2022-02-20, 19:30
Medlem
Citat:
De skrotade restriktionerna har gjort att allt färre vaccinerar sig, enligt en undersökning av Sveriges Radio Ekot.

Flera regioner märker dessutom att många avbokar sina bokade tider.

20 av de 21 tillfrågade regionerna ser att vaccinationstakten avtagit märkbart och två tredjedelar ser en nedgång för dos tre sedan förra veckan då alla restriktioner togs bort.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/senaste-nytt-om-coronaviruset

Vad sa Lena Hallengren nu igen?

Citat:
Hallengren om slopade vaccinbevisen: Kommer inte påverka vaccinationsviljan

https://amp.svt.se/nyheter/inrikes/hallengren-om-slopade-vaccinbevisen-kommer-inte-paverka-vaccinationsviljan

Vi ser alltså fler antivaxxers därute. Varmt välkommen till gemenskapen!

Hur känner ni vaxxers att fler o fler lämnar sprutlivet för att komma över till den nyktra sidan?

Hur kommer vi klara av pandemin nu när vi har fler antivaxxers på gator och torg?
Senast redigerad av InteAntiVaxxer 2022-02-20 kl. 19:33.
Citera
2022-02-20, 19:32
Medlem
Ganonitos avatar
Givetvis är det så. Många vaccinerade sig inte för att de var rädda för att bli sjuka utan för att de ville komma in på bio etc. Om vaccinpass inte behövs för det så har de ingen anledning att vaccinera sig.
Citera
2022-02-20, 19:35
Medlem
okok1s avatar
Lär bli värre vid vaccin 4. Då kommer nog en stor majoritet inte ta den. Snart är sprutludren en liten minoritet.
Citera
2022-02-20, 19:37
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteAntiVaxxer
Vi ser alltså fler antivaxxers därute. Varmt välkommen till gemenskapen!
?
Att inte vilja ha tredje sprutan tolkar jag inte som att man är antivaxxare.
Det är bara de idioter som är antivaxxare som gör det.
Jag tar inte tredje sprutan i det läge som nu är, men är mycket glad för att vaxxet tagits fram.
Jag förklarar inte "det läge som nu är" då det är uppenbart för vissa men obegripligt för antivaxxidioterna.
Citera
2022-02-20, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Att inte vilja ha tredje sprutan tolkar jag inte som att man är antivaxxare.
Det är bara de idioter som är antivaxxare som gör det.
Jag tar inte tredje sprutan i det läge som nu är, men är mycket glad för att vaxxet tagits fram.
Jag förklarar inte "det läge som nu är" då det är uppenbart för vissa men obegripligt för antivaxxidioterna.
Tar man inte vaxxet så är man antivaxxer. Det har jag lärt mig på Flashback.
Citera
2022-02-20, 19:41
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Lär bli värre vid vaccin 4. Då kommer nog en stor majoritet inte ta den. Snart är sprutludren en liten minoritet.
sprutluder.
Ökar smittan kraftigt till hösten och många blir allvarligt sjuka kommer folk vaccinera sig, konstigare är det inte.
FHM ger råd men folk tar egna beslut.
Citera
2022-02-20, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Givetvis är det så. Många vaccinerade sig inte för att de var rädda för att bli sjuka utan för att de ville komma in på bio etc. Om vaccinpass inte behövs för det så har de ingen anledning att vaccinera sig.
Du kan inte tänka dig att det inte handlar om egoism utan att man faktiskt gör det för andras skull ?

Att vara Anivacxxare handlar om barnsligheter och egoism.
Citera
2022-02-20, 19:46
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Du kan inte tänka dig att det inte handlar om egoism utan att man faktiskt gör det för andras skull ?

Att blint lita på allt som regeringen och media säger är väl ändå det absolut barnsligaste?
Citera
2022-02-20, 19:49
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Nej, eftersom det inte finns några som helst anledningar att spruta in ett nytt, otestat läkemedel i kroppen för någon annans skull när det inte ger någon som helst garant mot smitta.
Citera
2022-02-20, 19:49
Medlem
Citat:

Förklara för mig hur man vaccinerar sig ”för andras skull” med coronavaccinet?
Citera
2022-02-20, 19:51
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
sprutluder.
Ökar smittan kraftigt till hösten och många blir allvarligt sjuka kommer folk vaccinera sig, konstigare är det inte.
FHM ger råd men folk tar egna beslut.

Det är inte helt och hållet ens eget beslut när villkoret för att få delta fullt ut i samhället är att man är vaccinerad. Det hade kallats för utpressning i alla andra sammanhang.
Citera
2022-02-20, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Förklara för mig hur man vaccinerar sig ”för andras skull” med coronavaccinet?

Så ovaccinerade inte skall bli sjuka?

Ironi
Senast redigerad av tjanska 2022-02-20 kl. 19:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in