• 1
  • 2
2022-02-14, 16:11
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Jag ändrade bara DNS i tv'n. Nu har jag provat att köra med kabel från routern till tv'n istället för att köra trådlöst och än så länge verkar det funka. Trist bara att inte kunna köra trådlöst.
Ja vissa enheter har dåligt trådlöst nätverk från början men är dina kablar gamla?
Vet inte om det har tagits upp men är routern långt ifrån så brukar det vara bättre att köra på 2.4GHz bandet om du har möjlighet att välja ...annars behöver du kanske en starkare router.
Citera
2022-02-14, 18:33
Medlem
SpencerPratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Ja vissa enheter har dåligt trådlöst nätverk från början men är dina kablar gamla?
Vet inte om det har tagits upp men är routern långt ifrån så brukar det vara bättre att köra på 2.4GHz bandet om du har möjlighet att välja ...annars behöver du kanske en starkare router.

Kablarna är väl inte helt nya, så de skulle kunna bytas ut.
Nej routern står ungefär 3 meter från tv'n och jag provade både 2.4 och 5GHz banden. Men det konstiga är att när jag köpte tv'n så fungerade det helt felfritt att streama. Det här problemet har kommit på sistone.
Citera
2022-02-24, 00:08
Medlem
Ett problem med wifi kom med 1903. Ska vara åtgärdat i 1904. Kan behövas läggas in genom usb
Citera
2022-04-23, 10:39
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Kablarna är väl inte helt nya, så de skulle kunna bytas ut.
Nej routern står ungefär 3 meter från tv'n och jag provade både 2.4 och 5GHz banden. Men det konstiga är att när jag köpte tv'n så fungerade det helt felfritt att streama. Det här problemet har kommit på sistone.
Nu kanske du fått ordning på problemet, men jag hade liknande problem med min TV. Snackade då med en kollega på jobbet som också haft såna bekymmer och han är ändå rätt IT kunnig (vad man nu menar med det) och han hade valt att ansluta via kabel och då försvann problemet. Jag anslöt också via kabel och det har funkat bra sen dess. Nu bor jag i lägenhet och det kan säkert haft och göra med andras routrar och dess sändningar.
Citera
2022-04-23, 17:48
Medlem
SpencerPratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nu kanske du fått ordning på problemet, men jag hade liknande problem med min TV. Snackade då med en kollega på jobbet som också haft såna bekymmer och han är ändå rätt IT kunnig (vad man nu menar med det) och han hade valt att ansluta via kabel och då försvann problemet. Jag anslöt också via kabel och det har funkat bra sen dess. Nu bor jag i lägenhet och det kan säkert haft och göra med andras routrar och dess sändningar.

Yes, jag kör också med kabel nu och då försvann problemet så det var sannolikt någon störning med andras signaler. Tack för svaret i alla fall!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in