2022-02-18, 11:58
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
John Campbell har precis släppt en intressant intervju med en läkare från Österrike som precis släppt en studie om naturlig immunitet och vacciner.

https://www.youtube.com/watch?v=s-E7HNWZW-k

Intressant skillnad på risken för smitta mellan vaccinerade/naturlig immunitet i rapporten...

After adjusting for comorbidities, the vaccinated versus the previously infected group had a 13 (95% CI: 8 to 21) fold higher risk of SARS-CoV-2 infections and a 27 (95% CI: 13 to 58) fold higher risk of symptomatic disease.
Citera
2022-02-18, 12:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Intressant skillnad på risken för smitta mellan vaccinerade/naturlig immunitet i rapporten...

After adjusting for comorbidities, the vaccinated versus the previously infected group had a 13 (95% CI: 8 to 21) fold higher risk of SARS-CoV-2 infections and a 27 (95% CI: 13 to 58) fold higher risk of symptomatic disease.

Ja naturlig immunitet är ju bäst. Men man ska ta med i beräkningen att för att få den så kan det gå illa på vägen. Bättre att vaccinera sig först och sen åka på smitta.
Citera
2022-02-18, 12:04
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Skottland slutar publicera information som ställer vaccinet i dålig dager!
PUBLIC Health Scotland will no longer publish weekly data on Covid cases, hospitalisations and deaths from next week after mounting concerns that it is being misused by antivaxxers.

It comes after a former advisor to the Trump administration told a US Senate committee hearing that data from Scotland "demonstrates conclusively that the vaccine is driving massive infections in the vaccinated".
Dr Alexander was referring to a table published by PHS which showed that by the week beginning January 22, the age-standardised Covid case rate per 100,000 in Scotland was 381.5 among the unvaccinated compared to 570 in the double-vaccinated and 447 per 100,000 in the boosted.
https://www.heraldscotland.com/news/19932323.public-health-scotland-pulls-covid-case-rate-data-claims-demonstrates-conclusively-vaccines -not-working/

För i en demokrati bör medborgarna hållas ovetande och okunniga. Eller hur det nu var.

Ja, är ju helt i linje med rapporten som visade att vaccin ger negativt skydd mot infektion efter nån månad.

Vaccin är som knark. En kort positiv effekt men med tiden är det dåligt....
Citera
2022-02-18, 12:05
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ja naturlig immunitet är ju bäst. Men man ska ta med i beräkningen att för att få den så kan det gå illa på vägen. Bättre att vaccinera sig först och sen åka på smitta.

Om du vaccinerar dig så ökar ju chansen för dig att få smittan dessutom. Så på det sätter hjälper ju ändå vaccinet oss att uppnå flockimmunitet haha
Citera
2022-02-18, 12:08
Medlem
Citat:

Frågan är väl om man även bör försöka att åka på smitta efter vaccinering.
Undersökning visar på bättre framtida skydd och man kan då kanske sluta med regelbundna boostar.
Citera
2022-02-18, 12:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Om du vaccinerar dig så ökar ju chansen för dig att få smittan dessutom. Så på det sätter hjälper ju ändå vaccinet oss att uppnå flockimmunitet haha

Jag tror du tolkar det felaktigt, varför skulle chansen att få smittan öka för att jag vaccinerar mig?
Citera
2022-02-18, 12:11
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Frågan är väl om man även bör försöka att åka på smitta efter vaccinering.
Undersökning visar på bättre framtida skydd och man kan då kanske sluta med regelbundna boostar.

Jag skulle inte rekommendera någon att dra på sig smittan frivilligt. Men om man ska bli sjuk så är det väl nu när man har så bra skydd som möjligt av vaccinet.
Citera
2022-02-18, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Skottland slutar publicera information som ställer vaccinet i dålig dager!
PUBLIC Health Scotland will no longer publish weekly data on Covid cases, hospitalisations and deaths from next week after mounting concerns that it is being misused by antivaxxers.

It comes after a former advisor to the Trump administration told a US Senate committee hearing that data from Scotland "demonstrates conclusively that the vaccine is driving massive infections in the vaccinated".
Dr Alexander was referring to a table published by PHS which showed that by the week beginning January 22, the age-standardised Covid case rate per 100,000 in Scotland was 381.5 among the unvaccinated compared to 570 in the double-vaccinated and 447 per 100,000 in the boosted.
https://www.heraldscotland.com/news/19932323.public-health-scotland-pulls-covid-case-rate-data-claims-demonstrates-conclusively-vaccines -not-working/

För i en demokrati bör medborgarna hållas ovetande och okunniga. Eller hur det nu var.

Man orkar inte ens försöka dölja det längre.
Stämpla någon ogrundad som nazist så kan man sen ta ifrån dom deras levebröd utan rättslig prövning.
Stämpla någon ogrundat som rasist så får dom inte uttala sig om samhällsfrågor
Stämpla någon som antivaxx så är fake news den rätta infon att sprida.
Citera
2022-02-18, 12:15
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Man orkar inte ens försöka dölja det längre.
Stämpla någon ogrundad som nazist så kan man sen ta ifrån dom deras levebröd utan rättslig prövning.
Stämpla någon ogrundat som rasist så får dom inte uttala sig om samhällsfrågor
Stämpla någon som antivaxx så är fake news den rätta infon att sprida.
Ja, det går igen i ämne efter ämne, samma i klimatdebatten.
Det konstiga i det här fallet är att så otroligt många fallit i fällan och vägrar tänka själva.
Citera
2022-02-18, 12:17
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Jag tror du tolkar det felaktigt, varför skulle chansen att få smittan öka för att jag vaccinerar mig?

Därför att vacciner endast ger ett kortvarigt skydd som efter nån månad blir negativt. Både epidemiologisk data och teori har ju visat detta.

Så efter nån månad efter spruta så ökar du chansen signifikant att bli smittad.
Citera
2022-02-18, 12:22
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Därför att vacciner endast ger ett kortvarigt skydd som efter nån månad blir negativt. Både epidemiologisk data och teori har ju visat detta.

Så efter nån månad efter spruta så ökar du chansen signifikant att bli smittad.

Någon negativ effekt tror jag inte alls på. Däremot kan det vara förändrat riskbeteende som gör att man utsätter sig för smitta. Visa mig data som styrker det, låter som rent trams. Man får ju minnesceller även efter vaccinering.
Citera
2022-02-18, 12:23
Medlem
Citat:
Nej du har haft fel om det mesta, kanske därför?
Nu när fakepandemin är över så är det lätt att kontrollera vilken sida som hade mest rätt och det var givetvis min sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in