2022-02-18, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag skulle inte rekommendera någon att dra på sig smittan frivilligt. Men om man ska bli sjuk så är det väl nu när man har så bra skydd som möjligt av vaccinet.

Nej, kanske kan vara svårt som generell rekommendation men allt visar på att dom skulle ha nytta av det och slippa förlita sig på återkommande medicinering.
Citera
2022-02-18, 12:31
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Någon negativ effekt tror jag inte alls på. Däremot kan det vara förändrat riskbeteende som gör att man utsätter sig för smitta. Visa mig data som styrker det, låter som rent trams. Man får ju minnesceller även efter vaccinering.

tex

And after taking account of other potentially influential factors, the researchers found a significantly increased risk of infection with time elapsed since a second dose.

Compared with the initial 90 days after a second dose, the risk of infection across all age groups was 2.37-fold higher after 90-119 days; 2.66-fold higher after 120-149 days; 2.82-fold higher after 150-179 days; and 2.82-fold higher after 180 days or more.

https://www.bmj.com/company/newsroom/study-finds-gradual-increase-in-covid-infection-risk-after-second-vaccine-dose/
Citera
2022-02-18, 12:37
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Någon negativ effekt tror jag inte alls på. Däremot kan det vara förändrat riskbeteende som gör att man utsätter sig för smitta. Visa mig data som styrker det, låter som rent trams. Man får ju minnesceller även efter vaccinering.
Vaccinet ökar en typ av antikroppar men tycks samtidigt ha en mer generell negativ effekt på immunförsvaret. Det räknas tydligen som en etablerad biverkning att folk kan få bältros av vaccinet, vilket man får när kroppens försvar mot det viruset (som finns i kroppen om man någon gång haft vattkoppor) försämras. Så du får lite bättre smalt specifikt försvar men det ska vägas mot en mer allmän nedsättning av immunförsvaret.
Citera
2022-02-18, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Visa fakta eller håll tyst.
Det är bara att kolla i tråden. Du kan ju börja med att läsa dina och andra galna propandemisters egna tvärsäkra uttalanden som visat sig vara fel gång på gång
Citera
2022-02-18, 12:44
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vaccinet ökar en typ av antikroppar men tycks samtidigt ha en mer generell negativ effekt på immunförsvaret. Det räknas tydligen som en etablerad biverkning att folk kan få bältros av vaccinet, vilket man får när kroppens försvar mot det viruset (som finns i kroppen om man någon gång haft vattkoppor) försämras. Så du får lite bättre smalt specifikt försvar men det ska vägas mot en mer allmän nedsättning av immunförsvaret.

Ett smalt specifikt försvar mot orginal wuhan variant dessutom....
Citera
2022-02-18, 12:46
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Jag tror du tolkar det felaktigt, varför skulle chansen att få smittan öka för att jag vaccinerar mig?

Du borde lyssna på Joe Rogans podcast med Malone. Han förklarar i detalj de olika mekanismerna
Citera
2022-02-18, 12:54
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det är bara att kolla i tråden. Du kan ju börja med att läsa dina och andra galna propandemisters egna tvärsäkra uttalanden som visat sig vara fel gång på gång
Lever du ännu. Trodde du avlidit i covid.

Det finns hopp för dig också.
Nu har det framkommit att kraftigt överviktiga klarar av IVA bättre än smala.
Orsaken till att Adam Alsing gick bort bör då vara covid.
Så du dit överviktiga elände kan nog fortsätta vara fet.

Som alltid redovisar jag källan. Att du inte tror på det är ditt bekymmer.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Med den vetskapen är det nog tur jag tog vaccinet då mitt BMI hade behövt enorma mängde mat för att komma upp i de säkerhetsnivåerna.
Citera
2022-02-18, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Lever du ännu. Trodde du avlidit i covid.

Det finns hopp för dig också.
Nu har det framkommit att kraftigt överviktiga klarar av IVA bättre än smala.
Orsaken till att Adam Alsing gick bort bör då vara covid.
Så du dit överviktiga elände kan nog fortsätta vara fetl.
Nu är ju inte jag överviktig inte heller Adam var fet när han dog så även om detta har du alltså som vanligt fel!
Citera
2022-02-18, 13:22
Medlem
severustheemperors avatar
Nu använder de LRAD mot demonstranterna i Australien.

LONG RANGE ACOUSTIC DEVICE USED AGAINST PEACEFUL PROTESTERS IN AUSTRALIA - STRANGE HEALTH ISSUES
https://www.bitchute.com/video/0Kcxf47KNDBS/
Citera
2022-02-18, 13:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Nej, kanske kan vara svårt som generell rekommendation men allt visar på att dom skulle ha nytta av det och slippa förlita sig på återkommande medicinering.

Får man det så får man det, svårt att undvika nu.
Citera
2022-02-18, 13:24
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
tex

And after taking account of other potentially influential factors, the researchers found a significantly increased risk of infection with time elapsed since a second dose.

Compared with the initial 90 days after a second dose, the risk of infection across all age groups was 2.37-fold higher after 90-119 days; 2.66-fold higher after 120-149 days; 2.82-fold higher after 150-179 days; and 2.82-fold higher after 180 days or more.

https://www.bmj.com/company/newsroom/study-finds-gradual-increase-in-covid-infection-risk-after-second-vaccine-dose/

Ja att skyddet blir sämre med tiden vet vi men det är inte lika med att det blir negativt som du vill påstå.
Citera
2022-02-18, 13:27
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue

Jag tror inte alls på det, immunförsvaret går igång när du får vaccinet, sen återgår till det ursprungligt stadie när den akuta reaktionen är över. Man får inte bältros av vaccinet, däremot kan säkert bältros bryta ut när immunförsvaret är upptaget av annat, men det gäller nog alla vaccin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in