2022-09-13, 18:35
Avslutad
Det kanske är CN som bor "granne" med hundvittnet Sv*n på H*gst*v*gen
Sven GE är i rätt ålder för att vara hundvittnet och för att vara Sven
Vi kan kalla honom för Sven!
Börje Ö sa vittnets namn av misstag.

Sven tog Marpets hund på promenad med hon fixade med hästarna sägs det.

Tänk om det aldrig var någon cyklist.
Det var hundvittnet Sven som hittade på allt.

Eva kommer förbi runt 23.00 som avtalat.
Medan Sven går på promenad händer något med Eva i Långbacken.

Om nu Marpet skulle fixa med hästarna vid 23 tiden på kvällen förefaller det märkligt att hon inte såg något.

Vem var då cyklisten som han smita emellan hundvittnet Sven och döda Eva medan Marpet höll på med hästarna. Eller fanns det aldrig någon cyklist. Det var Eva som kom på sin cykel
Hon hade bara varit hemma och vänt och hämtat sin cykel.
för att mötas vid hästarna

Cyklisten var kanske ett påhittat vittne för att vilseleda polisen.

Hundvittnet hade lite för detaljerade uppgifter om cyklisten.
Mordet kanske handlade om hästarna, inte om obesvarad kärlek.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-09-13 kl. 18:53.
Citera
2022-09-13, 19:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
2021-03-24, 11:25 länk
Sanninggerfrihet
Vi vet nåt som ni inte vet
Vad vet Sanninggerfrihet (och hens kompisar)?
det finns minst EN till som starkt förknippats som gärningsperson
dessutom behöver det inte varit en man
vi menar inte Berit Å.
Menar Sanninggerfrihet (och hens kompisar) Marpet1?

2019-06-07, 11:21 länk
Marpet1
Men har det brunnit i hela ditt huvud ?
2022-09-10, 15:40 länk
Pudelfrillan
Det är klart att Handfatstrallaren aldrig har kunnat glömma att Marpet1 skrev det här till Badkarsrunkaren...
Lämpligt dessutom att dra fram för att såga mitt scenario vid fotknölarna.
Brände det till för att jag kom för nära sanningen nu?
Badkarsrunkaren's inlägg är f.ö. sjukt och vidrigt, det känns som att det är fyllt av hat, leakage och skrivet i affekt. Jag förstår verkligen att Marpet1 undrade om det hade "brunnit i hela hans huvud".
2022-09-10, 17:02 länk
Handfatstrallaren
Vad?
2022-09-10, 17:39 länk
Pudelfrillan
Inget, det blir så här när det här brunnit i hela huvudet!
Nog brann det till i hela Marpet1:s huvud på kvällen fredag den 25 september 1987 vid 23-tiden.

2016-12-08, 06:59 länk
Marpet1
Kan ge er svar på många frågor här.
Jag hade mina hästar på bete tillsammans med Evas .
På fredagkväll hämtade jag hem dom och skulle återvända lördagmorgon med min hästtransport som Eva skulle låna för att köra sina hästar till Sundsvall.
Skulle hjälpa henne att lasta dom, men minns inte vem som skulle köra transporten.
Marpet1 var bevisligen på mordplatsen kvällen fredag den 25 september 1987, enligt hen själv, för att hämta hem sina hästar som gick på bete tillsammans med Evas.
När jag kom dit på morgonen var inte Eva hemma så jag gick ner till hästhagen för att se om hon var där.
Såg hennes hästar stå längst ner i hagen, så jag vände och gick in till hennes pappa för att låna telefonen.
Marpet1 var bevisligen på mordplatsen morgonen lördag den 26 september 1987, enligt hen själv, för att låna ut sin hästtransport som Eva skulle låna för att köra sina hästar till Sundsvall.

Marpet1 var bevisligen sist på mordplatsen vid tiden för eller före mordet på Eva Söderström.

Marpet1 var bevisligen först på mordplatsen, om man bortser från Mr P:s bilkörning(ar) där under natten, vid tiden efter mordet på Eva Söderström.

Vad säger Marpet1 själv om sin relation till Eva och Anneli?

2016-12-08, 16:17 länk
Marpet1
Minns inte att jag någonsin fick klappa honom fast jag umgicks med Eva och Anneli i typ 5 års tid
Marpet1 umgicks med Eva och Anneli i typ 5 års tid utan att någonsin klappa hunden Laban, vilket jag anser vara mycket märkligt rent tidsmässigt.

2016-12-11, 14:14 länk
Marpet1
Det handlar om mordet på min bästa vän och jag vill inte lämna ut om jag blev kontaktad eller ej...
Marpet1:s bästa vän var alltså Eva Söderström, vilket jag anser vara något märkligt med tanke på den relativt korta tiden på 5 år som de hann umgås i vuxen ålder, jag pratar då om Marpet1:s bristande tid för egentid med Eva Söderström.

2017-02-04, 10:08 länk
Marpet1
Dessutom var jag förlovad och hade 2 små barn på den tiden .
Marpet1:s äldsta barn var typ 5 år, 7 månader och XX dagar gammalt vid mordet på Eva Söderström; det yngre barnet var givetvis yngre.

Marpet1:s bristande tid för egentid med Eva Söderström berodde på 2 små barn.

LÄNK
Siaren ska lösa mordet
PUBLICERAD: 15 MARS 2003
UPPDATERAD: 28 OKTOBER 2016
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BJWVnw/siaren-ska-losa-mordet
- Sista gången jag talade med henne var hon precis som vanligt, glad och uppåt, berättar bästa väninnan Carina Nilsson.
- Hon skulle komma och hälsa på i Kramfors igen 14 dagar senare.
Eva Söderström kom visserligen och hälsade på i föräldrahemmet i Bruket, men bästa väninnan fick aldrig träffa henne mer.
På kvällen den 25 september 1987 blev Eva Söderström mördad när hon var på väg hem från en privat fest.
OBSERVERA! Namnet Carina Nilsson är ett pseudonym för Eva Söderströms bästa vän eller väninna.

Det kan också bero på att Eva Söderströms bästa väninna faktiskt HETTE Carina Nilsson.

Carina Nilsson är dock INTE Marpet1:s riktiga namn.

SÅ HÄR KAN DET NÄMLIGEN HA GÅTT TILL:

Eva Söderström var kanske Marpet1:s bästa låtsasvän.

LÄNK
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Låtsasvän
Låtsasvänner skapas ofta i barndomen, ibland i tonåren, och sällan i vuxen ålder.
Låtsasvänner beror på ensamhet.

Jag siar: Vad hände egentligen mellan Marpet1 och Eva Söderström i Långbacken kvällen fredag den 25 september 1987 när Marpet1:s skulle hämta hem sina hästar från betet vid 23-tiden?

Att inte ens Marpet1 "fick" klappa Laban under dom 5 åren hon var bästa kompis med Eva visar vilken knepig hund Laban var.
Det finns nog ingen annan än Mr P som kunde locka Laban till sig vilket ytterligare talar för att han är GM.

Det var väl inget kostigt med att Marpet1 hämtade hem sina hästar på fredagskvällen och sedan kom på lördagmorgon med hästsläpet som Eva skulle låna för att flytta sina hästar till Sundsvall?
Dom hade ju kommit överrens om hur dom skulle göra.
Mapet1 hämtade f.ö. sina hästar tidigare på kvällen, hon var inte ute vid hästhagen när Eva var på väg hem från Mr P's bostad.

Marpet1 och Eva VAR bästa vänner, varför drar du upp "låtsasvän"? Trams!

Är det någon här som har ett gäng "låtsaskompisar" så är det Sanninggerfrihet, det är väl dom han hänvisar till:
"Vi vet något som ni inte vet"... Mm..eller hur!
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-09-13 kl. 19:19.
Citera
2022-09-13, 19:16
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Mordet kanske handlade om hästarna, inte om obesvarad kärlek.
Ja, kanske det.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-09-13 kl. 19:51.
Citera
2022-09-13, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Marpet1 och Eva VAR bästa vänner, varför drar du upp "låtsasvän"? Trams!
Det återstår att se vad Sanninggerfrihet säger om det (eller någon annan för den delen …).
Citera
2022-09-13, 20:28
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Det återstår att se vad Sanninggerfrihet säger om det (eller någon annan för den delen …).

Ja det ska bli intressant. Hoppas att Sanninggerfrihet eller någon annan kan kommentera Eva's och Marpet1's vänskapsband.
Citera
2022-09-13, 21:10
Medlem
Citat:
Att inte ens Marpet1 "fick" klappa Laban under dom 5 åren hon var bästa kompis med Eva visar vilken knepig hund Laban var.
Eva var Marpet1:s bästa vän.

Marpet1 umgicks bara med sin bästa väns syster Annelie när tillfälle gavs (pga för stor åldersskillnad dem emellan; 7 år).

Anneli ägde hunden Laban.

Marpet1 kände därför inte hunden Laban tillräckligt väl för att kunna klappa den.
Citera
2022-09-13, 21:15
Medlem
Mr P är född samma år som Marpet1.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-09-13 kl. 21:19.
Citera
2022-09-13, 21:40
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Eva var Marpet1:s bästa vän.

Marpet1 umgicks bara med sin bästa väns syster Annelie när tillfälle gavs (pga för stor åldersskillnad dem emellan; 7 år).

Anneli ägde hunden Laban.

Marpet1 kände därför inte hunden Laban tillräckligt väl för att kunna klappa den.

Det har du rätt i, det krävdes betydligt mer för att få komma nära och klappa Laban.

Mr P var nog en av få förutom Anneli som Laban hade förtroende för.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-09-13 kl. 21:45.
Citera
2022-09-13, 22:08
Avslutad
Citat:
Det har du rätt i, det krävdes betydligt mer för att få komma nära och klappa Laban.

Mr P var nog en av få förutom Anneli som Laban hade förtroende för.

Var Laban verkligen så svårflirtad.
Dom flesta hundar kommer fram om man han har hundgodis.

Frågan är vem kan vara så kallsinnad att först mörda någon, och sedan locka fram Laban.
Om inte Laban helt enkelt attackerade mördaren, då var det ju rätt lätt att snitta honom.

Dom flesta hundar försvarar även sin matte, det är liksom en inbyggd försvarsinstinkt.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-09-13 kl. 22:11.
Citera
2022-09-14, 00:03
Avslutad
Citat:
Ja, kanske det.

Hundvittnet kanske är ”grannen” till Marpet då om denne hjälpte henne med hästarna, Sven, åldern stämmer. Om polisen råkade säga rätt namn, kanske var det därför hundvittnet gick under jorden. Polisen gjorde helt enkelt bort sig med hundvittnets anonymitet.
Senast redigerad av BerraSWE 2022-09-14 kl. 00:07.
Citera
2022-09-14, 00:28
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Dom flesta hundar försvarar även sin matte, det är liksom en inbyggd försvarsinstinkt.

Nu var det ju Anneli som var Laban's matte och henne hade han kanske försvarat.
Tror inte att Laban försvarade Eva, han verkar ju ha sprungit hem istället.
Citera
2022-09-14, 04:58
Medlem
Citat:
Det kanske är CN som bor "granne" med hundvittnet Sv*n på H*gst*v*gen
NEJ, DU HAR FEL!

Citat:
Hundvittnet kanske är ”grannen” till Marpet då om denne hjälpte henne med hästarna, Sven, åldern stämmer.
Din läsförståelse är under all kritik!

Citat:
OBSERVERA! Namnet Carina Nilsson är ett pseudonym för Eva Söderströms bästa vän eller väninna.

Det kan också bero på att Eva Söderströms bästa väninna faktiskt HETTE Carina Nilsson.

Carina Nilsson är dock INTE Marpet1:s riktiga namn.
LÄS OCH FÖRSTÅ: Carina Nilsson är INTE Marpet1:s riktiga namn!

BerraSWE har svårt att förstå texten. Orsaker till detta kan t. ex. vara ett svagt ordförråd, avsaknad av bakgrundskunskap om temat, svårigheter med att förstå den grammatiska strukturen i texten, svårigheter med abstrakt tänkande, svag slutledningsförmåga eller minnesproblem.

LÄNK
http://www.lukimat.fi/lasning/informationstjanst/lasforstaelse/svarigheter-med-lasforstaelse
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-09-14 kl. 05:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in