Citat:
Ursprungligen postat av
Hasseking
Mitt lokala bibliotek var riktigt fint, rymligt och trevligt precis när mångkulturen började komma till Sverige. Det här var under 70-talet.
Då satt barn, ungdomar och vuxna och läste böcker.
Idag är varenda sal i biblioteket fyllt av invandrare - och då framförallt i stora klungor.
Vilket har resulterat i hela biblioteket är fyllt av skräp och klotter. Det är alltid högljutt och ofta bråk. Man kan boka olika rum för tystare studier, men där har svenskar bokstavligen blivit utkastade och trakasserade av invandrare.
Så nu, år 2022, är detta fina bibliotek helt förstört. Svenskarna som går dit kommer bara för att låna böcker - inte en käft sitter där. Bara invandrare i stora grupper.
Bibliotekarierna har blivit tvungna att installera ett direktlarm till väktare/snuten bakom disken, och väktare måste patrullera i lokalerna varje timme.
Helt sanslöst.
Ingenting kan man göra i Sverige idag. Bibliotek, biografer, badhus, stränder och grillplatser - allt är tamejfan förstört. Överallt är de och förstör.
Jag är tacksam för att jag kunde gå med mina barn på ovanstående saker eftersom det inte var lika jävligt på den tiden. Än dock, fanns problemen där redan då, men inte i samma utsträckning som idag.
Man blir så ledsen när man läser vad du skriver. Larm till bibliotekarierna och patrullerande vakter. på ett bibliotek? Det är så sjukt. Jag lånar en del på stadsbiblioteket i Malmö. Men det är verkligen bara in och ut. Inget med att sitta ner och läsa och ta det lugnt, biblioteken inbjuder ju inte till det längre. Just det biblioteket jag går till är stort och stressigt som ett snabbköp och det är inte tyst någonstans. Folk pratar i mobil hela tiden och det är hela tiden arabiska.
Som du skriver att gå till biblioteken för att läsa, vara där med sina barn, varva ner -det kan vi bara glömma. Blattegängen sätter dagordningen.