2022-02-21, 06:03
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Någon som sprider konspirationsteorier om vaccin är antivaxxer. Den som inte vill vaccinera sig gör det för att den inte vill det. Ska det vara så svårt att förstå och att respektera andras vilja?

På torsdag tar jag tredje dosen.

Gör det du.
Efter "trean" bör du testa dig för AIDS, enligt nyligen avlidne nobelpristagaren Luc Montagnier.
Citera
2022-02-21, 06:05
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebroffessor
Kom inte här och påstå att du inte är en antivaxxer, din jävla foliehatt.

Ta ditt ansvar istället och ta din tredje dos.

Tar du inte vaccinet till vilken anledning som helst så är du en AV. Tänk på alla andra vaccinerade som blir smittade och sjuka om inte du tar vaccinet.

"vaccin" betyder inte
smittspridningsstoppare.

Se mitt inlägg strax ovan om hur LM kommenterar "trean"...
Citera
2022-02-21, 06:07
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pragmatisk-groda
JO, det gör det! Inte för dig, men för det statistiska underlaget som FHM gör, då är man faktiskt det.
ALLA som inte tagit den rekommenderade mängden doser reggas i ALL statistik som ovaccinerade.
Och med tanke på klimatet och diskussionerna som förs nu (även av dig) så räknas du i debatten och statistiken som en antivaxxer. Detta vare sig du vill det eller inte. Och ALLA som avlider utan att tagit den rekommendera mängden doser registreras som avliden utan vaccin. Så du är i högsta grad en antivaxxer i all debatt för de som förlitar sig på vad som presenteras av FHM. Du är alltså ett statistiskt problem för staten.
Jag vill bara påminna dig om att det är oändligt många av oss som är med i grupper o.s.v som är för vaccin, och som tagit alla vaccin som går att få. Men som inte vill ta just detta p.g.a alla frågetecken som finns. Du verkar vara en hyffsat smart person som vet att man kan dölja i princip allt med statistik. Men det FHM gör för att berättiga massvaccinering är inte ens smart gjort.
För glöm inte att staten skiter fullständigt fan i om du och jag dör, eller om 40,000 dör. Det enda dem bryr sig om är att inte ekonomin havererar. Och det är deras jobb, så det är lugnt. Men att gå så långt att man inför i princip undantagslagar för att rädda ekonomin är inte bara undermåligt utan även direkt ansvartslöst. Och tyvär har många svalt betet och tar vaccinet I "solidaritet" och ansvar för andra när det enda man gör är att upprätthålla en fasad om att det är av välvilja detta görs. Hade 40K dött under en natt och sedan var det bra, hade inga debatter om solidaritet funnits, ej heller snack om antivaxxare.
SÅ visst fan är du en antivaxxare!
Välkommen bland oss. Och fler kommer vi bli nu när det visat sig att detta underbara vaccin inte hjälpte ett skit mot Omikron, snarare tvärtom. Region efter region visar att viljan att vaccinera sig minskar och folk dyker inte ens upp på sina bokade tider.
Så nu väntar vi bara på hur FHM kommer redovisa den minskade viljan från folk att inte vilja ta sina Bossters. Kan lova att det kommer vara alla antivaxxares fel. D.v.s de som inte tagit hela serien vaccin.
Däribland du!

Bra rutet.

Anagram för "delta omicron"=
media control ...
Citera
2022-02-21, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Va fan menar du? Vaccinerar jag mig för någon annans skull? Det var de mest korkade jag har hört. Vaccinet stoppar ju inte smittan övh.
Praktexempel på ett sheep är du!

NU är det uppenbart att vaccinet inte stoppar smitta. Tidigare har det påståtts det och då kan man ju förstås kalla antivaxxer barnsliga och egoistiska.
Nu däremot när man bara tar det för sin egen skull och sjukdomen är så mild kan man ju faktiskt säga att man snarare är egoistisk och självisk som vaxer.
Det svänger snabbt.
Citera
2022-02-21, 06:41
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stom72
Gör det du.
Efter "trean" bör du testa dig för AIDS, enligt nyligen avlidne nobelpristagaren Luc Montagnier.
En fransk doktor säger konstigheter på sin dödsbädd och nu när han är död så använder du hans uttalande som någon sorts bevis. Det är bekvämt att han är avliden för att då kan man bara hänvisa till hans påstående och peka på hans auktoritet som upptäckare av HIV och sedermera nobelpristagare som en sorts kvalitetsstämpel för sina argument för att vägra att vaccinera sig. En s k appeal to authority, kombinerad med ett citat taget ur sitt sammanhang.

Om du hade förstått dig på och respekterat andras fria val hade du inte behövt ta till nämnd doktors förvirrade uttalande för att försvara din idé att du ska vägra vaccinering. Du behöver egentligen bara tydliggöra att du bara inte vill vaccinera dig för mig och då räcker det för att jag ska respektera det.

Istället kom du ut som antivaxxer och började försöka skrämmas med aids. Det finns inga belägg för det Dr Montagnier sade innan han dog, men bland foliehattarna så är det bevis för en konspiration; alla belägg har mörkats av illvilliga krafter som har en dold agenda. Hade du bemödat dig med att kolla upp vad experterna utanför antivaxx-ekokammaren hade du snabbt insett att Dr Montagnier var ute och cyklade.

Med det är din sinnesstämning fullkomlig. Du har på ett effektivt sätt gjort det omöjligt för andra att ha en vettig diskussion med dig och nu är alla som inte håller med dig antingen del av den stora konspirationen eller viljelösa får.
Citera
2022-02-21, 06:59
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
sprutluder.
Ökar smittan kraftigt till hösten och många blir allvarligt sjuka kommer folk vaccinera sig, konstigare är det inte.
FHM ger råd men folk tar egna beslut.

"folk tar egna beslut"... Jo tjena
Citera
2022-02-21, 07:09
Medlem
Oavsett om man väljer ta vaccin eller inte, så kan man sluta med att stämpla folk "vaxxers" eller "antivaxxers". Låt folk välja, ingen ska lägga sig i.
Citera
2022-02-21, 07:12
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Du kan inte tänka dig att det inte handlar om egoism utan att man faktiskt gör det för andras skull ?

Att vara Anivacxxare handlar om barnsligheter och egoism.

På vilket sätt hjälper man andra när man är lika smittsam och smittas i samma utsträckning oavsett om man injicerat häxblandningen eller inte?
Citera
2022-02-21, 07:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av InteAntiVaxxer
Vad sa Lena Hallengren nu igen?

Vi ser alltså fler antivaxxers därute. Varmt välkommen till gemenskapen!

Hur känner ni vaxxers att fler o fler lämnar sprutlivet för att komma över till den nyktra sidan?

Hur kommer vi klara av pandemin nu när vi har fler antivaxxers på gator och torg?
är jag antivaxxer för att jag avstår dos 3? Jag kommer inte avstå TBE-spruta i vår, kommer ta både stelkramp och rabies om det blir aktuellt och har hepatit-vaccin. Ni hård-antivaxxers borde lära er att formulera ordentliga meningar.
Citera
2022-02-21, 07:26
Medlem
Anledningen till att fler inte tar 3:e sprutan är flera orsaker. (Inte att de helt plötsligt blivit anti)
Från början var viruset ”farligare” än nuvarande omicron.
Och då det kommit fram att sprutan inte skyddar mot att bli smittad samt att många nu fått smittan ändå så anser sannolikt de att det är onödigt med en 3:e spruta då man fått antikroppar naturlig väg.
Plus att oavsett om man tar sprutan så smittar man ändå andra så man hjälper inte andra med att ta sprutan.
Det har även visat sig att det är väldigt få procentuellt sett av de som smittas som hamnar på sjukhus och iva. Och det är övervägande människor i riskgrupper.

Det handlar om sunt förnuft och inte att fler människor helt plötsligt blivit ”anti”.

OT. Ska bli spännande att se vad man ska göra med alla de 22 miljoner doser som är beställda till sommaren/hösten.
Citera
2022-02-21, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaback
Anledningen till att fler inte tar 3:e sprutan är flera orsaker. (Inte att de helt plötsligt blivit anti)
Från början var viruset ”farligare” än nuvarande omicron.
Och då det kommit fram att sprutan inte skyddar mot att bli smittad samt att många nu fått smittan ändå så anser sannolikt de att det är onödigt med en 3:e spruta då man fått antikroppar naturlig väg.
Plus att oavsett om man tar sprutan så smittar man ändå andra så man hjälper inte andra med att ta sprutan.
Det har även visat sig att det är väldigt få procentuellt sett av de som smittas som hamnar på sjukhus och iva. Och det är övervägande människor i riskgrupper.

Det handlar om sunt förnuft och inte att fler människor helt plötsligt blivit ”anti”.

OT. Ska bli spännande att se vad man ska göra med alla de 22 miljoner doser som är beställda till sommaren/hösten.
Jaha? Men FHM & myndigheterna rekommenderar en 3e dos. Helst igår! Vad ger dig rätten att trotsa expertisen & bli anti-vaxxer?
Citera
2022-02-21, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Jaha? Men FHM & myndigheterna rekommenderar en 3e dos. Helst igår! Vad ger dig rätten att trotsa expertisen & bli anti-vaxxer?

Haha
Att detta är så laddat för dig 😂
Slappna av lite nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in