2022-02-18, 15:53
Medlem
Disponibels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaum
MP letade efter en efterlyst kvinna för ett antal år sedan som hade förskingrat en stor mängd pengar, så de kan visst leta efter efterlysta också. Men att de inte skickar ut vanligt folk i skogen för att leta efter typer ā la Svartenbrandt förstår nog de flesta.

Ja det brukar väl vara vanligare att blanda in typ Interpol i ärenden vad gäller grov brottslighet. Speciellt om gärningsmannen är på flykt undan rättvisan och inte kan återfinnas i landet.
Citera
2022-02-18, 17:56
Medlem
Vasakortbrallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disponibel
Ja det brukar väl vara vanligare att blanda in typ Interpol i ärenden vad gäller grov brottslighet. Speciellt om gärningsmannen är på flykt undan rättvisan och inte kan återfinnas i landet.
Kan det inte va så att hennes försvinnande är ett ärende hos polisen och att hon är anhållen i sin frånvaro ett annat ärende? Det känns rimligt i mitt huvud.
Citera
2022-02-18, 19:23
Medlem
Disponibels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasakortbralla
Kan det inte va så att hennes försvinnande är ett ärende hos polisen och att hon är anhållen i sin frånvaro ett annat ärende? Det känns rimligt i mitt huvud.

Men då är det ärende hon är efterlyst för högintressant. Vilket brott kan vara såpass grovt att man väljer att gå upp i rök utan ett spår med en dotter och familj som är utom sig av oro? Förutom den hårda pressen för att kunna ducka från lagens långa arm så måste ju den mentala pressen att gömma sig undan dotter och familj vara ännu svårare. Jag hade nog hellre tagit eventuellt straff i det här fallet oavsett hur hårt det än hade varit.
Citera
2022-02-19, 09:18
Medlem
Citat:
Nä. Missing people samarbetar tätt med polisen och det får inte finnas hinder som motverkar polisens arbete. Dock kan hon kanske hört eller sett något polisen är intresserade av?

Jag trodde inte heller att MP letade efter brottsmisstänkta men det är min gissning till varför man bedriver två utredningar parallellt. Kanske också är därför man inte gör större aktiviteter i sökandet.
Citera
2022-02-19, 10:02
Medlem
Citat:
Men då är det ärende hon är efterlyst för högintressant. Vilket brott kan vara såpass grovt att man väljer att gå upp i rök utan ett spår med en dotter och familj som är utom sig av oro? Förutom den hårda pressen för att kunna ducka från lagens långa arm så måste ju den mentala pressen att gömma sig undan dotter och familj vara ännu svårare. Jag hade nog hellre tagit eventuellt straff i det här fallet oavsett hur hårt det än hade varit.

De är ju precis det här som gör att man blir extra orolig. Kan ju vara så att det är fler som håller sig undangömda eller riskerar långa straff och där av kanske hon inte frivilligt gömmer sig. Det kanske sker under hot och hon själv kanske skulle valt att överlämna sig om hon kunde. Hon har väl inte vårdnaden för sitt barn idag? Men självklart skulle ju anhörigas oro minska avsevärt om man i alla fall fick veta om hon mår bra och lever. Bara hoppas att det reder ut sig och slutar bra i slutändan.
Citera
2022-02-19, 12:08
Medlem
Vasakortbrallas avatar
Citat:
Om det stämmer som någon skrev tidigare, att hon hänger med ganska tungt kriminella och att hon då torskat för något så riskerar hon att snacka… med det menar jag att hon kanske inte är i livet.
Citera
2022-02-19, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaum
MP letade efter en efterlyst kvinna för ett antal år sedan som hade förskingrat en stor mängd pengar, så de kan visst leta efter efterlysta också. Men att de inte skickar ut vanligt folk i skogen för att leta efter typer ā la Svartenbrandt förstår nog de flesta.
Den kvinnan hade väl tagit livet av sig?
Citera
2022-02-19, 23:26
Medlem
Disponibels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasakortbralla
Om det stämmer som någon skrev tidigare, att hon hänger med ganska tungt kriminella och att hon då torskat för något så riskerar hon att snacka… med det menar jag att hon kanske inte är i livet.

Är lite inne på det jag med. Antingen är det någon/några som inte vill att hon snackar eller så har hon en verklig eller påhittad skuld.
Citera
2022-02-19, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pagojuice
Den kvinnan hade väl tagit livet av sig?
Ja, jag tror det.
Citera
2022-02-20, 10:32
Medlem
Är denne S inblandad i Louises försvinnande? Är det de han sitter häktad för?
Citera
2022-02-20, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adcal
Ja nån från området borde ju sitta med mer info om denne S*mon? eller status i utredningen?
Skallgången som diskuterades tidigare i tråden, blev den bekräftad, och i så fall ledde den till nånting?
Han heter s#mon N*rman
En pundare från gribbylund Täby
Som hade en tjej i Åkersberga
Lär ha abstinens i häktet just 😅
Citera
2022-02-22, 11:03
Medlem
Vasakortbrallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagserdiginte
Han heter s#mon N*rman
En pundare från gribbylund Täby
Som hade en tjej i Åkersberga
Lär ha abstinens i häktet just 😅
Var inte så mycket till info kanske. Någon som vet vad han sitter häktad för? Eller någon som vet NÄR han blev häktad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in