Tack fr alla svar.
Citat:
Ursprungligen postat av
4yoonly
Se om du kan kolla loggen p routern fr att se lite mer info om vad som hnder. Kanske finns en logg p TV'n ocks?
Jag ska kika om det finns ngon logg i tv'n, kollade routern men vet ju inte riktigt vad jag kollar efter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cabenstone
Om du bor i lgenhet kan det vara s att din router krockar med andra nr den skickar trafiken trdlst. Man mrker det inte lika ofta om du sitter normalt p mobilen, lite "lagg". Men, vid en stream kanske appen sger att tappar kontakten.
Routern skickar signalerna via olika kanaler. Beroende router, antal kanaler. Jag skulle kollat dr.
Har du mjlighet att kolla hur den beter sig men med kabel?
Okej. Bor visserligen i ett radhus men lite konstigt att det funkade felfritt i brjan, detta problem har kommit p slutet.
Gr det att ndra vilka kanaler osv routern anvnder sig av?
Citat:
Ursprungligen postat av
frank_pe
Har du uppdaterat din TV till senaste versionen? Verkar vara 1904 om hemsidan har senaste.
r din router gammal? Den kan ocks behva uppdatera firmware om du inte har gjort det nyligen ...sjlv kr jag med trdat till min TV.
Japp jag gick in och provade uppdatera tv'n men det stod bara att jag redan hade senaste programvara.
Routern r vl ett par r gammal men inte vrre n s och det har funkat helt felfritt fram tills en bit tillbaka.
Kan iofs prova att uppdatera firmware i routern.