2022-02-21, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Du kan inte tänka dig att det inte handlar om egoism utan att man faktiskt gör det för andras skull ?

Att vara Anivacxxare handlar om barnsligheter och egoism.

Va fan menar du? Vaccinerar jag mig för någon annans skull? Det var de mest korkade jag har hört. Vaccinet stoppar ju inte smittan övh.
Praktexempel på ett sheep är du!
Citera
2022-02-21, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Va fan menar du? Vaccinerar jag mig för någon annans skull? Det var de mest korkade jag har hört. Vaccinet stoppar ju inte smittan övh.
Praktexempel på ett sheep är du!

Håller med där. Handlar inte alls om barnsligheter och egoism. Man vaccinerar sig väl för att undvika att bli sjuk som är testat och säkert. Tror en hel del vet vad jag gör nu men jobbar själv i vården sen dag ett av pandemin och har sett mycket. Kollat upp en del själv eftersom jag inte litar allt vad MSM säger just nu, dom ljuger om mycket som sagt.
Citera
2022-02-21, 01:51
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Att inte vilja ha tredje sprutan tolkar jag inte som att man är antivaxxare.
Det är bara de idioter som är antivaxxare som gör det.
Jag tar inte tredje sprutan i det läge som nu är, men är mycket glad för att vaxxet tagits fram.
Jag förklarar inte "det läge som nu är" då det är uppenbart för vissa men obegripligt för antivaxxidioterna.
Du är ändå rätt så antivax.
https://www.youtube.com/watch?v=8hIKhtCB8PA

Citat:
Ursprungligen postat av Thompzzon
Blanda inte ihop mig med antivaxx patrasket är du jävligt snäll. Att inte vilja ta boostersprutor gör dig fan inte till en antivaxxare

Internationellt sett, på många håll är du anti "vax". Företagen som drivit på om massvaccinering och injektionspass har ju uppenbarligen inflytande över vårt land med. Hur är din social credit score?

Har ni laddat upp ert id till Googlekontot än (som man börjar pusha på mer om nu, nu får man inte kolla på videor med åldersrestriktion utan att ladda upp bild på id eller koppla till BankID) Kanske bäst att ta en tredje booster poänglöst vaccin (utanför riskgrupper) så att du kan få din frihet. tala gott om rätt personer och saker, se på rätt videor och kanaler så du får plus och större möjligheter i samhället (eller inte få dina tillgångar frysta ifall du protesterar.)
Senast redigerad av Room531 2022-02-21 kl. 02:48.
Citera
2022-02-21, 02:37
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans

Vaccin-skadorna kanske löser det här.

133X högre risk för myokardit efter två "Gratis-sprutor"

Lights out!
Hej då. 👋😎

Det verkar bli fler och fler som vaknar nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Vet inte varför du bråkar med mig, verkar som vi tycker rätt lika.

Jag "vaknade" runt maj 2020 då det redan då var så mycket som inte stämde.

Najs där kom den jag märkte efter två svar att ni argumenterade för samma sak!
Citera
2022-02-21, 02:54
Medlem
thebroffessors avatar
Citat:
Jag tar inte tredje sprutan i det läge som nu är, men är mycket glad för att vaxxet tagits fram.
Jag förklarar inte "det läge som nu är" då det är uppenbart för vissa men obegripligt för antivaxxidioterna.
Kom inte här och påstå att du inte är en antivaxxer, din jävla foliehatt.

Ta ditt ansvar istället och ta din tredje dos.

Tar du inte vaccinet till vilken anledning som helst så är du en AV. Tänk på alla andra vaccinerade som blir smittade och sjuka om inte du tar vaccinet.
Citera
2022-02-21, 02:54
Avslutad
Tar du inte trean och fyran ÄR du antivaxxare och skall behandlas som en sådan. Finns inget utrymme för diskussioner.
Citera
2022-02-21, 03:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thompzzon
Blanda inte ihop mig med antivaxx patrasket är du jävligt snäll. Att inte vilja ta boostersprutor gör dig fan inte till en antivaxxare

JO, det gör det! Inte för dig, men för det statistiska underlaget som FHM gör, då är man faktiskt det.
ALLA som inte tagit den rekommenderade mängden doser reggas i ALL statistik som ovaccinerade.
Och med tanke på klimatet och diskussionerna som förs nu (även av dig) så räknas du i debatten och statistiken som en antivaxxer. Detta vare sig du vill det eller inte. Och ALLA som avlider utan att tagit den rekommendera mängden doser registreras som avliden utan vaccin. Så du är i högsta grad en antivaxxer i all debatt för de som förlitar sig på vad som presenteras av FHM. Du är alltså ett statistiskt problem för staten.
Jag vill bara påminna dig om att det är oändligt många av oss som är med i grupper o.s.v som är för vaccin, och som tagit alla vaccin som går att få. Men som inte vill ta just detta p.g.a alla frågetecken som finns. Du verkar vara en hyffsat smart person som vet att man kan dölja i princip allt med statistik. Men det FHM gör för att berättiga massvaccinering är inte ens smart gjort.
För glöm inte att staten skiter fullständigt fan i om du och jag dör, eller om 40,000 dör. Det enda dem bryr sig om är att inte ekonomin havererar. Och det är deras jobb, så det är lugnt. Men att gå så långt att man inför i princip undantagslagar för att rädda ekonomin är inte bara undermåligt utan även direkt ansvartslöst. Och tyvär har många svalt betet och tar vaccinet I "solidaritet" och ansvar för andra när det enda man gör är att upprätthålla en fasad om att det är av välvilja detta görs. Hade 40K dött under en natt och sedan var det bra, hade inga debatter om solidaritet funnits, ej heller snack om antivaxxare.
SÅ visst fan är du en antivaxxare!
Välkommen bland oss. Och fler kommer vi bli nu när det visat sig att detta underbara vaccin inte hjälpte ett skit mot Omikron, snarare tvärtom. Region efter region visar att viljan att vaccinera sig minskar och folk dyker inte ens upp på sina bokade tider.
Så nu väntar vi bara på hur FHM kommer redovisa den minskade viljan från folk att inte vilja ta sina Bossters. Kan lova att det kommer vara alla antivaxxares fel. D.v.s de som inte tagit hela serien vaccin.
Däribland du!
Citera
2022-02-21, 05:09
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:

Jaha nu ändras narrativet - jag blev kallad antivaxxer för att jag tyckte att friska mellan 0-35 som nyligen varit sjuka inte behöver vaccinera sig. Jag var djävulen.
Citera
2022-02-21, 05:27
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Någon som sprider konspirationsteorier om vaccin är antivaxxer. Den som inte vill vaccinera sig gör det för att den inte vill det. Ska det vara så svårt att förstå och att respektera andras vilja?

På torsdag tar jag tredje dosen.
Citera
2022-02-21, 05:37
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Ren lögn.
Genomgången infektion ger ett både bredare och mer långvarigt skydd. Detta är man i princip överens om globalt.
Nej, nästan varenda nyhetsredaktion har varit överens. Om motsatsen i över ett år - vaccin är det bästa för alla, och det mest effektiva verktyg vi har att bekämpa pAnDeMin. Särskilt efter att effekten av do$ 4 har utvärderats ifall det "får den effekt som man hoppats på", så att man kan få sitt injektionspass med full social credit. https://www.youtube.com/watch?v=_fHfgU8oMSo
Senast redigerad av Room531 2022-02-21 kl. 05:43.
Citera
2022-02-21, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Kanske, kanske inte. Jag säger bara att jag inte ser någon mening med att ta en 3:e dos just nu då jag tagit två redan, men att vaccin är en självklarthet och fungerar. Vaccin är bra och vi bör vara ännu bättre på det inför nästa pandemi.

Men om vaccinet är bra och myndigheter rekommenderar att du ska ta din 3:e,så varför gör du inte det?
Eller är det så att du nu tänker likadant som många gjorde inför första sprutan och som valde att inte ta den?
Du väljer för att situationen är som den är enligt din bedömning så som folk gjort bedömningen att inga spruta behövs!
Pandemin är inte över,,dom vill att alla ska fortsätta vaccinera sig!
Så ja du blir lika mycket antivaxx som resten bara att du vaknat två sprutor senare 👍🏻😊
Citera
2022-02-21, 06:00
Medlem
stom72s avatar
Citat:

Det är snarare idiotiskt att låta sig injiceras med obskyra kemikalier vars tillverkare svär sig fria från alla "eventuella" komplikationer.

Då motiverat med att behöva "skydda sig" från en "pandemi" som på sin höjd är en besvärlig flunsa, vilket Sverige drabbades av 1993, då 1,1% av befolkningen avled, istället för vanliga 0 9%.
Dock lanserades inga "vacciner" -93.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in