2022-02-13, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jo din riktigt dumma fan, om B är skribenten och gör som skribenten sa att skribenten skulle göra och slår tillbaka så är B lika skyldig till slagsmålet. Att A slog först spelar ingen roll när båda har varit delaktiga i slagsmålet.

Nej, det hade klassats som nödvärn och ingen skuld hade lagts på B. A bär hela ansvaret.

Ska jag länka brottsbalken ännu en gång, samt fall där det gått till på liknande sätt och B i dessa fall blev helt frikänd?
Citera
2022-02-13, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Nej, det hade klassats som nödvärn och ingen skuld hade lagts på B. A bär hela ansvaret.

Ska jag länka brottsbalken ännu en gång, samt fall där det gått till på liknande sätt och B i dessa fall blev helt frikänd?
Vet du hur många krogslagsmål som sker varje helg där det alltid är en av de två som har slagit först?
Citera
2022-02-13, 20:21
Medlem
Citat:
Vet du hur många krogslagsmål som sker varje helg där det alltid är en av de två som har slagit först?

Ja, och? Går det till domstol så kommer den som slog först dömas så länge den som slog tillbaks bara gör just det, slår tillbaks, och inte typ stampar den andra i huvudet när den ligger på marken.

Men såna nivåer av våld var inte det vi pratade om här. Vi pratade om det här:
Citat:
Nej, verkligen inte. Om A slår B och B slår tillbaka är båda skyldiga till slagsmålet.

"Det var han som började" höll inte ens som ursäkt i småskolan.

Slår någon dig på krogen har du all rätt att slå tillbaka. Jag har personligen varit inblandad i en sån här situation i mina yngre dagar, och gissa vad som hände? Jag blev helt frikänd trots att jag slog tillbaka.
Senast redigerad av Reiwa 2022-02-13 kl. 20:23.
Citera
2022-02-13, 20:38
Avslutad
Citat:
Ja, och? Går det till domstol så kommer den som slog först dömas så länge den som slog tillbaks bara gör just det, slår tillbaks, och inte typ stampar den andra i huvudet när den ligger på marken.

Men såna nivåer av våld var inte det vi pratade om här. Vi pratade om det här:

Slår någon dig på krogen har du all rätt att slå tillbaka. Jag har personligen varit inblandad i en sån här situation i mina yngre dagar, och gissa vad som hände? Jag blev helt frikänd trots att jag slog tillbaka.
Fast det går ju inte till domstol om båda deltog i slagsmålet.

Oavsett hur mycket de anmäler varandra och vem som slog först.
Citera
2022-02-13, 20:48
Medlem
Citat:
Fast det går ju inte till domstol om båda deltog i slagsmålet.

Hahaha! Fortsätt du leva i din fantasivärld.
Citera
2022-02-13, 20:50
Avslutad
Citat:
Hahaha! Fortsätt du leva i din fantasivärld.
Haha, lev du i din fantasivärld där varje krogslagsmål går till domstol för att en slog först.
Citera
2022-02-13, 20:53
Medlem
Citat:
Haha, lev du i din fantasivärld där varje krogslagsmål går till domstol för att en slog först.

Jaha, nu ska du köra igång med halmgubbar igen. Ska vi ta en titt på vad jag sa?
Citat:

Inte någonstans påstår jag att varje krogslagsmål går till domstol, utan tvärtom, jag sa att om det gör det så kommer det vara den som slog först som döms, och inte tvärtom.

Du är Sveriges mest korkade människa - utan tvekan.
Citera
2022-02-13, 21:22
Avslutad
Citat:
Jaha, nu ska du köra igång med halmgubbar igen. Ska vi ta en titt på vad jag sa?

Inte någonstans påstår jag att varje krogslagsmål går till domstol, utan tvärtom, jag sa att om det gör det så kommer det vara den som slog först som döms, och inte tvärtom.

Du är Sveriges mest korkade människa - utan tvekan.
Och jag sa att om båda varit delaktiga i slagsmålet så går det inte till domstol. Oavsett vem som slog först och hur mycket de båda anmäler varandra.

Vad tror du det betyder?
Citera
2022-02-13, 21:26
Avslutad
Citat:
En personlig fråga
Hur fet är du?
Apropå din ”personliga fråga” : inte särskilt.

Och du?
Citera
2022-02-13, 21:32
Medlem
Citat:
Och jag sa att om båda varit delaktiga i slagsmålet så går det inte till domstol. Oavsett vem som slog först och hur mycket de båda anmäler varandra.

Vad tror du det betyder?

Att du är en idiot.
Citera
2022-02-13, 21:35
Avslutad
Citat:
Att du är en idiot.
Nej, det betyder att åklagaren väljer att inte åtala nån av dem eftersom båda har gjort lika fel.
Oavsett vem som slog först.
Citera
2022-02-13, 21:41
Medlem
Citat:
Nej, det betyder att åklagaren väljer att inte åtala nån av dem eftersom båda har gjort lika fel.
Oavsett vem som slog först.

Nej, det betyder att du är en idiot. Sveriges största idiot dessutom.

Fortsätt du att leva i en fantasivärld där du tror att du går fri om du slår någon först så länge den du slår väljer att slå tillbaks och använda sig utav nödvärn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in