Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-17, 19:14
  #1345
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Anledningen till artt jag frågade var att Gaylord Yanker i en annan tråd kritiserade Linda Snecker för att hon utgår från att alla män är våldtäktsmän. Därför undrar jag hur han tycker att hon ska se på dem i det här fallet.


Ok. Var det inte Linda Snecker som var stor på att åka på knullresor till Gambia (verkar vara en utbredd grej bland svenska feministiska megafoner)? Tycker mig iaf har sett det påståendet här på flashback. Skulle det vara fallet så verkar hon inte så konsistent med det hon tror på eller så gillar hon helt enkelt att utnyttja hennes privilegium som vit svensk kvinna till att utnyttja afrikanska män i beroendeställning.

Personligen finner jag det bara komiskt med kvinnor som ser på samtliga män som våldtäktsmän och känner inget större behov att motbevisa dem.
Citera
2022-02-17, 19:28
  #1346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Ok. Var det inte Linda Snecker som var stor på att åka på knullresor till Gambia (verkar vara en utbredd grej bland svenska feministiska megafoner)? Tycker mig iaf har sett det påståendet här på flashback. Skulle det vara fallet så verkar hon inte så konsistent med det hon tror på eller så gillar hon helt enkelt att utnyttja hennes privilegium som vit svensk kvinna till att utnyttja afrikanska män i beroendeställning.

Personligen finner jag det bara komiskt med kvinnor som ser på samtliga män som våldtäktsmän och känner inget större behov att motbevisa dem.
Så hur ska man se på män när man vill gå på efterfest?
Citera
2022-02-17, 20:20
  #1347
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så hur ska man se på män när man vill gå på efterfest?

Det avgör väl du själv? Jag är inte din guru eller någon annans för den delen.
Citera
2022-02-17, 20:28
  #1348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Det avgör väl du själv? Jag är inte din guru eller någon annans för den delen.
Nä men du tillhör väl dem som har åsikter om att antingen är kvinnan värd klander om hon inte litar på att de inte är våldtäktsmän, eller så är hon värd klander för att hon litade på våldtäktsmän och då får hon skylla sig själv för att de våldtog henne.

Eller så är hon värd klander i vilket fall.
Citera
2022-02-17, 20:37
  #1349
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä men du tillhör väl dem som har åsikter om att antingen är kvinnan värd klander om hon inte litar på att de inte är våldtäktsmän, eller så är hon värd klander för att hon litade på våldtäktsmän och då får hon skylla sig själv för att de våldtog henne.

Eller så är hon värd klander i vilket fall.

Inte alls, jag har helt enkelt ingen större empati för de obstinata eller andra självdestruktiva dumskallar oavsett kön och har därutöver inga som helst avsikter att göra deras problem till mina.
Citera
2022-02-17, 20:41
  #1350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Inte alls, jag har ingen helt enkelt ingen större empati för de obstinata eller andra självdestruktiva dumskallar oavsett kön och har därutöver inga som helst avsikter att göra deras problem till mina.
Eh, va?

Vem har pratat om empati, jag frågar om du tycker hon är värd klander om hon A) inte litar på att de inte är våldtäktsmän eller B) litar på att de inte är våldtäktsmän.

Eller både A) och B).
Citera
2022-02-17, 20:46
  #1351
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Eh, va?

Vem har pratat om empati, jag frågar om du tycker hon är värd klander om hon A) inte litar på att de inte är våldtäktsmän eller B) litar på att de inte är våldtäktsmän.

Eller både A) och B).

Hur ska jag kunna bedöma det? Vad är det du ens försöker komma fram till?

Edit: I brist på bättre så säger jag att utfallet är det som avgör om hon är värd klander eller ej.
__________________
Senast redigerad av WrenchZeMonkey 2022-02-17 kl. 20:50.
Citera
2022-02-17, 20:51
  #1352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Hur ska jag kunna bedöma det? Vad är det du ens försöker komma fram till?
Vad är så svårt? Du får väl använda ditt omdöme till att komma fram till om hon ska klandras eller inte.
Citera
2022-02-17, 20:58
  #1353
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vad är så svårt? Du får väl använda ditt omdöme till att komma fram till om hon ska klandras eller inte.

Hade du varit hälften så smart som du tror du är hade det varit uppenbart för dig.
Din frågeställning är korkad och tjänar inget syfte men låt gå eftersom du verkar ha en käpp i röven eller något annat att bevisa.

: Lyckas hon styra prins charming tack vare att hon följde med främlingarna hem så är hon klanderfri.

: Lyckas hon enbart få mystisk stock i baken som tack för hennes mödor så ska hon klandras.

Skämt åsido så är det ett efterblivet trashbeteende att som ensam kvinna följa med en grupp män som man inte känner oavsett vart de ska.

Gör vad du vill med den informationen.
Citera
2022-02-17, 21:01
  #1354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Hade du varit hälften så smart som du tror du är hade det varit uppenbart för dig.
Din frågeställning är korkad och tjänar inget syfte men låt gå eftersom du verkar ha en käpp i röven eller något annat att bevisa.

: Lyckas hon styra prins charming tack vare att hon följde med främlingarna hem så är hon klanderfri.

: Lyckas hon embart få mystisk stock i baken som tack för hennes mödor så ska hon klandras.

Skämt åsido så är det ett efterblivet trashbeteende att som ensam kvinna följa med en grupp män som man inte känner oavsett vart de ska.

Gör vad du vill med den informationen.
Ja, men om hon inte följer med för att hon inte litar på att de inte är våldtäktsmän.

Är hon klandervärd då för att hon inte litar på att män inte tänker våldta henne?

Förstår du inte frågan?
Citera
2022-02-17, 21:13
  #1355
Medlem
WrenchZeMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, men om hon inte följer med för att hon inte litar på att de inte är våldtäktsmän.

Är hon klandervärd då för att hon inte litar på att män inte tänker våldta henne?

Förstår du inte frågan?

Med tanke på hur uselt du formulerar den så är det nästan ett mirakel att jag gör det.

Jag skulle inte klandra någon kvinna för att hon bär på en hälsosam dos scepticism för att inte tala om självbevarelsedrift.
Citera
2022-02-17, 21:20
  #1356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WrenchZeMonkey
Med tanke på hur uselt du formulerar den så är det nästan ett mirakel att jag gör det.

Jag skulle inte klandra någon kvinna för att hon bär på en hälsosam dos scepticism för att inte tala om självbevarelsedrift.
Nej dåså. Då kanske snart Gaylord Yanker svarar snart också eftersom det var han som fick frågan ursprungligen utifrån vad han skrivit i två olika trådar, en där han klandrade Linda Snecker för att hon inte litade på att män inte tänkte våldta henne samt i denna tråd som handlar om att kvinnor får skylla sig själva om de litar på att män inte tänker våldta dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback