2022-02-15, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Nej kalla fall är fall som polisen inte har lagt ner
Och polisen går ej heller ut i media med de fallen

Polisen VILL ha hjälp av allmänheten för att få in tips, och polisen VILL att vi alla delar dom "kalla fallen" så att alla vet vilka fall som är överförda dit och vart man lämnar tips. Det finns på polisens hemsida.

Aktuella kalla fall
Ange kommun eller län
Stockholms län

Björn Habolin - Stockholm

Bengt Norman – Stockholm
Kurt ”Samlaren” Hellström - Stockholm
Mordet vid Swartlings ridskola i Stockholm
Fryshusmordet i Stockholm - Anders Gustafsson
Spädbarnsmordet i Stockholm

Deniz finns inte med i Stockholm och polisen har bekräftat att det INTE pågår nån förundersökning.
Citera
2022-02-15, 19:57
Bannlyst
Citat:
😃 Ja vi får hoppas att med tiden utvisar vad som egentligen hönde

Det har dom redan fått veta av polisen.
Har bara lite svårt att acceptera det.
Citera
2022-02-15, 19:58
Bannlyst
Citat:
Jag har också funderat i dom banorna om de som envist är kvar på sidan som avisar andra teorier än självmord 🤔

Polisen har inga andra teorier än att det var självmord.
Annars hade dom haft en öppen förundersökning om mord.
Citera
2022-02-15, 19:59
Bannlyst
Citat:
Är du själv så insatt i fallet och könde DA efterom du utger dig för att så säkert veta ?
Respektera att andra kan ha annan teori än dig.
Du med flera är endast kvar på sidan för att rätta andra som inte har samma teori som er
Jag har all respekt för DA och hans familj och önskar bara att de får veta sanningen

Det har dom redan fått veta av polisen.
Har bara lite svårt att acceptera det
Senast redigerad av Avd.9 2022-02-15 kl. 20:33.
Citera
2022-02-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Polisen VILL ha hjälp av allmänheten för att få in tips, och polisen VILL att vi alla delar dom "kalla fallen" så att alla vet vilka fall som är överförda dit och vart man lämnar tips. Det finns på polisens hemsida.

Aktuella kalla fall
Ange kommun eller län
Stockholms län

Björn Habolin - Stockholm

Bengt Norman – Stockholm
Kurt ”Samlaren” Hellström - Stockholm
Mordet vid Swartlings ridskola i Stockholm
Fryshusmordet i Stockholm - Anders Gustafsson
Spädbarnsmordet i Stockholm

Deniz finns inte med i Stockholm och polisen har bekräftat att det INTE pågår nån förundersökning.

Alla kalla fall är inte puplicerade
Men det betyder inte att de inte arbetar med fallen
Har du upplysningar/tips om fallet så hör man av sig på tel nr 11414 där man kan lömna tips
Källa polisens sida om kalla fall
Citera
2022-02-15, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Du får ha hur många teorier du vill men skriv inte att "fallet har ändrat riktning" som du gjorde för några dagar sedan. Fallet är nedlagt och låt DA och familjen få ro nu. Att familjen undrar vad som har hänt är helt naturligt i sorgearbetet. Elda inte på deras sorg och förtvivlan, låt de får lugn och ro.
Vetskapen varför DA valde detta slut få du leva utan.

Du får också ha hur många teorier du vill
Men utge dig inte för att din teori är sanningen

På sidan här är det endast spekulationer
Du sitter inte mer på sanningen än vi andra
Min källa på att fallet ändrat riktning
litar jag mer på än flashback spekulerare
Sen vad det är och vad det leder till vet jag faktiskt inte, kanske det inte leder till något mer?
Jag är inte så sjölvsäker som vissa är och jag utger mig inte för det heller
Citera
2022-02-16, 00:19
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Är du själv så insatt i fallet och könde DA efterom du utger dig för att så säkert veta ?
Respektera att andra kan ha annan teori än dig.
Du med flera är endast kvar på sidan för att rätta andra som inte har samma teori som er
Jag har all respekt för DA och hans familj och önskar bara att de får veta sanningen

Det är ju rätt uppenbart att han begick självmord. Skulle någon annan iscensatt sprängning och självmord?
Citera
2022-02-16, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asb3rger1337
Det är ju rätt uppenbart att han begick självmord. Skulle någon annan iscensatt sprängning och självmord?
Oerhört makabert sätt att dö på.

Lättare att tro att någon dragit dit honom och sprängt honom där, än att han själv skulle gjort detta mot sig själv.
Citera
2022-02-16, 03:47
Avslutad
Startades det någon förundersökning om stöld av sprängämnen från hans arbetsplats, för det är väl naturligt att tro det kom därifrån..?
Citera
2022-02-16, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Polisen har inga andra teorier än att det var självmord.
Annars hade dom haft en öppen förundersökning om mord.
Om polisen inte har några bevis för mord så kan de ej ha en öppen förundersökning
Bevis bevis bevis krävs
Om inte jag minns fel så hade även polisen sagt till anhöriga att det finns ej heller något som tyder säkert att det är ett självmord
Citera
2022-02-16, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Startades det någon förundersökning om stöld av sprängämnen från hans arbetsplats, för det är väl naturligt att tro det kom därifrån..?

Jag tror att en sån utredning är gjord men det är inget allmänheten får ta del av
Utredningen är sekretessbelagd även för anhöriga så att det går inte att ringa polisen och få info om fallet
Då bryter de mot sekretesslagen
Citera
2022-02-16, 08:55
Bannlyst
Citat:
Om polisen inte har några bevis för mord så kan de ej ha en öppen förundersökning
Bevis bevis bevis krävs
Om inte jag minns fel så hade även polisen sagt till anhöriga att det finns ej heller något som tyder säkert att det är ett självmord

1. Om polisen inte hittar några bevis eller indicier eller nåt annat som tyder på mord, så har det oftast heller inte begåtts nåt mord. Just av den enkla anledningen så hittar man inga bevis. Det har helt enkelt inte begåtts nåt mord.

2. Vad anhöriga säger...... Att polisen har sagt att att det inte är helt säkert att han begått självmord, måste du ta med en nypa salt. Hur anhöriga tar emot information från polisen och hur dom vinklar det till sin EGEN tro av vad som hänt, stämmer sällan överens med verkligheten.

Sen kan jag lära dig ännu en sak (om du nu är mottaglig för det)

Polisen/Åklagaren eller nån annan kan aldrig bevisa nåt till 100%
Det finns alltid en möjlighet att det gått till på ett annat sätt.
Hur jäkla stensäkert nåt är eller ser ut att vara så finns det ALLTID en liten liten liten jäkla chans att det gått till på ett annat sätt.
Därför finns inte kravet att bevisningen skall vara 100%
Istället måste åklagaren kunna bevisa att nån är skyldig "Bortom allt rimligt tvivel"
- Är det rimligt att den här personen kan ha gjort detta, eller finns det några rimliga tvivel.???
- JA, bevisningen är så robust att möjligheten att nån annan skulle ha gjort detta är "o-rimligt", vilket gör att personen kan dömas för brott "bortom allt rimligt tvivel"

Därför kan kan polisen ha sagt att "helt säker kan man aldrig vara" men utredningen tyder starkt på att detta är ett självmord, tyvärr.

Jag vill i all välmening ställa en fråga till dig.

Varför skulle nån vilja döda Deniz.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in