2022-02-20, 13:14
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Tror inte det gällde SARS1, utan folk smittade först vid symptom vilket gjorde det enklare att hantera.

Hur tror du annars vi klarade oss med 5 fall i Sverige, ca 30 i Europa och ca 700 utanför Asien? Inte var det för att världen stängde ner.

https://en.wikipedia.org/wiki/SARS
Verkar som du har rätt om att det inte smittade före symptom. Kan inte hitta något om det nu. Letade en del sommaren 2020 och har för mig jag hittade något sådant. Men det var nog fel.

Att det inte blev mer fall har jag för mig berodde på att den inte var så smittsam och att i Asien stängde man ner för att isolera utbrottet.
Citera
2022-02-20, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Dessutom sprider man smitta redan före man får symptom och är något som FHM säkert kände till men inte gick ut med.
Är redan känt att SARS, MERS, säsongsinfluensa och förkylningar gör så. Alltså redan dagen före man får symptom av en förkylning sprider man redan smittan.

Värre än så, FoHM förnekade ju att det fanns någon asymptotisk smittspridning. Och i de fall där det ändå bekräftats ha skett asymptotiskt så var narrativet att jo men den fanns nog ändå lite svagt symptom.
Citera
2022-02-20, 13:26
Medlem
Citat:
Utan att skapa panik kunde de berättat att vistas i samma rum som andra som kan vara smittade är olämpligt.
Jag själv hittade sådan fakta här i denna tråden i början av pandemin. Resultat att jag direkt skippade möten i konferensrum och blev på dåtidens Skype. Mitt egna kontor satt jag upp en skylt att jag inte tar emot besök på kontoret men gärna kommer ut i större rummet utanför och träffas där.
Alltså inte panik men smart hantering.

Med denna info kunde FHM verkligen blivit tagna på allvar och folk hade från början hållt avstånd mm.

Sedan skandalen när Tegnell gick ut med att det var ojämlikhet att folk på Spotify fick jobba hemma är ju bara för jävligt och sådant borde han fått be om ursäkt offentligt.

Munskydd kunde man sagt att det är brist och de som fanns behövdes till vården. De fungerar men är långt ifrån ett säkert skydd men minskar smittspridningen från bäraren. För att råda bot på bristen kunde man gått ut med tips att sy sina egna om man behövde vara på platser där det kunde behövas.

Men nu är förhoppningsvis pandemin snart slut och vi kan få njuta av en underbar vår och alla kan återigen få krama varandra när man träffar goda vänner. Och inte minst, att få hälsa i hand igen.

Det spelar ingen roll om dom säger att pandemin är över för nu eller nåt annat skit dom kablar ut som är planerad för längesen. De mörka krafter som ligger bakom denna plandemi har tyvärr lyckats med att utföra det dom ville. Att så många som möjligt skulle ta mRNA sprutorna och helst flera doser för maximal effekt. Sprutor som ny forskning nu tyvärr visar innehålla hemska saker som är direkt farligt att spruta in i kroppen och som kommer att förändra världen som vi känner den för all framtid. Det är den bistra sanningen, ledsen att säga det men att ta flera doser av detta gengift var tyvärr ett oerhört stort misstag.
Citera
2022-02-20, 13:27
Medlem
Tillssons avatar
The Queen har Covid.

Citat:
The Queen has tested positive for Covid, Buckingham Palace has confirmed. The monarch, 95, is understood to be experiencing 'mild cold like symptoms', but is expected to continue with light duties at Windsor over the coming week. She will continue to receive medical attention and will follow all appropriate guidelines. It is understood a number of cases have been diagnosed in the Windsor Castle team. It comes just two weeks after the Queen reached her historic Platinum Jubilee, celebrating 70 years on the throne on February 6. Buckingham Palace said in a statement today: 'Buckingham Palace confirm that The Queen has today tested positive for Covid. 'Her Majesty is experiencing mild cold-like symptoms but expects to continue light duties at Windsor over the coming week. 'She will continue to receive medical attention and will follow all the appropriate guidelines.' The Royal Household has its own royal physicians and the Queen's doctors will be on hand to take care of and monitor the head of state, with Professor Sir Huw Thomas, head of the Medical Household and Physician to the Queen, expected to be in charge.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10532601/Queen-95-tested-positive-Covid-mild-cold-like-symptoms.html
Citera
2022-02-20, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
The Queen har Covid.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-10532601/Queen-95-tested-positive-Covid-mild-cold-like-symptoms.html

Antivaxxer?
Står inget normalt obligatorisk om antal doser injicerade
Citera
2022-02-20, 13:35
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Antivaxxer?
Står inget normalt obligatorisk om antal doser injicerade

Framgår inte om hon är antivaxxer. Själv har jag två stick och mår prima. Var sjuk i tre veckor mars 2020 och har inte varit sjuk en dag sedan dess. Tjena!
Citera
2022-02-20, 13:37
Medlem
Citat:
Framgår inte om hon är antivaxxer. Själv har jag två stick och mår prima. Var sjuk i tre veckor mars 2020 och har inte varit sjuk en dag sedan dess. Tjena!

Du klarade dig undan med bara 3 veckors sjukdom efter 2 doser?
Citera
2022-02-20, 13:50
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Värre än så, FoHM förnekade ju att det fanns någon asymptotisk smittspridning. Och i de fall där det ändå bekräftats ha skett asymptotiskt så var narrativet att jo men den fanns nog ändå lite svagt symptom.
Jag hittade en artikel nu om gamla SARS och där fanns även betydande smittspridning via asymtomatiska. Så visst de borde fattat att det var så.

Dokument från 2005
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3371799/
Citera
2022-02-20, 13:53
Medlem
Citat:
Jag hittade en artikel nu om gamla SARS och där fanns även betydande smittspridning via asymtomatiska. Så visst de borde fattat att det var så.

Dokument från 2005

Klart dom visste, men dom skulle ju tvinga på oss flockimmunitet oavsett hur många som skulle dö på kuppen. Lyckligt nog var svenska folket över lag smartare än så och började ju distansera sig.
Citera
2022-02-20, 13:53
Medlem
Hrass avatar
Citat:
The Queen har Covid.

Hon är bara 95, det är väl knappt ens riskgrupp för Omicron
Citera
2022-02-20, 13:54
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Du klarade dig undan med bara 3 veckors sjukdom efter 2 doser?
Skaffa glasögon.
Han var sjuk mars 2020 vilket var FÖRE vaccinet började användas.

Hahaha
Citera
2022-02-20, 13:55
Medlem
Citat:

Dokument från 2005

Dom har väl än idag inte upptäckt naturlig immunitet.
Får se om dom upptäckt det till den redan planerade vaccinationskampanjen i Mars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in