2022-02-13, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Enligt dig så har hon ju inga som helst slutsatser eller lärdomar att dra om hon skulle råka ut för något. Fritt fram att sätta sig i en annan bil igen nästa helg.

Men snälla. Ingen person sätter sig ensam i en bil med tre okända män. Det är alltså en ickesituation som beskrivs.
Citera
2022-02-13, 13:34
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ligger en person död som en fisk, är risken stor att denna inte vill. Och då gör man bäst i att fråga "vill du?". Annars kan man i efterhand inte påstå "jag trodde att han/hon ville, för han/hon gjorde sexuella inviter innan". Samtycket ska finnas där både innan och under akten. Fanns den bara innan och inte under akten, så är det en våldtäkt.
Hur ofta menar du att man skall fråga detta? En gång i minuten? En gång i sekunden? Du kan inte vara särskilt erfaren om du tror att det är så ett normalt samlag går till.
Citera
2022-02-13, 13:35
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Varför ska hon behöva dra slutsatser och inte männen?
De hamnar i fängelse för vad de gjort, du tycker inte att det faktiskt är DE som borde dra några slutsater utifrån sitt agerande?
Nu fantiserar du igen.
Citera
2022-02-13, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Jag skriver rakt ut vad jag menar. Att du sen låtsas som att du inte förstår, likt det ohederliga mänskliga bottenskrap du är, är inte mitt problem.

Och nu är du här, likt en mästare i PilPul, och låtsas som att du inte förstår vad ett exempel eller liknelse av en hypotetiskt situation är.

Du är ett ohederligt kräk, så dra åt helvete.

Sug min kuk, din ohederliga fitta.

Inte EN ENDA av er kan argumentera i good faith, inte en enda. Det säger allt.

Du får väl ändå skriva om riktiga risksituaioner, som folk faktiskt utsätter sig för. Inte en hittepå riskstiuation som aldrig sker.

Att en människa sätter sig i en bil ensam med tre okända män sker i princip aldrig. Det är en ickesituation.
Citera
2022-02-13, 13:38
Medlem
Citat:
Att en människa sätter sig i en bil ensam med tre okända män sker i princip aldrig. Det är en ickesituation.

Som sagt, SUG MIN KUK, din ohederliga fitta.

Du sitter här och låtsas som att du inte förstår vad ett hypotetiskt exempel som är menat för att tydligt belysa en poäng är för något, eftersom att du vägrar bemöta essensen av mitt argument (som du mycket väl förstår, men låtsas som att du inte gör det).
Citera
2022-02-13, 13:38
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Men snälla. Ingen person sätter sig ensam i en bil med tre okända män. Det är alltså en ickesituation som beskrivs.
Fel, ingen riskmedveten person sätter sig i en bil med tre okända män. Det finns dock kvinnor som tror att de inte omfattas av orsak och verkan, och som konsekvens gång på gång råkar ut för vad de uppfattar som obehagliga situationer. Dessa kvinnor kan bland annat identifieras på sina berättelser om sexuella övergrepp, och som man så gör man som sagt klokt i att hålla sig långt borta från dem.
Citera
2022-02-13, 13:44
Medlem
Citat:
Jag menade i alla fall "mitt liv, mitt val, min kropp, jag, jag, jag"-kvinnor, som tror att de inte omfattas av kausalitet och som armbågar sig fram i livet med olika typer av maktmissbruk. Ett exempel som jag har nämnt är kvinnor som säger sig ha blivit våldtagna vid ett flertal tillfällen. Dessa gör man klokt i att undvika som man.

En kvinna som lever som en man, är alltså en "instabil kvinna"? För du är väl medveten om att män går på efterfester, dejtar, går med krogragg hem osv.? Varför ska de vara ok för halva befolkningen att leva fritt, men inte för den andra halvan? varför ska den ena halvan av befolkningen ses som "instabil" när denna lever som den andra halvan av befolkningen? Inser du själv hur märkligt ditt synsätt mot kvinnor är? Män och förövare får leva fria liv. Medans kvinnor ska "passa sig" och leva trista inskränkta liv. Burka nästa?

Jag är säker på att kvinnor undviker män som de hör har våldtagit kvinnor tidigare.
Citera
2022-02-13, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Som sagt, SUG MIN KUK, din ohederliga fitta.

Du sitter här och låtsas som att du inte förstår vad ett hypotetiskt exempel som är menat för att tydligt belysa en poäng är för något, eftersom att du vägrar bemöta essensen av mitt argument (som du mycket väl förstår, men låtsas som att du inte gör det).

Jag tror det är du som inte förstår. Tyvärr.

En liknelse/metafor är något som inte handlar om det man diskuterar, men som kan klargöra det man diskuterar. Här diskuteras det våldtäkter. En liknelse kan alltså inte vara något som också handlar om våldtäkter. En liknelse här skulle tex. kunna vara det som gynekologstolen har skriver om: trafiksituationer. Dåliga liknelser med våldtäkter, men ändå liknelser. Våldtäkt kan aldrig bli liknelse med våldtäkt.

Och om du menar att du vill beskriva risksituation, så beskriver du en risksituation som ingen människa försätter sig i för att försöka få mig att svikta i min övertygelse om förövarens ensamma ansvar. Vilket är oerhört ohederligt. Jag kommer inte svikta i min övertygelse om förövarens ensamma ansvar. Inte ens om du skriver om iceksituationer.
Citera
2022-02-13, 13:54
Medlem
Citat:
Hur ofta menar du att man skall fråga detta? En gång i minuten? En gång i sekunden? Du kan inte vara särskilt erfaren om du tror att det är så ett normalt samlag går till.

Så länge personen ligger som en död fisk eller så länge man är osäker på om den vill/inte vill.
Citera
2022-02-13, 13:55
Medlem
Citat:
En liknelse/metafor är något som inte handlar om det man diskuterar, men som kan klargöra det man diskuterar.

Så du förstår mitt inlägg ändå, och här erkänner du det. Du erkänner då också indirekt att du medvetet valde att inte förstå det så du slapp bemöta essensen av mitt argument.

Du är en ohederlig fitta till debattör, och jag önskar dig all olycka.

Bemöt essensen av mitt argument, eller håll käften.
Citera
2022-02-13, 13:57
Medlem
Citat:
Fel, ingen riskmedveten person sätter sig i en bil med tre okända män. Det finns dock kvinnor som tror att de inte omfattas av orsak och verkan, och som konsekvens gång på gång råkar ut för vad de uppfattar som obehagliga situationer. Dessa kvinnor kan bland annat identifieras på sina berättelser om sexuella övergrepp, och som man så gör man som sagt klokt i att hålla sig långt borta från dem.

Vet du varför det är en ickesitaution? Därför att ingen gör så. Ingen människa sätter sig ensam i en bil med tre okända män. Det sker aldrig, eftersom det är en känd högrisksituation att råka ut för allt möjligt.

Men efterfest, dejter, fester, krogragg etc. är inga kända högrisksitationer. Oftast blir ingen våldtagen i de situationerna.
Citera
2022-02-13, 13:58
Medlem
Citat:
Nu fantiserar du igen.
I wish! att dina åsikter skulle vara just fantasier...men de tär det ju inte...en uppsjö, speciellt män, har just dina misogyna åsikter...

Just det som ligger bakom ex den höga förekomsten av sexbrott inkl våldtäkter.

Och inte som du inbillar dig att kvinnor visar hud, festar eller vistas utomhus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in