2022-02-05, 18:08
Medlem
ingetbranicks avatar
Puh, Mikael klarade livhanken i Montpellier. "Bara" 6-1 6-3 till Zverev som möter Bublik i finalen. Apropå att Zverev gjorde en slät figur i AO så var ju Bublik en katastrof (fick fem game mot Monfils och var helt "off"). Men han spelar ju lite på samma planhalva som Fognini och Paire, så man vet aldrig vad man kan vänta sig.
Citera
2022-02-07, 21:20
Medlem
ingetbranicks avatar
Bublik slog Zverev i finalen i Montpellier i raka set och tog sin första ATP-titel. Klättrar till 31 på rankingen. Knepig kille det där.
Citera
2022-02-08, 16:17
Medlem
bobo909s avatar
Ser att Del Potro gör comeback vid midnatt mot Delbonis Hel argentinskt sammandrabbande i Argentina! Synd att jag förmodligen däckat då, men håller tummarna för Del Potro i sömnen
Citera
2022-02-08, 17:31
Medlem
Kollar på m ymers match just nu å e ju en inte allt för välspelad match men utöver det, sjukt vilken steril å tråkig miljö dom lirar i!! Skämmigt för en 500turnering
Citera
2022-02-08, 18:44
Medlem
Ska man nämna något positivt om Ymers match mot Musetti är väl att se det som ett hyfsat träningspass
Musetti gjorde mindre enkla misstag och drev på bollen lite hårdare
Citera
2022-02-09, 00:13
Medlem
calina85s avatar
Strax börjar min Pottis sin match. Usch vilken ångest jag får. Han har redan flaggat för att det kan vara hans sista match/turnering i hans karriär. Måtte kroppen hålla en stund till 😭
Citera
2022-02-09, 01:22
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
Strax börjar min Pottis sin match. Usch vilken ångest jag får. Han har redan flaggat för att det kan vara hans sista match/turnering i hans karriär. Måtte kroppen hålla en stund till 😭

Pottis? Antar att det är Del Potro?

Lite uppryckning i skrivande stund jämfört med första set. Blir riktigt svårt att vända detta till vinst, men än är det inte kört! Kom igen nu för fan!
Citera
2022-02-09, 01:55
Medlem
bobo909s avatar
Lite trist att han inte fick hålla sitt servegem där som blev avgörande i andra set, räddade trots allt upp 0-40 och hade chanser att ta hem det.

Var kan man läsa mer om att det eventuellt är hans sista match? Varför skulle han bara göra en sådan här kort och meningslös comeback?
Citera
2022-02-09, 02:10
Medlem
DeadLikeMes avatar
Alltid tragiskt när skador avlutar en karriär i förtid men man känner lite extra när det drabbar en så sympatisk person som Del Potro, som också haft så stora problem genom större delen av karriären. Hoppas det inte var det sista vi såg.
Citera
2022-02-09, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Lite trist att han inte fick hålla sitt servegem där som blev avgörande i andra set, räddade trots allt upp 0-40 och hade chanser att ta hem det.

Var kan man läsa mer om att det eventuellt är hans sista match? Varför skulle han bara göra en sådan här kort och meningslös comeback?

Han vill avsluta på banan och ge fansen i Argentina ett avslut.
Tanken var nog att han skulle spela en grus turnering till i Argentina som skulle bli den sista.
Men det såg ju inte så bra ut inatt, så risken är nog ett det är slut.
Tråkigt alltid gillat Pottan, men han har gjort allt för att komma tillbaka med alla hans helvetes skador.
Citera
2022-02-09, 20:50
Medlem
calina85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananmanen
Han vill avsluta på banan och ge fansen i Argentina ett avslut.
Tanken var nog att han skulle spela en grus turnering till i Argentina som skulle bli den sista.
Men det såg ju inte så bra ut inatt, så risken är nog ett det är slut.
Tråkigt alltid gillat Pottan, men han har gjort allt för att komma tillbaka med alla hans helvetes skador.
Han skulle spela i Rio. Det är väl Brasilien? Den känslostormen jag upplevde inatt klarar jag ej av igen så jag hoppas inte han kommer till Rio också utan låter matchen mot hans nära vän Delbonis på hemmaplan vara hans sista även om det gör fruktansvärt ont i hjärtat att veta att jag aldrig får se honom på plan igen 😭.

Men som han sa i intervjun efteråt så tror han att det är den sista och att det ska bli skönt att få sova utan smärta för första gången på länge ❤️.

Tydligen var det första gången hans mamma såg honom spela live också. Vilket låter helt otroligt! Undra varför?

Hoppas han blir som Rod Laver och gästar typ alla stora turneringar. Kommer ej hända men man kan väl få önska. 😢
Senast redigerad av calina85 2022-02-09 kl. 20:53.
Citera
2022-02-13, 08:50
Bannlyst
Felix A-A börjar hitta en stabilitet nu, går ofta långt i turneringarna numera. Ska bli kul att se om han fortsätter på samma spår. Kan nog bli en bra final idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in