Citat:
Ursprungligen postat av
eoku
Vad gör din läkare för dig som ingen annan människa kan göra för dig?
Och har du ingen familj eller vänner som kan stötta dig?
Om inte så kan du kanske försöka ta kontakt med alla de andra patienterna som din läkare också lämnar när hen slutar.
Jag har en familj som jag umgås med. Men jag kan inte uppskatta dem lika mycket som jag har gjort med min läkare. Jag håller min familj på distans för att inte berätta ut hur jag mår eller vad jag känner. Vill inte visa hur jag mår för dem och vill inte heller ha ett samtalsämne som handlar om hur jag mår.
Jag har en vän som jag är rätt nära, dock har hon flyttat till en annan stad och vår relation är väldig dålig sen vi inte gick i samma klass i gymnasiet och hon själv är en person som gärna sitter hemma och tittar på film.
Visst jag har andra vänner som jag har och känner till, men de är antingen upptagna med studier eller jobb. Dessutom så är vi inte så när att det är enkelt för oss att bara hojta till för att gå ut.
Vänner är aldrig en väg jag vill gå för att lösa mina psykiska problem, för det är även till en stor del varför jag mår dåligt idag och behövt söka psykiskt vård.