Citat:
Ursprungligen postat av
Thompzzon
Blanda inte ihop mig med antivaxx patrasket är du jävligt snäll. Att inte vilja ta boostersprutor gör dig fan inte till en antivaxxare
JO, det gör det! Inte för dig, men för det statistiska underlaget som FHM gör, då är man faktiskt det.
ALLA som inte tagit den rekommenderade mängden doser reggas i ALL statistik som ovaccinerade.
Och med tanke på klimatet och diskussionerna som förs nu (även av dig) så räknas du i debatten och statistiken som en antivaxxer. Detta vare sig du vill det eller inte. Och ALLA som avlider utan att tagit den rekommendera mängden doser registreras som avliden utan vaccin. Så du är i högsta grad en antivaxxer i all debatt för de som förlitar sig på vad som presenteras av FHM. Du är alltså ett statistiskt problem för staten.
Jag vill bara påminna dig om att det är oändligt många av oss som är med i grupper o.s.v som är för vaccin, och som tagit alla vaccin som går att få. Men som inte vill ta just detta p.g.a alla frågetecken som finns. Du verkar vara en hyffsat smart person som vet att man kan dölja i princip allt med statistik. Men det FHM gör för att berättiga massvaccinering är inte ens smart gjort.
För glöm inte att staten skiter fullständigt fan i om du och jag dör, eller om 40,000 dör. Det enda dem bryr sig om är att inte ekonomin havererar. Och det är deras jobb, så det är lugnt. Men att gå så långt att man inför i princip undantagslagar för att rädda ekonomin är inte bara undermåligt utan även direkt ansvartslöst. Och tyvär har många svalt betet och tar vaccinet I "solidaritet" och ansvar för andra när det enda man gör är att upprätthålla en fasad om att det är av välvilja detta görs. Hade 40K dött under en natt och sedan var det bra, hade inga debatter om solidaritet funnits, ej heller snack om antivaxxare.
SÅ visst fan är du en antivaxxare!
Välkommen bland oss. Och fler kommer vi bli nu när det visat sig att detta underbara vaccin inte hjälpte ett skit mot Omikron, snarare tvärtom. Region efter region visar att viljan att vaccinera sig minskar och folk dyker inte ens upp på sina bokade tider.
Så nu väntar vi bara på hur FHM kommer redovisa den minskade viljan från folk att inte vilja ta sina Bossters. Kan lova att det kommer vara alla antivaxxares fel. D.v.s de som inte tagit hela serien vaccin.
Däribland du!