Tack för alla svar.
Citat:
Ursprungligen postat av
4yoonly
Se om du kan kolla loggen på routern för att se lite mer info om vad som händer. Kanske finns en logg på TV'n också?
Jag ska kika om det finns någon logg i tv'n, kollade routern men vet ju inte riktigt vad jag kollar efter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cabenstone
Om du bor i lägenhet kan det vara så att din router krockar med andra när den skickar trafiken trådlöst. Man märker det inte lika ofta om du sitter normalt på mobilen, lite "lagg". Men, vid en stream kanske appen säger att tappar kontakten.
Routern skickar signalerna via olika kanaler. Beroende router, antal kanaler. Jag skulle kollat där.
Har du möjlighet att kolla hur den beter sig men med kabel?
Okej. Bor visserligen i ett radhus men lite konstigt att det funkade felfritt i början, detta problem har kommit på slutet.
Går det att ändra vilka kanaler osv routern använder sig av?
Citat:
Ursprungligen postat av
frank_pe
Har du uppdaterat din TV till senaste versionen? Verkar vara 1904 om hemsidan har senaste.
Är din router gammal? Den kan också behöva uppdatera firmware om du inte har gjort det nyligen ...själv kör jag med trådat till min TV.
Japp jag gick in och provade uppdatera tv'n men det stod bara att jag redan hade senaste programvara.
Routern är väl ett par år gammal men inte värre än så och det har funkat helt felfritt fram tills en bit tillbaka.
Kan iofs prova att uppdatera firmware i routern.