2022-02-20, 20:53
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteAntiVaxxer
Nej, rekommendationen är att alla över 12 ska vaxxa sig med 3 sprutor och 4 sprutor för dom över 80.

Sitter du här och hittar på?

Kanske, kanske inte. Jag säger bara att jag inte ser någon mening med att ta en 3:e dos just nu då jag tagit två redan, men att vaccin är en självklarthet och fungerar. Vaccin är bra och vi bör vara ännu bättre på det inför nästa pandemi.
Citera
2022-02-20, 20:54
Medlem
Duerfs avatar
Det är naturligt att då de flesta som velat ta dos 3 fått den att antalet nyvaccinerade sjunker. Andelen som tagit dos 3 bland vuxna har gått från 55,1% till 57,7% senaste veckan. Det säger sig självt att ökningen avtar när en stor majoritet redan är fullvaccinerad.
Senast redigerad av Duerf 2022-02-20 kl. 21:01.
Citera
2022-02-20, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Bara för att man inte vaccinerar sig när pandemin lugnat sig så betyder det inte att man är emot vaccin .

Jag själv tänker inte ta en 3:e dos, men det är bara för att jag inte ser någon mening med det längre. Jag är däremot starkt för vaccinering och anser att vi behöver kunna vara snabbare med det nästa pandemi.

Jaaadu..

På samma sätt som du inte ser någon mening med det nu. Så har inte unga och friska sätt någon mening med det heller.

Men dom har minsann blivit kallade antivaxxare men för er är det OK att tacka nej alltså?
Citera
2022-02-20, 20:57
Medlem
Citat:
Kanske, kanske inte. Jag säger bara att jag inte ser någon mening med att ta en 3:e dos just nu då jag tagit två redan, men att vaccin är en självklarthet och fungerar. Vaccin är bra och vi bör vara ännu bättre på det inför nästa pandemi.
Det krävs ytterligare sprutor för att vaxxet ska fungera enligt experterna. Varför lyssnar du inte på experterna?
Citera
2022-02-20, 20:57
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Ingen av punkterna var någon direkt osanning.

Vaccinet har inte stoppat smittspridningen. Vaccinering har krävts för att resa emellan länder och trots vaccineringskrav så har mutationer spridits emellan länder. Detta kunde inte ske om vaccinet stoppade smittspridningen.
Har vaccinet dämpat smittspridningen? En helt annan fråga som givetvis har ett svar precis som allt har ett svar. Idiot

Att vaccinet skulle skydda mot svår sjukdom och död är också det delvis efterblivet påstående. Det sanna svaret på frågan existerar bara på individnivå. Samt är hade bara gått att svara på genom att jämföra sjukdomstillstånd i ickevaccat och vaccat tillstånd. Idiot.

Har du missat situationen i Australien, NZ, Kanada eller Österrike? Eller att vår egen hälsominister föreslagit att människojägare ska leta upp ovaccinerade. Var är de mänskliga rättigheterna i dessa fall. Idiot. Du har inte längre något värde.
För det första skrev jag inte till dig.
För det andra kallar du mig idiot, det gör dig till en getknullade horunge. Så, 1-1 i personangrepp, håll käften hädanefter.
För det tredje så har vaccinet hindrat smittspridning effektivt för de varianterna av covid det togs fram för. Har du missat det så är det du som är dum i huvet (och droid)
För det fjärde så har vaccinet skyddat mot svår sjukdom och död på samma sätt som jag nyss skrev. Idiot. Vad är ditt värde? Du hade inte ens med diskussionen att göra.
Citera
2022-02-20, 20:58
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
Jaaadu..

På samma sätt som du inte ser någon mening med det nu. Så har inte unga och friska sätt någon mening med det heller.

Men dom har minsann blivit kallade antivaxxare men för er är det OK att tacka nej alltså?
Du ser ingen skillnad på att ta vaccin mot alpha/delta eller mot omikron?
Citera
2022-02-20, 20:59
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intotherainbow
Att vaccinet skulle skydda mot svår sjukdom och död är också det delvis efterblivet påstående. Det sanna svaret på frågan existerar bara på individnivå. Samt är hade bara gått att svara på genom att jämföra sjukdomstillstånd i ickevaccat och vaccat tillstånd. Idiot.

Jag tänker inte slösa bort mer tid på er, så det här är mitt sista inlägg här.

Detta är direkt falskt. Vaccin skyddar mot svår sjukdom. 3-4 veckor efter vaccinspruta så har din kropp bildat goda antikroppar mot det virus som man vaccinerar sig för. Det har visat sig att de som saknar dessa antikroppar är 11 gånger fler på intensiven jämfört med de som har antikroppar från vaccin.
Citera
2022-02-20, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dusugermer
Du ser ingen skillnad på att ta vaccin mot alpha/delta eller mot omikron?

För riskgrupper absolut..
För unga och friska näää 🤷‍♀️
Citera
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Citat:
Bara för att man inte vaccinerar sig när pandemin lugnat sig så betyder det inte att man är emot vaccin .

Jag själv tänker inte ta en 3:e dos, men det är bara för att jag inte ser någon mening med det längre. Jag är däremot starkt för vaccinering och anser att vi behöver kunna vara snabbare med det nästa pandemi.

Du måste ha sovit under en sten. Det spelar ingen roll hur många vaccin du tagit genom åren, du är ändå en antivaxxare om du inte vill ta covidvaccinen enligt alla knäppjökar här.

Du ser ingen mening längre med att ta vaccinet? Vi som är ovaccinerade såg inte heller någon mening med det eftersom det inte hindrar smittspridning och ytterst få som är utanför riskgruppen hamnar på sjukhus och valde därför att inte vaccinera sig. Vi blir ändå kallade för antivaxxers och enligt deras logik så är du också en antivaxxer nu, välkommen till klubben!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
och du menar på fullaste allvar att vi ska lita på folk som innan covvid skrek om att vi skulle dö rätt av när man startade 5g masterna (Dom år igång och inget har hänt). Sen att Covvid kommer från 5G strålningen och strax därpå skulle vi dö på fläcken och ligga i drivor av Covidvacinet (vilket inte heller har hänt)

Haha räcker det inte eller vad kommer härnäst

Fattar ni inte att ni bara är pinsamma och för varje dag som går där inget händer så spär det bara på mer

Det enda ni visar är att ni är egna bevis på att ni är dumma i huvudet.

Det är ju nästan skrämmande att läsa inlägg från sånna som dig när man fattar vilken dålig koll ni har på hur verkligheten egentligen ser ut.

Klart dom som inte tar nästa rekommenderade dos av regeringen och FHM nu har blivit antivaxxers. är ju självklart för dom har ju nyss har stått och skrikit att vi alla måste ta doserna som FHM säger åt oss att göra annars är vi as och egoister och allt möjligt. Men nu nån månad senare så går det tydligen att skita i att KAVLA UPP och vara en god medborgare...,

Jävla hycklare till fårskock
Citera
2022-02-20, 21:02
Medlem
dusugermers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modern-insanity
För riskgrupper absolut..
För unga och friska näää 🤷‍♀️
Vad bra.
Citera
2022-02-20, 21:02
Medlem
Blanda inte ihop mig med antivaxx patrasket är du jävligt snäll. Att inte vilja ta boostersprutor gör dig fan inte till en antivaxxare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in