Citat:
Ursprungligen postat av
Branogbitter
Ah, jag hajar! Haha ja det låter som jag besparade mig en del kväljningar då genom att inte läsa😅
Men med tanke på dagens inlägg, så känner jag att det är ju Elsa själv som gör det till en sån grej? Alltså, man kan ju inte skriva ett helt blogginlägg och ba ”WOW KOLLA VAD JAG HAR GJORT, VILKEN OTROLIGT HÄRLIGT COOL LIVSOMVÄLVANDE GREJ!” om sina ögonbryn/luggklippning osv och sen när folk reagerar så ba ”men nuuu överdriver ni, det här var faktiskt bara ett litet infall jag fick!”
Ja men precis. Det visar bara på, och nu låter jag onödigt kritisk men vet inte hur jag ska linda in det, hur labil och känslostyrd hon tyvärr är. Inga bra egenskaper om man vill vara en offentlig person. Ena dagen känner hon sig stark å snygg och skriver som det. Sen får hon några pyttesmå kritiska kommentarer (jag arbetar inom akutsjukvården så står ut med dagliga förolämpningar från folk som mår dåligt utan att det bekommer mig nämnvärt, hade aldrig kunnat ha det jobb jag har annars) och så skriver hon en lång rant i affekt för att få ur sig sina dåliga känslor. Tyvärr ett vanligt kvinnligt destruktivt beteende. Den som är nykter och logisk ser lätt att det sviktar.
Såg att hon skulle börja meditera. Hoppas verkligen hon gör det och ger det tid och inte bara förväntar sig att ”kunna” med en gång.
Hoppas svaret på det hon så desperat försöker köpa sig fri ifrån kan finnas där. Hon verkar verkligen behöva lugn och ro men verkar helt oförmögen att leva i stunden. Om det inte är hennes blogg-persona som är sån men hennes inlägg blir allt mer omdömeslösa och hysteriska så tror det är mer och mer av hennes person som lyser igenom. Tycker man får tåla kritik om man lever på att visa upp sitt liv för andra och få mindre bemedlade att konsumera onödiga lyxprylar. Det säger sig självt att det inte ger bara bra karma.