Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Jag tycker inte att någon ska bli straffad för att den utnyttjar som rätt att överklaga. Jag tycker vidare att det är oerhört allvarligt om förlikningen inte gäller.
Personligen tycker jag Ebbotar är ganska harmlöst. I alla fall i jämnfördelade med Dumröv, utvecklingsstörd, idiot, hatare, lögnare, alkoholist etc etc etc och alla påståenden om min person lågutbildad, demokrati hatare, omoralisk, sosse. Om jag då kallar några som inte ser ett fel Ebba har gjort och som näst intill dyrkar marken där hon går för Ebbotar tycker jag ni får tåla det. Man kan inte kalla någon idiot och sedan gnälla för att man får tillbaka.
Edit: alternativt ska jag tänka att alla som skrivit otrevligheter inte ska tas på allvar.
Är det inte själva andemeningen med en förlikning? Man kommer överens och ingen utomstående bestämmer hur det ska vara.
Att överklaga det man själv varit överens om, är helt galet märkligt. Eller, att påstå att man blev tvingad att ingå förlikning av sina ombud, men överklaga stadsfästningen av förlikningen, istället för att anmäla sina ombud, det är är nog så ovanligt att det tidigare aldrig hänt i Svenskt rättväsende.
Du har kallat mig för Ebbot och även om du tycker det är harmlöst, så är det du och ingen annan som slänger otrevligheter mot mig när du gör det. Jag har inte slängt epitet på någon i den här tråden, inte heller dig, vilket gör att du själv bestämmer att jag inte ska ta dig på allvar.
Esbjörn har en solklar förmåga att bryta sina löften, även när han har "sitt folk" runt sig, vilket gör att hans anklagelser mot Ebba väger rätt lätt.