2022-02-15, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Hej.
För att bringa lite klarhet i detta ärende så tog jag kontakt med polisen i Stockholm och frågade
om det bedrivs nån utredning i fallet Deniz Arda.

Här och häpna men polisen svarade faktiskt.

"Hej,
Det är inte någon pågående förundersökning

Mvh
H*l*na Dahlq*ist K*mi (H*l*na K*mi), gruppchef
Utredningssektion 2 PO City"

Det pågår alltså ingen utredning i ärendet Deniz Arda, utan precis som polisen meddelade så skulle den läggas ner.

Jag har även haft kontakt med en av polisens presstalespersoner "*la *sterling" som berättade
följande för mig.

"Jag vågar faktiskt inte med hundra procents säkerhet besvarar dig på den frågan. När jag talade med utredarna efter det att kvarlevorena anträffats i Tyresta sa de till mig att utredningen då skulle läggas ned men att det rent tekniskt skulle ta några veckor för att administrativt avsluta den.

Om detta har gjorts vet jag inte eftersom det inte åligger mig att kontrollera det".

Så jag vände mig som sagt till gruppchefen för utredningssektion 2 som meddelade att
det INTE är en pågående förundersökning.

Nu är detta klarlagt och polisen har själva bekräftat att dom INTE bedriver nån förundersökning.

För den som fortfarande tvekar på dessa uppgifter rekommenderar jag att personen själv tar
kontakt med polisen och frågar.

Varse go.

// Avd.9

Sa polisen någonting om kalla fall
fall som inte är nedlagda men utreds eftersom att nya bevis kan inkomma?
Citera
2022-02-15, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja det hade media gått ut med:
"Ny riktning i fallet soldaten DA".
Med stora rubriker.

Nej kalla fall är fall som polisen inte har lagt ner
Och polisen går ej heller ut i media med de fallen
Citera
2022-02-15, 16:30
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Hej.
För att bringa lite klarhet i detta ärende så tog jag kontakt med polisen i Stockholm och frågade
om det bedrivs nån utredning i fallet Deniz Arda.

Här och häpna men polisen svarade faktiskt.

"Hej,
Det är inte någon pågående förundersökning

Mvh
H*l*na Dahlq*ist K*mi (H*l*na K*mi), gruppchef
Utredningssektion 2 PO City"

Det pågår alltså ingen utredning i ärendet Deniz Arda, utan precis som polisen meddelade så skulle den läggas ner.

Jag har även haft kontakt med en av polisens presstalespersoner "*la *sterling" som berättade
följande för mig.

"Jag vågar faktiskt inte med hundra procents säkerhet besvarar dig på den frågan. När jag talade med utredarna efter det att kvarlevorena anträffats i Tyresta sa de till mig att utredningen då skulle läggas ned men att det rent tekniskt skulle ta några veckor för att administrativt avsluta den.

Om detta har gjorts vet jag inte eftersom det inte åligger mig att kontrollera det".

Så jag vände mig som sagt till gruppchefen för utredningssektion 2 som meddelade att
det INTE är en pågående förundersökning.

Nu är detta klarlagt och polisen har själva bekräftat att dom INTE bedriver nån förundersökning.

För den som fortfarande tvekar på dessa uppgifter rekommenderar jag att personen själv tar
kontakt med polisen och frågar.

Varse go.

// Avd.9

Tack. Inte för att jag tror att särskilt många blir förvånade men ändå. Anedin kommer väl med någon absurd bortförklaring inom kort.
Citera
2022-02-15, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Nej då, @Anedin 🙂 vi har inte lämnat tråden. Vi är några som inte fått veta vad som hände....... fortsätter att hända? 🤔

😃 Ja vi får hoppas att med tiden utvisar vad som egentligen hönde
Citera
2022-02-15, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grammatica
Intressant det du anser. Varför så hätsk, ibland undrar man när man läser här om de som så bestämt avvisar andra teorier än tex självmord har någon agenda. Polisen har inte sagt något, de säger inte att de avskrivit fallet, alltså är dörren forrfarande öppen för alternativ.

Jag har också funderat i dom banorna om de som envist är kvar på sidan som avisar andra teorier än självmord 🤔
Citera
2022-02-15, 16:41
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag har också funderat i dom banorna om de som envist är kvar på sidan som avisar andra teorier än självmord 🤔

Dags att knipa igen nu. Polisen har uppenbarligen lagt ned utredningen och misstankar om brott för längesen.

Riktigt respektlöst beteende att sprida osanning och försöka skapa tvivel kring ett solklart självmord. Har du seriöst noll förståelse eller medkänsla för Deniz, hans beslut och mående när han uppenbarligen begått självmord?

Lägg ner bara.
Citera
2022-02-15, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Dags att knipa igen nu. Polisen har uppenbarligen lagt ned utredningen och misstankar om brott för längesen.

Riktigt respektlöst beteende att sprida osanning och försöka skapa tvivel kring ett solklart självmord. Har du seriöst noll förståelse eller medkänsla för Deniz, hans beslut och mående när han uppenbarligen begått självmord?

Lägg ner bara.

Är du själv så insatt i fallet och könde DA efterom du utger dig för att så säkert veta ?
Respektera att andra kan ha annan teori än dig.
Du med flera är endast kvar på sidan för att rätta andra som inte har samma teori som er
Jag har all respekt för DA och hans familj och önskar bara att de får veta sanningen
Citera
2022-02-15, 17:36
Avslutad
Citat:
Är du själv så insatt i fallet och könde DA efterom du utger dig för att så säkert veta ?
Du med flera är endast kvar på sidan för att rätta andra som inte har samma teori som er
Jag har all respekt för DA och hans familj och önskar bara att de får veta sanningen

Även om jag tillhör de som inte tror på självmord, ej heller mord, så måste jag ändå säga att det är stor skillnad mellan teori och lögn. Man kan inte respektera en lögn, även om man vill framställa den som teori i efterhand.
Citera
2022-02-15, 17:40
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Även om jag tillhör de som inte tror på självmord, ej heller mord, så måste jag ändå säga att det är stor skillnad mellan teori och lögn. Man kan inte respektera en lögn, även om man vill framställa den som teori i efterhand.

DA var homosexuell och sprängde sig själv för att inte dra skam över sin släkt. Inte mer komplicerat än så
Citera
2022-02-15, 18:14
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Du får ha hur många teorier du vill men skriv inte att "fallet har ändrat riktning" som du gjorde för några dagar sedan. Fallet är nedlagt och låt DA och familjen få ro nu. Att familjen undrar vad som har hänt är helt naturligt i sorgearbetet. Elda inte på deras sorg och förtvivlan, låt de får lugn och ro.
Vetskapen varför DA valde detta slut få du leva utan.
Citera
2022-02-15, 19:42
Bannlyst
Citat:
Sa polisen någonting om kalla fall
fall som inte är nedlagda men utreds eftersom att nya bevis kan inkomma?

Nej, men det hade hon gjort om så var fallet, för då hade utredningen överförts till "Kalla Fall" med en registrerad förundersökningsledare och ärendenumret hade följt med så jag hade kunnat plocka ut samtliga offentliga handlingar i fallet. Precis som i vilket annat mordfall som helst.
Deniz Arda har ingen pågående förundersökning någonstans hos polisen.
Senast redigerad av Avd.9 2022-02-15 kl. 20:00.
Citera
2022-02-15, 19:51
Medlem
Citat:

Du har väl kollat upp uppgifterna om att DA hade shorts utanpå byxorna?

Ja eller nej?
Ganska avgörande då vi kan anse löparnas vittnesmål 100% sanningsenliga.

Förövrigt kan du hälsa Yksel att den mest sannolika dagen för Deniz tragiska bortgång var 14/11 2020.

Det är det datum som jag skulle satt på Deniz grav om han vore min son.
Det är det mest sannolika, några andra svar kommer aldrig att komma fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in