2022-02-19, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Om GN agerade hundvittnet för att komma undan så krävdes det en viss typ av planering och kalkylering ang vad som skulle sägas. Det var nog snarare det som drog ut lite på tiden.
Han var ju tvungen att kolla upp saker noggrant och t.ex. se till att tidsschemat höll hela vägen. Eftersom uppgifterna skulle vara vilseledande fick cyklisten komma från motsatt håll istället. Hundvittnet placerade sedan sig själv med hunden i närheten av Kontorsvägen för sin sensationella "iakttagelse" av Eva-mördaren, endast minuter innan mordet skedde.
I själva verket hade GN förmodligen förföljt Eva med cykel (stalker) på avstånd utefter Herrgårdsvägen. När hon närmade sig Långbacken såg han till att vara ikapp henne (troller). I enlighet med den geografiska profileringen visste GN exakt vart han skulle slå till (raptor), tro inget annat!

Eva skulle nog gå hem sista biten för att hon skulle träffa sin hemliga älskare i Limsta en sista gång innan flytten till Sundsvall. Kanske BÅ stannade kvar och spanade på Eva var hon tog vägen.

Därför ringer Mr P runt och blir orolig när Eva inte kommer hem, eller snarare grymt svartsjuk.

Eva brukade ju sova över hos kompisar enligt hennes föräldrar så det var inget konstigt om hon inte kom hem. Mr P hittar inte Eva när han åker runt med bilen, för Eva var hos sin älskare.

Hundvittnet var Evas toyboy som hon brukade säga, det var ingen älskare i Sundsvall utan en granne som var Evas hemliga älskare i Kramfors.

Något gick sedan snett i triangeldramat mellan Mr P, hundvittnet och Eva.
PAB = PA+BÅ
PAB
BÅ flyr Kramfors när hon kommer på vad som hänt och när Mr P väljer en död Eva före B så var det klippt mellan dom. BÅ var nog rädd för vad hundvittnet kunde hitta på.
Hundvittnet tystades med diverse tjänster, som pengar med mera.
Hundvittnet kunde inget säga då han var rädd att förlora sina familj, det var för mycket att riskera, Eva gick inte rädda ändå.
Så hundvittnet berättar lagom mycket för tidningen Nya Norrland utan att avslöja sig.
NN förmedlar bara vidare hundvittnets uppgifter, dom hade inget namn på honom, bara Sven som dom valde att kalla Hundvittnet. NN uppfattar att hundvittnet måste vara mellan 30-40 år gammal.
Plan B för hundvittnet var att mörklägga hela den här kvällen och vilseleda polisen, han kände sig skyldig då han var ihop med Eva den kvällen.
Hundvittnet kunde inget säga då han var rädd att förlora allt.
Förgör du mig förgör jag dig.
Mr P visste vad hundvittnet gick för.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-02-19 kl. 11:40.
Citera
2022-02-19, 12:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Eva skulle nog gå hem sista biten för att hon skulle träffa sin hemliga älskare i Limsta en sista gång innan flytten till Sundsvall. Kanske BÅ stannade kvar och spanade på Eva var hon tog vägen.

Därför ringer Mr P runt och blir orolig när Eva inte kommer hem, eller snarare grymt svartsjuk.

Eva brukade ju sova över hos kompisar enligt hennes föräldrar så det var inget konstigt om hon inte kom hem. Mr P hittar inte Eva när han åker runt med bilen, för Eva var hos sin älskare.

Hundvittnet var Evas toyboy som hon brukade säga, det var ingen älskare i Sundsvall utan en granne som var Evas hemliga älskare i Kramfors.

Något gick sedan snett i triangeldramat mellan Mr P, hundvittnet och Eva.
PAB = PA+BÅ
PAB
BÅ flyr Kramfors när hon kommer på vad som hänt och när Mr P väljer en död Eva före B så var det klippt mellan dom. BÅ var nog rädd för vad hundvittnet kunde hitta på.
Hundvittnet tystades med diverse tjänster, som pengar med mera.
Hundvittnet kunde inget säga då han var rädd att förlora sina familj, det var för mycket att riskera, Eva gick inte rädda ändå.
Så hundvittnet berättar lagom mycket för tidningen Nya Norrland utan att avslöja sig.
NN förmedlar bara vidare hundvittnets uppgifter, dom hade inget namn på honom, bara Sven som dom valde att kalla Hundvittnet. NN uppfattar att hundvittnet måste vara mellan 30-40 år gammal.
Plan B för hundvittnet var att mörklägga hela den här kvällen och vilseleda polisen, han kände sig skyldig då han var ihop med Eva den kvällen.
Hundvittnet kunde inget säga då han var rädd att förlora allt.
Förgör du mig förgör jag dig.
Mr P visste vad hundvittnet gick för.

Ja vem vet? Eva's familj såg på henne och uppfattade henne på ett sätt, dvs så som hon har beskrivits i media men Eva kan även ha haft ett mer okänt privatliv som ingen kände till. Hon var väl knappast bara den töntiga skötsamma hästtjejen?

På ett sätt är det ologiskt att Eva skulle attackeras och mördas utomhus under rådande oväder när majoriteten av alla kvinnomord sker inomhus, i hemmiljö, i nära relationer, av någon dom känner - dvs raka motsatsen till att någon dåre plötsligt dök upp i regnet med en 25 cm lång bajonett.

Det faktum att GN bor så väldigt nära brottsplatsen öppnar upp för alt scenarion. Det var inga problem för honom att flytta en kropp en så pass kort bit (max 2 min med bilen).
Hans egen tomt var insynsskyddad och platsen där Eva hittades väldigt mörk, avskild och enslig. En dumpning kunde ske väldigt snabbt under morgontimmarna.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-02-19 kl. 12:33.
Citera
2022-02-19, 13:51
Avslutad
Citat:
Ja vem vet? Eva's familj såg på henne och uppfattade henne på ett sätt, dvs så som hon har beskrivits i media men Eva kan även ha haft ett mer okänt privatliv som ingen kände till. Hon var väl knappast bara den töntiga skötsamma hästtjejen?

På ett sätt är det ologiskt att Eva skulle attackeras och mördas utomhus under rådande oväder när majoriteten av alla kvinnomord sker inomhus, i hemmiljö, i nära relationer, av någon dom känner - dvs raka motsatsen till att någon dåre plötsligt dök upp i regnet med en 25 cm lång bajonett.

Det faktum att GN bor så väldigt nära brottsplatsen öppnar upp för alt scenarion. Det var inga problem för honom att flytta en kropp en så pass kort bit (max 2 min med bilen).
Hans egen tomt var insynsskyddad och platsen där Eva hittades väldigt mörk, avskild och enslig. En dumpning kunde ske väldigt snabbt under morgontimmarna.

Det är nog inte så lätt att vika kläder i mörkret, pröva själv på din bakgård, mördaren hade knappast ficklampa.
Om Eva bars en bit av en fysiskt stark man så kan det förklara varför hennes armar pekar konstigt, en hand upp och en hand ner, en arm runt halsen och den andra runt kroppen, Eva bars till dungen som man bär på en nyfödd bebis.
Detta förklarar också varför det inte finns något blod på platsen, även om det regnade mycket hade inte blodet försvunnit, det borde ha varit en stor pool av blod runt Eva.
Som sagt man bär inte runt på en 25cm stor kniv, mordet skedde troligen inomhus och Eva bars bort till dumpningsplatsen, det mörkaste stället på området.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-02-19 kl. 13:56.
Citera
2022-02-19, 19:29
Avslutad
Citat:

Var Evas kläder nytvättade ??? :-)

Eva hade typ inget eller väldigt lite blod runt sig som jag förstår det, trots 11a knivhugg.
Kläderna kanske var ihop vikta som efter en tvätt i tvättstugan.
Kanske hade mördaren rent av tvättat färdigt vid 03.30 och då återkommer hundvittnet till mordplatsen och hämtar cykeln som han glömde bort i tumultet tidigare på kvällen.
Det skulle dessutom vara svårt att avgöra för polisen om kläderna var nytvättade efter regnet.
Men det verkar ju ha funnits minimalt med blod på platsen, ännu ett bevis på att kroppen flyttades från en plats till en annan.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-02-19 kl. 19:32.
Citera
2022-02-20, 14:57
Medlem
Handfatstrallarens avatar
2022-01-15, 17:43 länk
Handfatstrallaren
Artikeln Eva-mordet i Misstänkt från tidningen misstänkt nr 4 2009 lades ut på DA COSTA-ARKIVET samma dag som echoesofglory skrev ut det i tråden den 24 FEBRUARI, 2017.
En artikel om fallet Eva Söderström i tidningen Misstänkt går nu att läsa på bloggen och i arkivet.
Jag visste inte att den artikeln var från 2009?
Undrar vem som har skrivit artikeln?
2022-01-16, 02:39 länk
Pudelfrillan
Citat:
Artikeln är skriven av Isabella André

Isabella André ville bli undersökande journalist.

Artikeln i tidningen Misstänkt skrevs medan Isabella André studerade journalistik på Kaggeholms folkhögskola på Ekerö 2007 - 2010.

I artikeln skriver Isabella André att Börje Öhman tror att det finns någon där ute som vet mer än personen velat berätta hittills.
någon
vet mer
Vem eller vilka är någon?

AFTONBLADET
Måndag 21 December 1987
https://dacostarkivet.files.wordpress.com/2016/05/scan-296-page-50.jpg?w=634&h=869
Någon eller några sitter inne med uppgifter som kan lösa mordgåtan.
Undrar om Börje Öhman hade GN i åtanke när han syftade på någon eller några (MN) i rubriken Vittnen döljer bevis i mordet på Eva Aftonbladets löpsedel?

Den eller de som vet …

Bilden på GN sittandes med gul t-shirt med svart text
VI VET
som profilbild finns med på alla hans konton Facebook , Instagram och Twitter och hintar om att GN VET vad som hände med Eva.

Den här bildenLucia ligger publicerad på GN:s Facebook:

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10156406037369081&id=547504080&set= pb.547504080.-2207520000..&source=42

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10156404483209081&id=547504080&set= pb.547504080.-2207520000..&source=42
Insikt är inte något vi föds med. Det får vi som gåva av de gärningar vi gör gentemot våra medlevande i livet. Onda eller goda styr insiktens utvecklande. Vi själva bestämmer huruvida de ska bli ett rättesnöre eller återupprepade misstag.
Med hjälp av lite Googling får jag fram flera intressanta träffar på Lucia.

https://www.dagen.se/debatt/2019/12/13/lucia-helgonet-som-vagrade-gifta-sig-och-darfor-domdes-till-doden/
År 304 avrättades den 21-åriga kvinnan Lucia.
Ett svärd stacks genom hennes hals.
Hon avbildas därför ofta med ett svärd genom halsen.
https://nyheter24.se/950172-de-brutala-forfoljelserna-och-mordet-pa-lucia
Efter många försök och i ett vredesutbrott stack tillslut bödlarna svärdet i henne och Lucia omkom av ett hugg i nacken.
En vanlig fakta brukar annars vara att hon fick ett knivhugg i magen.

Lucia omkom av ett hugg i nacken.

Det är anmärkningsvärt med alla indicier mot GN.

Tatueringen Förgör du mig , Förgör jag dig efter 28 år.

T-shirten med texten VI VET.

Lucia dödades med ett svärd i halsen.

Närhet till mordplatsen.

Uppsikt över korsningen där Eva blev avsläppt.

Tillgång till damcykel.

Psykiskt labil.

Bilden på Tavlan med svärdet liggandes ovanpå.

Synonymen Gudfadern.

Sexuellt avvikande.

Fällande dom för hustrumisshandel.

Hundvana.

Lite kuriosa:

Även Isabella André:s syster Joanna André skrev i tidningen Misstänkt nr 4 2009.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Fallet_Bobby
André, Joanna (2009). ”Bobbys öde”. Misstänkt (nr. 4): sid. 30-35.
Citera
2022-02-20, 15:49
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
Vem eller vilka är någon?

AFTONBLADET
Måndag 21 December 1987
https://dacostarkivet.files.wordpress.com/2016/05/scan-296-page-50.jpg?w=634&h=869
Någon eller några sitter inne med uppgifter som kan lösa mordgåtan.
Undrar om Börje Öhman hade GN i åtanke när han syftade på någon eller några (MN) i rubriken Vittnen döljer bevis i mordet på Eva Aftonbladets löpsedel?

Jag tror att "vittnena" som Börje Ö syftar på, som vet mer än dom sagt är Mr P och .

Ev. även MN (M*arina N*ordin) eftersom hon levde med GN.

Att GN inte har något med mordet att göra ser jag idagsläget som uteslutet. I min bok är han med största sannolikhet GM så han vet givetvis. För övrigt får jag känslan av att GN's religiösa grubblerier har en koppling till mordet. Det är vanligt förekommande att mördare söker tröst, förståelse och förlåtelse i just religiösa texter.

Mr P och BÅ vågade nog inte vittna mot GN, dom var helt enkelt livrädda att gå samma öde till mötes som Eva.
Det intressanta är i sådant fall hur dom kunde veta att GN var mördaren?
Jag har 2 teorier kring detta och gissar att det bara var något trivialt och vardagligt som väckte deras misstankar, inga konstigheter.

1. Kan det vara så enkelt att BÅ såg GN i området kring korsningen där Eva släpptes av och att hon sedan lade ihop 1+1 så att säga?

Eller:

2. Enligt uppgift skulle Mr P låna en bil av en bekant för transporten av hästarna. Kan det möjligen vara så att det var GN's bil (utrustad med dragkrok) som man skulle få låna under lördagen? Om så är fallet kan det t.o.m. tänkas att Eva klev av i korsningen för att stämma av med GN en sista gång att allt var ok inför morgondagens flytt.
I sådant fall vet alltså både Mr P och BÅ om detta men tvingades efter mordhot att lämna felaktiga vittnesmål om att Eva plötsligt ville bli avsläppt i korsningen och gå sista biten hem för att rasta Laban (i ovädret?).
Det där låter märkligt ju mer man tänker på det. Varför inte åka med hela vägen och sen bara rasta Laban lite snabbt utanför föräldrahemmet om det nu var så dåligt väder?

Att Mr P anade oråd avslöjar hans märkliga beteende efter att Eva lämnade lägenheten. Visste han att hon skulle till GN?
Eller ringde han till BÅ när Eva inte svarade och fick höra att hon sett GN i området där Eva släpptes av?
Något gjorde iaf att Mr P blev orolig för Eva när hon inte kom hem. Han ringde 2-3 gånger och hon svarade inte. Därefter åkte han ut en sväng med bilen för att leta efter Eva.

Var GN ensam hemma helgen den 25-26 sept 1987?

Kan Marina ha varit hos sin syster (i Väja) den aktuella helgen med dottern E*mma 3 år och den nyfödda 3 mån gamla bebisen? Det är nog inte alls otänkbart.

Som "gräsänkling" kan GN i ett påverkat under fredagskvällen ha börjat spåra ur psykiskt och tänka i "fel banor" just p.g.a. att han var ensam hemma och tillfället gavs.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-02-20 kl. 16:23.
Citera
2022-02-20, 18:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
2022-01-15, 17:43
Den här bilden[/url] på Lucia ligger publicerad på GN:s Facebook:
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=10156406037369081&id=547504080&set= pb.547504080.-2207520000..&source=42

Det ser ut som att GN själv har valt att färga hela bilden (blod?) röd. Det är nog ingen slump.

Citat:
Med hjälp av lite Googling får jag fram flera intressanta träffar på Lucia.

https://www.dagen.se/debatt/2019/12/13/lucia-helgonet-som-vagrade-gifta-sig-och-darfor-domdes-till-doden/
År 304 avrättades den 21-åriga kvinnan Lucia.
Hon avbildas därför ofta med ett svärd genom halsen.
Efter många försök och i ett vredesutbrott stack tillslut bödlarna svärdet i henne och Lucia omkom av ett hugg i nacken.
En vanlig fakta brukar annars vara att hon fick ett knivhugg i magen.

Lucia omkom av ett hugg i nacken.

Det här med GN's upplagda bild på en "rödfärgad" Lucia ikon är riktigt intressant. I texten du googlade fram finns flera märkliga sammanträffanden och paralleller till Eva-mordet just när det kommer till hur Lucia dog.
Obs! Läs hela Badkarsrunkarens text här i rutan ovanför genom att klicka på: ... [Visa mer]

Eva mördades alltså med ett svärdsliknande dubbeleggat stickvapen. 11 djupa hugg varav dom flesta i bröst och magtrakten men jag är hyfsat säker på att minst ett hugg även var i halsen! Det har inte nämnts många gånger men jag vet med mig att jag hört eller läst det någonstans.

Att Laban dödades av ett hugg i nacken är också känt.

Att det i Google texten även stod att "bödlarna" (i plural) stack svärdet i Lucia skulle kanske kunna förklara varför Eva dödades med så många hugg?

Var det ett ritualmord eller ett lustmord med rituella inslag? Om Eva mördades i GN's hus kan GN ha haft "tillgång" till hennes döda kropp i ett par timmar. Kläderna på Eva's underkropp togs av hemma i huset, veks sedan ihop och togs med när kroppen sen dumpades i skogsdungen vid Långbacken. Ett antal av huggen kan sen ha utdelats på plats, därav så lite blod på fyndplatsen eftersom hjärtat inte pumpade längre.

Citat:
Det är anmärkningsvärt med alla indicier mot GN.

Tatueringen Förgör du mig , Förgör jag dig efter 28 år.

T-shirten med texten VI VET.

Lucia dödades med ett svärd i halsen.

Närhet till mordplatsen.

Uppsikt över korsningen där Eva blev avsläppt.

Tillgång till damcykel.

Psykiskt labil.

Bilden på Tavlan med svärdet liggandes ovanpå.

Synonymen Gudfadern.

Sexuellt avvikande.

Fällande dom för hustrumisshandel.

Hundvana.

Här kan vi även lägga till:

Att märkligt nog har GN lika långt gångavstånd (11 min från sitt hus) som hundvittnet "Sven" hade till den plats där hans hund plötsligt ska ha reagerat kraftigt på något som skedde bortöver i riktning mot brottsplatsen.

Fråga: Försökte mördaren vilseleda polisen?
Kan det ha varit GN i egenskap av gärningsman som 6 dagar efter mordet hörde av sig till lokaltidningen som det "anonyma hundvittnet" och påstod sig ha sett mördaren komma i hög fart på cykel och svänga in mot Bruket strax innan mordet?

Blandmissbrukare

Umgicks i missbrukarkretsar

Kriminellt förflutet.
GN begick stölder på minst 2 av sina arbetsplatser, bl.a. SJ. Han åkte även fast för att ha stulit tandguld när han jobbade på Krematoriet. Han misstänks även ha dealat droger dvs. köpt och sålt narkotika.

Misstänkt personlighetsstörning/ psykisk sjukdom.
Dömdes 2019 till sluten psykvård med särskild utskrivningsprövning efter misshandeln av MN. Medicinerar med psykofarmaka i injektionsform.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-02-20 kl. 19:21.
Citera
2022-02-20, 18:58
Avslutad
Citat:
Det ser ut som att GN själv har valt att färga hela bilden (blod?) röd. Det är nog ingen slump.

Det här med GN's upplagda bild på en rödfärgad Lucia är riktigt intressant och det finns dessutom mycket märkliga sammanträffanden och paralleller till Eva-mordet när det gäller hur Lucia dog i texten dom du googlade fram.
Eva mördades med 11 djupa hugg av ett svärdsliknande dubbeleggat stickvapen. Dom flesta i bröst och magtrakten men jag är hyfsat säker på att minst ett hugg även var i halsen! Det har inte nämnts många gånger men jag vet med mig att jag hört eller läst det någonstans.

Att Laban dödades av ett hugg i nacken är också känt.

Att det i Google texten även stod att "bödlarna" (i plural) stack svärdet i Lucia skulle kanske kunna förklara varför Eva dödades med så många hugg...

Här kan vi även lägga till:

Märkligt nog har GN lika långt gångavstånd (11 min från sitt hus) som hundvittnet "Sven" hade till den plats där hans hund plötsligt ska ha reagerat kraftigt på något som skedde bortöver i riktning mot brottsplatsen.

Fråga: Försökte mördaren vilseleda polisen?Kan det ha varit GN i egenskap av gärningsman som 6 dagar efter mordet hörde av sig till lokaltidningen som det "anonyma hundvittnet" och påstod sig ha sett mördaren komma i hög fart på cykel och svänga in mot Bruket strax innan mordet?

Blandmissbrukare

Kriminellt förflutet.
GN begick stölder på minst 2 av sina arbetsplatser, bl.a. SJ. Han åkte även fast för att ha stulit tandguld när han jobbade på Krematoriet. Han misstänks även ha dealar droger dvs. köpt och sålt narkotika.

Misstänkt personlighetsstörning/ psykisk sjukdom.
Dömdes 2019 till sluten psykvård med särskild utskrivningsprövning efter misshandeln av MN. Medicinerar med psykofarmaka i injektionsform.

Jag tror BÖ syftar på att hundvittnet inte talade sanning eller bara sa lagom mycket, hundvittnet ansågs som läckage i svenska fall för FBI. Mr P sa definitivt inte allt i programmet, inte heller BÅ tror jag sa vad hon tyckte och trodde.
Jag tror inte polisen har en aning om vem hundvittnet var, det var en ren anonym tidningsuppgift. Om Gudfadern var mördaren så är det inte konstigt om folk inte vågade säga saker i programmet. GN gör sin tatuering ett år innan programmet spelas in. En slump?
En första kontakt med inblandade personer gjordes troligen runt 2014 av manusförfattarna.
GN hotar någon med sin tatuering, det kan vara PAJ+BÅ, PAB.
Lustigt nog passar den även ihop med Pia, Anneli och Berith också, PAB.
Vad jag vet finns ingen hund begraven med sin husse för 400 år sedan på Rosornas ö.
Shakespeare dör 1616, det finns en ros som heter Shakespeare. Rosornas ö = Gotland.
Maffia = PAB
Varför mördades Eva.
Kanske var hon Lucia.
Var Eva någon gång Lucia i skolan??!
Gudfadern hade velat döda någon ända sedan 1986. Han skriver ju detta helt öppet. Då lägger man ju upp saker och ting för spekulationer.
För många saker som inte kan vara en slump.
Eva var nyfiken på människor, kanske var det därför hon fick sätta livet till, hon avslöjade något, en droghandel tex.
Varför sticks Laban i halsen?
Kanske var det inte en slump.
Normalt att hugga en hund vore i sidan.
Kanske var det en kopia på Lucia mordet, iaf så kan mördaren ha inspirerats av mordet på Lucia.
Efter att ha sett på Lagens änglar så får mördaren sitt infall och uppenbarelse.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-02-20 kl. 19:11.
Citera
2022-02-20, 19:34
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag tror BÖ syftar på att hundvittnet inte talade sanning eller bara sa lagom mycket, hundvittnet ansågs som läckage i svenska fall för FBI. Mr P sa definitivt inte allt i programmet, inte heller BÅ tror jag sa vad hon tyckte och trodde.
Jag tror inte polisen har en aning om vem hundvittnet var, det var en ren anonym tidningsuppgift. Om Gudfadern var mördaren så är det inte konstigt om folk inte vågade säga saker i programmet. GN gör sin tatuering ett år innan programmet spelas in. En slump?
En första kontakt med inblandade personer gjordes troligen runt 2014 av manusförfattarna.
GN hotar någon med sin tatuering, det kan vara PAJ+BÅ, PAB.
Lustigt nog passar den även ihop med Pia, Anneli och Berith också, PAB.
Vad jag vet finns ingen hund begraven med sin husse för 400 år sedan på Rosornas ö.
Shakespeare dör 1616, det finns en ros som heter Shakespeare. Rosornas ö = Gotland.
Maffia = PAB
Varför mördades Eva.
Kanske var hon Lucia.
Var Eva någon gång Lucia i skolan??!
Gudfadern hade velat döda någon ända sedan 1986. Han skriver ju detta helt öppet. Då lägger man ju upp saker och ting för spekulationer.
För många saker som inte kan vara en slump.
Eva var nyfiken på människor, kanske var det därför hon fick sätta livet till, hon avslöjade något, en droghandel tex.
Varför sticks Laban i halsen?
Kanske var det inte en slump.
Normalt att hugga en hund vore i sidan.
Kanske var det en kopia på Lucia mordet, iaf så kan mördaren ha inspirerats av mordet på Lucia.
Efter att ha sett på Lagens änglar så får mördaren sitt infall och uppenbarelse.

Ja jag har mycket svårt att tro att Eva's mördare är en helt "normalt funtad" skötsam person med ett fläckfritt förflutet som har jobbat på samma jobb i 45 år, likt Mr P.

Nej Mr P är "ruled out" för min del.
Citera
2022-02-20, 19:43
Avslutad
Citat:
Ja jag har mycket svårt att tro att Eva's mördare är en helt "normalt funtad" skötsam person med ett fläckfritt förflutet som har jobbat på samma jobb i 45 år, likt Mr P.

Nej Mr P är "ruled out" för min del.

Frågan är om Mr P och BÅ var hotade inför TV programmet med PAB monogrammet förgör du mig.
Kanske var det direkt riktat mot dom.
BÅ flyttar från Kramfors då hon inte tordes bo kvar och flyttar in hos P för hon var rädd för mördaren.
Varför skulle hon vara rädd för mördaren om Eva var slumpmässigt utvalt offer, eller så var hon inte slumpvald.
Citera
2022-02-20, 20:18
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Frågan är om Mr P och BÅ var hotade inför TV programmet med PAB monogrammet förgör du mig.
Kanske var det direkt riktat mot dom.
BÅ flyttar från Kramfors då hon inte tordes bo kvar och flyttar in hos P för hon var rädd för mördaren.
Varför skulle hon vara rädd för mördaren om Eva var slumpmässigt utvalt offer, eller så var hon inte slumpvald.

Om BÅ levde under dödshot från GN kan man förstå att hon var rädd för att gå samma öde till mötes och att hon därför valde att flytta från Kramfors.
Citera
2022-02-20, 20:20
Medlem
Pudelfrillans avatar

Citat: "Det sägs också att Lucia hade mycket vackra ögon och att hon under en tid fick många beundrare. En av dem blev så pass besatt i henne att hon inte stod ut. Enda utvägen för henne blev att riva ut sina ögon och lägga dem på ett fat åt ynglingen. Detta ska ha avskräckt den unge beundraren från att förfölja henne, och offergåvan sägs ha givit henne nya, ännu vackrare ögon. Legenden har bland annat gjort henne till de synskadades skyddshelgon".

Mycket intressant detalj det här med Lucia's ögon...

Var Eva's ögon skadade på något sätt eller utstuckna?

Det finns ju en uppgift om ett mycket udda uttalande från Mr P som gjordes efter att han hade sprungit in till Eva's kropp i dungen, irrat omkring på mordplatsen och då blivit ombedd av polis på plats att genast lämna området.
När han sen träffade på Anneli ute på grusvägen ska han ha varit märkbart tagen av situationen och ha sagt upprepade gånger: "såg du ögonen, såg du ögonen?"..... "såg du ögonen..?

Det här udda uttalandet är som sagt väldigt intressant. Vad var det med Eva's ögon som Mr P reagerade så starkt på?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-02-20 kl. 20:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in