Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Men är det så gött? Jag tycker att han är så trist

Mja.. jag tycker han har blivit mindre trist. Han har bra driv sitt spel numera. Och jag tycker han är mindre trist än Djokovic, Medvedev, och Zverev. Den sistnämnde förlorar så många viktiga GS-matcher att hans tråkighet kvittar. De andra två däremot, inte många som rår på dem. Men snart är Felix där och nosar! Sen finns det andra som kanske spelar mer sevärt än Felix, t.ex. Rublev, Shapovalov, och Tsitsipas. Men när det vankas motstånd i form av Djokovic och Medvedev är de hopplösa fall. Så jag ser hellre att det går bra för Felix. Vilket osökt får mig att tänka på en helt annan sak. Enhandsbackand. Hur bra är det egentligen att ha en enhandsbackhand om man behöver en stark, stadig och pålitlig backhand för att nöta ner och slå igenom spelare som Medvedev, Djokovic och Nadal? Känns som att i en backhandduell på minst fem slag i rad, så kommer det till slut en ramträff från Federer, Shapovalov och Tsitsipas. Hade Federer varit bättre med en dubbelfattad? Han hade vart fall varit mindre elegant. Ett vinnarslag i form av en rak enhandsbackhand kommer alltid vara mer youtubevänligt än ett dubbelfattat.