2022-02-13, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Felix A-A börjar hitta en stabilitet nu, går ofta långt i turneringarna numera. Ska bli kul att se om han fortsätter på samma spår. Kan nog bli en bra final idag.
Riktigt bra match igår. I andra set släppte Felix till 0-40 i egen serve. Då trodde jag det hela var klart. Men Felix servade sig ur det där. Riktigt bra gjort. I gemet efter kom det ett break åt andra hållet, från ingenstans. Därefter var Rublev knäckt, lite synd. Även om jag höll på Felix hade jag velat se mer fajt. Hoppas finalspöket försvinner idag.
Citera
2022-02-13, 16:05
Avslutad
De senaste 12 seten som Opelka och Isner spelat mot varandra har slutat:

7-6, 7-6, 6-7, 7-6, 6-7, 7-6, 7-6, 7-6, 6-7, 7-6, 7-6, 7-6

Senaste tiebreaket var det längsta på ATP-touren vad gäller poäng och slutade 24-22.
Citera
2022-02-13, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Hoppas finalspöket försvinner idag.

Hade ingen riktig koll på hans facit, men ojsan, 0-8 i finaler.

Men nu ser det bra ut.
Citera
2022-02-13, 16:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Hade ingen riktig koll på hans facit, men ojsan, 0-8 i finaler.

Men nu ser det bra ut.

Och 0-16 i set.

Har FAA Enqvist som tränare? Hade jag missat.
Citera
2022-02-13, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Och 0-16 i set.

Har FAA Enqvist som tränare? Hade jag missat.
Tsitsipas har tagit in Enqvist, det är helt nytt. Pappa Postolopoluos är fortfarande huvudtränare, även om han inte var med den här veckan. Oklart hur länge och i vilken omfattning Enqvist ska vara med, det är väl på prov än så länge.
Citera
2022-02-13, 21:19
Medlem
Gött att Felix vann idag, snart är han topp-fem!
Citera
2022-02-13, 23:35
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Gött att Felix vann idag, snart är han topp-fem!

Men är det så gött? Jag tycker att han är så trist
Citera
2022-02-14, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Men är det så gött? Jag tycker att han är så trist
Mja.. jag tycker han har blivit mindre trist. Han har bra driv sitt spel numera. Och jag tycker han är mindre trist än Djokovic, Medvedev, och Zverev. Den sistnämnde förlorar så många viktiga GS-matcher att hans tråkighet kvittar. De andra två däremot, inte många som rår på dem. Men snart är Felix där och nosar! Sen finns det andra som kanske spelar mer sevärt än Felix, t.ex. Rublev, Shapovalov, och Tsitsipas. Men när det vankas motstånd i form av Djokovic och Medvedev är de hopplösa fall. Så jag ser hellre att det går bra för Felix. Vilket osökt får mig att tänka på en helt annan sak. Enhandsbackand. Hur bra är det egentligen att ha en enhandsbackhand om man behöver en stark, stadig och pålitlig backhand för att nöta ner och slå igenom spelare som Medvedev, Djokovic och Nadal? Känns som att i en backhandduell på minst fem slag i rad, så kommer det till slut en ramträff från Federer, Shapovalov och Tsitsipas. Hade Federer varit bättre med en dubbelfattad? Han hade vart fall varit mindre elegant. Ett vinnarslag i form av en rak enhandsbackhand kommer alltid vara mer youtubevänligt än ett dubbelfattat.
Citera
2022-02-15, 01:31
Medlem
bobo909s avatar
Kudla totalt chanslös emot unge och spännande Nakashima. Blir intressant om detta är en blivande topp 10 spelare. Såg även matchen där mot Berrettini i AO, och även i den såg det väldigt lovande ut i början av matchen.

"Imorgon" kliver Elias Ymer in och möter Musetti i Doha.
Citera
2022-02-15, 13:15
Medlem
Vad hände med Musetti? Nu möter Elias istället LL Sousa. Verkar inte vara någon fördel.
Citera
2022-02-15, 13:52
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Vad hände med Musetti? Nu möter Elias istället LL Sousa. Verkar inte vara någon fördel.

Vet inte men han servar i skrivande stund för andra set iaf!
Citera
2022-02-15, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Vet inte men han servar i skrivande stund för andra set iaf!
Just det ja, nu minns jag. Det är alltså returmöte på den där semifinalen för nån vecka sen där Elias brände matchbollar, och Sousa sen vann hela turneringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in