockera externa program för att man ska använda windows egna. Kör med speciella program som passar mig med det vill inte microsoft.Annar funkar allt bra mycket bättre nu jämfört med att uppgradera från windows 10.
Ska ge det några veckor. Ska inte ge mig på att installera allt jag vill innan jag verkligen har provat det här. Alltid en massa bök med lösenord och prenumerationer och windows och bullguard som vill blocka.

Enligt denna artikel får en del problem med att installera uppdateringar - https://www.ghacks.net/2022/02/12/windows-11-how-to-bypass-tpm-checks-during-dynamic-updates/

Förutom lösningen i artikeln finns denna enklare variant - https://www.majorgeeks.com/files/details/bypass_secure_boot_and_trusted_platform_module.htm l

Så, får du problem, gör enligt ovan.
Citera
2022-02-12, 21:06
Medlem
FuckThePolices avatar
Är det bara jag som har problem med att mikrofonen är väldigt låg på Win 11? Har försökt höja den via inställningarna men det funkar inte.
Jag körde med Windows 7 innan och då fanns det en inställning som hette "Microphone Boost" som jag alltid hade i kryssat vilket Windows 11 inte verkar ha.

Just nu får jag lov att köra ett program vid sidan om som boostar ljudet på min mikrofon.
Citera
2022-02-20, 13:51
Medlem
anuspontens avatar
Jaha ja. Flyttade start till vänstra hörnet. Då gick det inte att använda nedersta flikarna i edge utan att widgeterna la sig över och blockerade. Flyttade då tillbaka start till mitten. Då följde allt utom widgeterna med, dom blev kvar i hörnet när allt annat låg i mitten och samma bugg fanns kvar. Tog då bort widgeterna helt och startade om. Tog typ 5 minuter innan datorn startat om och laddat skrivbordet. Microsoft är fan i mig inte kloka. Släppa ett jävla beta OS att lura på folk. Provade först uppgraderingen. Det gick inte. Gjorde en clean install. Något bättre men fortfarande för buggigt. Blir att göra en ny clean install med tian istället. När jag orkar....
Senast redigerad av anusponten 2022-02-20 kl. 13:59.
Citera
2022-02-20, 13:54
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Enligt denna artikel får en del problem med att installera uppdateringar - https://www.ghacks.net/2022/02/12/windows-11-how-to-bypass-tpm-checks-during-dynamic-updates/

Förutom lösningen i artikeln finns denna enklare variant - https://www.majorgeeks.com/files/details/bypass_secure_boot_and_trusted_platform_module.htm l

Så, får du problem, gör enligt ovan.
Datorn fyller mini-requirements med råge.
Dessutom gör man en mouse-over så ligger rutan kvar och blockerar. Jag skiter i alla " tweaks", har tröttnat på att behöva pilla och tweaka för att få min dator att funka. För fan jag vill bara använda min dator! Inte tillbringa halva tiden till att tweaka bort fel. Microsoft borde fan åtalas.
Senast redigerad av anusponten 2022-02-20 kl. 13:56.
Citera
2022-02-20, 14:00
Medlem
anuspontens avatar
Och nu hade fläktarna på gru´n stängt av sig. Tur jag upptäckte det.....Wtf?
Citera
2022-02-20, 14:43
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rW5Kdc
Vad skulle utgåvorna kunna vara då? Är inte det utgåvor? Fungerar båda lika bra vid gaming eller ska man ta pro? Pro får man väl bara officepaket och serverpaket som extra va?
Det man får med Pro är ju dels kryptering med Bitlocker och dels möjligheten att ansluta datorn till en serverdomän. Båda ganska ointressanta funktioner för gaming. Officepaketet ingår inte i Pro. Kan kanske finnas ytterligare funktioner i pro men knappast som är till stor nytta för gaming.

Citat:
Dessutom gör man en mouse-over så ligger rutan kvar och blockerar. Jag skiter i alla " tweaks", har tröttnat på att behöva pilla och tweaka för att få min dator att funka. För fan jag vill bara använda min dator! Inte tillbringa halva tiden till att tweaka bort fel. Microsoft borde fan åtalas.

Citat:
Och nu hade fläktarna på gru´n stängt av sig. Tur jag upptäckte det.....Wtf?
Åtala Microsoft för att fläkten på ditt grafikkort är trasig. Lycka till
Senast redigerad av Jonas1968 2022-02-20 kl. 14:47.
Citera
2022-02-20, 15:46
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Ett sista test innan du går tillbaka, uppdatera Bios och lite drivisar?.
Citera
2022-02-20, 16:33
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Det man får med Pro är ju dels kryptering med Bitlocker och dels möjligheten att ansluta datorn till en serverdomän. Båda ganska ointressanta funktioner för gaming. Officepaketet ingår inte i Pro. Kan kanske finnas ytterligare funktioner i pro men knappast som är till stor nytta för gaming.

Åtala Microsoft för att fläkten på ditt grafikkort är trasig. Lycka till
Den är inte trasig. Sista uppdateringen stängde helt enkelt av den. Inte första gången. Dom bestämde sig tydligen för att msi afterburner är inte ett microsoft program, den tar vi bort från autostart.
Citera
2022-02-20, 16:34
Medlem
anuspontens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Ett sista test innan du går tillbaka, uppdatera Bios och lite drivisar?.
Allt är uppdaterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in