2022-02-13, 13:16
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Om en kvinna först ger sexuella signaler och sedan är som en död fisk, borde göra att man frågar vad som händer. En kvinna som ger sexuella signaler, ser jag iaf. som en kvinna som borde ta för sig rejält i sängkammaren och inte ligga som en död fisk.

Ligger en man eller kvinna som en död fisk, så bör man alltid fråga vad som händer och "vill du fortsätta?". Gör man inte det är man en dumbom som faktiskt riskerar att bli dömd för sin dumhet. Ens dumhet ansvarar man faktiskt själv för och kan inte skylla på offret.
Så det är dina sexuella preferenser som skall ligga till grund för vad som anses vara våldtäkt eller inte? Det är en farlig väg att gå, eftersom att man inte vet var den slutar. Kvinnan kanske skall vara ännu mer dominant och binda fast mannen innan det är ok?

Ger man sig in i leken så får man tåla steken är något som man brukar lära barn. Detta handlar inte om våldtäkt, utan om att man skall kunna begära att vuxna människor skall kunna kommunicera på ett vuxet sätt. Om man inte vill fortsätta en påbörjad sexakt så är det ens skyldighet att upplysa den andra om det. Det han handla om ett enkelt nej, men det kan även handla om att till exempel resa sig upp och ta på sig kläderna. Helt och hållet upp till den som vill sluta. Att inte göra något och bara låta den andra fortsätta är dock inte ett sådant sätt, och det är inte ok att ångra sig och anmäla i efterhand.
Citera
2022-02-13, 13:16
Medlem
Citat:
Du kan inte jämföra uppenbara risker med "kanske"-risksituationer.

Okej. Du är likt idioten Merapi oförmögen att förstå vad en liknelse är. Dessutom så låtsas du (med mening och likt Merapi) inte förstå essensen av ett argument, och bygger därefter halmgubbar du argumenterar emot.

Hur kommer det sig att ingen av er kan argumentera i good faith? Mycket talande.

Dra åt helvete, ditt ohederliga svin.
Senast redigerad av Reiwa 2022-02-13 kl. 13:21.
Citera
2022-02-13, 13:17
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Du kan inte jämföra uppenbara risker med "kanske"-risksituationer. Det är mycket ohederlig debatteknik. Och det var vad jag försökte förtydliga för dig.

De allra flesta våldtäkter sker i "kanske"-risksituationer eller i "inte alls risk"-situationer där det inte bör vara någon risk. Alla dessa situationer har dock en sak gemensamt: att där finns minst en förövare. Det är förövaren i sig som gör "kanske"-risksituationer/"inte alls en risk"-situation, till högrisksituationer.

Och offer/eventuellt blivande offer kan tyvärr inte se vem som är förövare/vem som inte är förövare.

En väldigt bra sak att göra är att varna folk för att begå lagbrott. Och märker man att vissa inte bryr sig och ändå begår lagbrott: lås in dem, långvarigt. Detta skulle gör att många "kanske"-risksituationer upphörde. Och istället var trevliga situationer där män och kvinnor kan mötas och ha trevligt ihop utan att någon blir våldtagen.
Och du tycker inte att ett antal debattörer har varnat män för att ligga med instabila kvinnor i den här tråden?
Citera
2022-02-13, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Så det är dina sexuella preferenser som skall ligga till grund för vad som anses vara våldtäkt eller inte? Det är en farlig väg att gå, eftersom att man inte vet var den slutar. Kvinnan kanske skall vara ännu mer dominant och binda fast mannen innan det är ok?

Ger man sig in i leken så får man tåla steken är något som man brukar lära barn. Detta handlar inte om våldtäkt, utan om att man skall kunna begära att vuxna människor skall kunna kommunicera på ett vuxet sätt. Om man inte vill fortsätta en påbörjad sexakt så är det ens skyldighet att upplysa den andra om det. Det han handla om ett enkelt nej, men det kan även handla om att till exempel resa sig upp och ta på sig kläderna. Helt och hållet upp till den som vill sluta. Att inte göra något och bara låta den andra fortsätta är dock inte ett sådant sätt, och det är inte ok att ångra sig och anmäla i efterhand.

Nej, inte mina sexuella preferenser. Utan det bör vara en självklarhet att höra efter om en man eller kvinnan ligger död som en fisk om denna "vill". Ställer man inte den frågan, har man inte tagit sitt ansvar. Och om då han/hon inte ville, så kan man faktiskt bli anmäld för oaktsam våldtäkt. Att inhämta samtycke förhindrar en från at våldta någon/hindrar en för att bli anmäld för våldtäkt. Att inhämta samtycke av en död fisk-person är en väldigt bra början.

Nej, det är en skyldighet, enligt lag, att ta reda på om den andra vill/inte vill. Du får fanimig läsa lagen, för om du resonerar som du gör här, så riskerar du att åka dit för oaktsam våldtäkt.
Citera
2022-02-13, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Okej. Du är likt idioten Merapi oförmögen att förstå vad en liknelse är. Dessutom så låtsas du (med mening och likt Merapi) inte förstå essensen av ett argument, och bygger därefter halmgubbar du argumenterar emot.

Hur kommer det sig att ingen av er kan argumentera i good faith? Mycket talande.

Dra åt helvete, ditt ohederliga svin.

Du menar alltså att det var en liknelse du skrev, när du skrev om en ensam kvinna som sätter sig i en bil med tre okända män? Vad menar du med denna liknelse? För mig var det inte en liknelse, utan en situation du beskrev.
Citera
2022-02-13, 13:25
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Nej, inte mina sexuella preferenser. Utan det bör vara en självklarhet att höra efter om en man eller kvinnan ligger död som en fisk om denna "vill". Ställer man inte den frågan, har man inte tagit sitt ansvar. Och om då han/hon inte ville, så kan man faktiskt bli anmäld för oaktsam våldtäkt. Att inhämta samtycke förhindrar en från at våldta någon/hindrar en för att bli anmäld för våldtäkt. Att inhämta samtycke av en död fisk-person är en väldigt bra början.

Nej, det är en skyldighet, enligt lag, att ta reda på om den andra vill/inte vill. Du får fanimig läsa lagen, för om du resonerar som du gör här, så riskerar du att åka dit för oaktsam våldtäkt.
Tråden handlar fortfarande inte om mig, men eftersom att jag inte ligger runt så riskerar jag (med undantag för om någon gör en falsk anmälan) inte att åka dit för någonting.

Så du menar att det är ett ok beteende att först ta initiativ till sex, sedan vara en död fisk (oklart hur länge), och efter det anmäla någon för våldtäkt? Det du beskriver är rent kriminellt i min värld, ungefär som att medvetet smitta någon med HIV eller något.
Citera
2022-02-13, 13:27
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Du menar alltså att det var en liknelse du skrev, när du skrev om en ensam kvinna som sätter sig i en bil med tre okända män? Vad menar du med denna liknelse? För mig var det inte en liknelse, utan en situation du beskrev.
Enligt dig så har hon ju inga som helst slutsatser eller lärdomar att dra om hon skulle råka ut för något. Fritt fram att sätta sig i en annan bil igen nästa helg.
Citera
2022-02-13, 13:28
Medlem
Citat:
Du menar alltså att det var en liknelse du skrev, när du skrev om en ensam kvinna som sätter sig i en bil med tre okända män? Vad menar du med denna liknelse?

Jag skriver rakt ut vad jag menar. Att du sen låtsas som att du inte förstår, likt det ohederliga mänskliga bottenskrap du är, är inte mitt problem.

Citat:
Beter du dig på ett visst sätt så ökar risken för att bli utsatt för brott - så är det bara.

Sätter du dig i en bil med tre okända män och sen blir utsatt för brott så har du mycket dig själv att skylla, oavsett om du är man eller kvinna.

Hoppas ni aldrig får några barn, eftersom att ni inte ens förstår simpla begrepp som riskminimering.

Och nu är du här, likt en mästare i PilPul, och låtsas som att du inte förstår vad ett exempel eller liknelse av en hypotetiskt situation är.

Du är ett ohederligt kräk, så dra åt helvete.

Citat:
För mig var det inte en liknelse, utan en situation du beskrev.

Sug min kuk, din ohederliga fitta.

Inte EN ENDA av er kan argumentera i good faith, inte en enda. Det säger allt.
Citera
2022-02-13, 13:30
Medlem
Citat:
Och du tycker inte att ett antal debattörer har varnat män för att ligga med instabila kvinnor i den här tråden?

Vad menar de med "instabila kvinnor"?
Citera
2022-02-13, 13:31
Medlem
Citat:
Enligt dig så har hon ju inga som helst slutsatser eller lärdomar att dra om hon skulle råka ut för något. Fritt fram att sätta sig i en annan bil igen nästa helg.

Varför ska hon behöva dra slutsatser och inte männen?
De hamnar i fängelse för vad de gjort, du tycker inte att det faktiskt är DE som borde dra några slutsater utifrån sitt agerande?
Citera
2022-02-13, 13:32
Medlem
Citat:
Tråden handlar fortfarande inte om mig, men eftersom att jag inte ligger runt så riskerar jag (med undantag för om någon gör en falsk anmälan) inte att åka dit för någonting.

Så du menar att det är ett ok beteende att först ta initiativ till sex, sedan vara en död fisk (oklart hur länge), och efter det anmäla någon för våldtäkt? Det du beskriver är rent kriminellt i min värld, ungefär som att medvetet smitta någon med HIV eller något.

Ligger en person död som en fisk, är risken stor att denna inte vill. Och då gör man bäst i att fråga "vill du?". Annars kan man i efterhand inte påstå "jag trodde att han/hon ville, för han/hon gjorde sexuella inviter innan". Samtycket ska finnas där både innan och under akten. Fanns den bara innan och inte under akten, så är det en våldtäkt.
Citera
2022-02-13, 13:32
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Vad menar de med "instabila kvinnor"?
Jag menade i alla fall "mitt liv, mitt val, min kropp, jag, jag, jag"-kvinnor, som tror att de inte omfattas av kausalitet och som armbågar sig fram i livet med olika typer av maktmissbruk. Ett exempel som jag har nämnt är kvinnor som säger sig ha blivit våldtagna vid ett flertal tillfällen. Dessa gör man klokt i att undvika som man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in