2022-02-16, 11:49
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Det finns många sätt att beskriva en bra fotbollsspelare på, men det viktigaste är att man tillför något på planen. Är Pogba en bättre spelare än Beckham till exempel? Kanske mer komplett eller bra på just det du tycker är viktigt. Men vem tror ni Unitedfansen gillade mest baserat endast på vad de presterade på planen?

Beckhams stjärna lyser starkare än vad fotbollskunskaperna meriterar beroende på det som hände utanför planen (Victorias "förtjänst"). Hade han och Scholes bytt livsstil med varandra hade bådas situation och rykte sett väldigt annorlunda ut. Trots det ska Beckham inte underskattas. Långt ifrån komplett men med spetsegenskaper som gjorde att han kunde bidra med mycket. Uppenbarligen tillräckligt för att uppskattas i både klubb -och landslag. Bra mycket mer än en ok spelare enligt mig. En av de största fotbollstjärnorna genom tiderna, dock inte ens nära när det kommer till världens bästa fotbollsspelare genom tiderna.
Citera
2022-02-16, 11:58
Medlem
Förstår inte ens hur man kan diskuterat att Beckham är en ok spelare bara..

Utan tvekan har han varit en av de bästa på sin plats ,om inte bäst,under sin karriär.

Hans fot och blick för spelet kan inte bara ses som OK.

Varit snack under lång tid vilken klubb som störst bäst vackrast genom åren.

Så Arsenal, united, Liverpool...hur står de sig mot de övriga topplag i Europa?
Citera
2022-02-16, 20:50
Medlem
Ledarens avatar
Är Hyllman den sämsta fotbollsskribenten vi har i landet?
Citera
2022-02-16, 21:36
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren

Mycket möjligt.

Nej, allvarligt talat - det är han inte. Han skriver långt och gör säkerligen mycket research före han får ut sina texter - men ändå är han helt oläsbar.

För mig förstör hans uppenbara United-bias det mesta. Nu är det längesen jag läste honom, men då var det så pinsamt uppenbart att han alltid försökte skriva ner Arsenal, Liverpool, Chelsea och City. Hans standard modus operandi är att jinxa konkurrenterna genom att skriva upp dem som stora favoriter och allt annat än seger är totalt fiasko. Ständiga pikar mot Uniteds rivaler. Antijinxade United ständigt genom att säga att klubben är i totalt kristillstånd, de kan omöjligt vinna.

Inte helt olikt hur jag själv ser på Liverpool, men jag har ingen blogg på fotbollskanalen heller

Jag har inget emot skribenter som har en preferens men de måste kunna förhålla sig skapligt sakligt och neutralt när de beskriver och resonerar. Hyllman kan inte det. Han är United through and through, och hör mer hemma på Man Utds svenskafans-sida än någon slags generell PL-bloggare.

Läser sällan PL-bloggar numer men saknar Kalle Karlssons inlägg. Oerhört kunnig, påläst, och kunde förhålla sig neutralt även om han hade preferenser också (t.ex. Mourinhosupporter och fd United-supporter). Hittade ofta vinklar andra missade och hans taktikanalyser var mycket intressanta.
Citera
2022-02-17, 01:14
Medlem
WeeMans avatar
Citat:

Jag laser honom nar det gar daligt for United for da ar han sa sjukt bitter. Det i kombination med att han ar lika sjalvgod som Jan Guillou gor att mycket av det han skriver blir ofrivilig ironi.

Man skulle nog kunna saga att han ar "The David Brent" av svenska fotbollskolumnister.

Extra underhalling ar hans battles i kommentarsfaltet mot Gevez(?), hans motsvarighet i city-lagret. Bada 2 ar 100% sakra pa att de har ratt om allt.
Citera
2022-02-17, 04:12
Medlem
Citat:

Jag läser hans blogg mer eller mindre dagligen, perfekt då de publiceras lagom till att man vaknar vid 06. Visst skiner hans United-favör igenom då och då, men på det stora hela skriver han bra om den enda ligan jag egentligen är intresserad av.
Häromveckan publicerades dock en blogg som kändes väldigt rakt av saxad från en engelsk tidsskrift, var lite lustigt!
Citera
2022-02-17, 11:05
Medlem
Inte lika kul att lägga upp lika fort kan jag tänka mig men Hendo har iaf svarat på ryktena

https://www.skysports.com/football/news/11095/12542886/dean-henderson-manchester-united-goalkeeper-says-family-affected-by-hurtful-rumours-on-social-media
Citera
2022-02-17, 11:37
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Inte lika kul att lägga upp lika fort kan jag tänka mig men Hendo har iaf svarat på ryktena

https://www.skysports.com/football/news/11095/12542886/dean-henderson-manchester-united-goalkeeper-says-family-affected-by-hurtful-rumours-on-social-media

Just därför man inte ska kunna köpa att man inte nämns ut med namn, andra spelare kan få skit, som nu med Henderson.
Citera
2022-02-17, 15:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Överskattad och ok är i mina ögon fel ord att använda. Becks var utöver alla mål och assists en spelare som jobbade väldigt hårt i 90 minuter och helt ok i defensiven. Men bara för att han inte var spektakulär med dribblingar i tid och otid så är överskattad helt galet.

Titta på åren runt omkring Becks andraplats (som dessutom kom under trippelsäsongen där han var grymt bra och utöver detta vann UEFA Club Footballer of the Year plus UEFA Club Midfielder of the Year) så har du:
96: Sammer, Ronaldo, Shearer
97: Ronaldo, Mijatovic, Zidane
98: Zidane, Suker, Ronaldo
00: Figo, Zidane, Sjevtjenko
01: Owen, Raul, Kahn
02: Ronaldo, Roberto Carlos, Kahn

Men visst - ok och överskattad.
Well, Beckham var som sagt bra, men han var mer överskattad än han var bra. Jag håller 100% med Pierce Morgan i att Beckham hade inte platsat i AFC Invincible lag.

Samtliga av de spelare som kom topp 3 i Ballon d’or mellan 96-02 var alla bättre spelare än vad Beckham någonsin var.
Citera
2022-02-17, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
att Beckham hade inte platsat i AFC Invincible lag.
Så uppenbart trollande så du förtjänar inte mer svar än så här.
Citera
2022-02-17, 17:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Så uppenbart trollande så du förtjänar inte mer svar än så här.
Spelar ingen roll vad du tycker. Men inte en chans att Beckham hade petat Pires eller Ljungberg i vårat 03/04 lag.
Citera
2022-02-17, 18:07
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Spelar ingen roll vad du tycker. Men inte en chans att Beckham hade petat Pires eller Ljungberg i vårat 03/04 lag.

"Spelar ingen roll vad du tycker" för att sedan konstatera en åsikt som fakta är din återkommande line här inne, gör det omöjligt att diskutera med dig.

Jag tycker att Becks är bra mkt bättre än Ljungberg, sedan att du och Piers som är 2 oerhört enögda supportrar tycker tvärt om är inte överraskande.

Om vi ska leva i nuet, Liverpool maler på i CL och är i förarsätet för att gå vidare, full pott hittills, har något lag någonsin vunnit CL utan att kryssa eller förlora?
Senast redigerad av Imbaz 2022-02-17 kl. 18:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in