2022-02-12, 22:56
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Turerna runt Covid-19 blir allt sjukare, risken är väl att detta inlägg hamnar i konspirations-avd.

Dr Angelique Coetzee, läkaren som först rapporterade in fyndet av Omicron, gick nyligen ut i tyska tidningen "Die Welt" med att flera organisationer i Europa försökte tysta ner hennes data på olika sätt. Engelska reportrar påstår t.om att man försökt sätta en "gag-order" på Dr Angelique Coetzee när hon gått ut med att Omicron var mycket mildare.

Källor: https://www.welt.de/politik/ausland/plus236780035/Omikron-Entdeckerin-Coetzee-Man-wird-mich-nicht-zum-Schweigen-bringen.html
https://www.nzherald.co.nz/world/covid-19-omicron-south-african-gp-who-raised-alarm-about-omicron-says-she-was-pressured-not-to-call- it-mild/XJ5H7I6E2LKVM5S655ET5HLIWI/

Men vi har även sett 3 ledande experter inom medicin och mRNA vittna om exakt samma sak, hur dom fått löpa gatlopp i medierna och utsatts för påverkans-operationer när dom tagit upp detaljer runt virus-hanteringen.

Senaste inslaget med Robert Malone på Tucker (Fox News) bekräftar allt det som Dr Angelique Coetzee berättat.
https://www.bitchute.com/video/AJ46rdzaY9M4/

Fast man kunde ju inte VETA om den var mildare, då i början, bara för att det verkade så i Sydafrika - som har en mycket ung befolkning. Denna sjukdom är ju i första hand farlig för de gamla.

En signal till hela världen om att "den variant som sprider sig nu ger bara milda symptom" hade kunnat bli livsfarlig, om en massa människor hade slutat vara försiktiga, struntat i att vaccinera sig - och så hade det inte varit sant.

Dessutom blir faktiskt människor svårt sjuka och dör ÄVEN av omicron. Det är bara en GRADskillnad mot tidigare varianter.
Citera
2022-02-12, 22:57
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har aldrig sagt att jag önskar att någon ska drabbas av sjukdom och död. Tvärtom, jag säger ju att de tar upp platser i en redan överbelagd sjukvård. Såklart vill jag inte att de ska bli sjuka, men risken är ju stor att de blir det.

Och jag hatar inte, men om alla hade vaxxat sig när det blev deras tur, så hade vi kunnat avsluta pandemin tidigare, öppna upp samhället utan risk, och undgått ett par tusen dödsfall. (I kombination med att man ställt vaccinationskravet, alternativt två veckor på karantänhotell, på precis alla som färdades över gränsen till Sverige - även svenska medborgare.) Det är bara så det är. De ovaxxade har blod på sina händer.

"...men om alla hade vaxxat sig..."

Tänk om grisar kunde flyga! Tänk om folk inte lyssnat blint på bindgalna politiker som ville lägga ändlösa miljarder på massinvandring istället för sjukvård. Tänk om vaccinet funkat som annonserat. Tänk om corona varit en dödlig farsot.

Det finns många hypotetiska scenarier att spekulera i.
Citera
2022-02-12, 23:14
Medlem
Jag undrar hur Sveriges läkarkår egentligen ställer sig till den 3:e dosen och fenomenet "naturlig booster" via Omicron. Anekdotiskt javisst, men nu har jag av två (helt oberoende av varandra) bekanta berättat att dem avråtts att ta den 3:e sprutan tills det gått en ansenlig mängd tid (flera månader) mellan att dem tillfrisknat från Covid-19 och den potentiella "3:e dosen".
Jag vet inte hur relevant denna betraktning är, men detta går ju helt emot FHMs riktlinjer om att vaccineras så fort symptom lagt sig
Citera
2022-02-12, 23:19
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Man undrar ju onekligen lite hur pandemihantering hade sett ut i nuläget om ingen hade odlat fram Omicron.

Vidga synfältet:
Vad hade hänt om man från dag 1 låtit folk veta att man kunnat bekämpa detta virus så som man gör med andra virus genom att använda antivirala mediciner inom 24-48tim, finns flera utan recept på apoteken. FHM publicerade inga alternativ mer än att folk skulle vänta på provsar samt att invänta vaccinernas akomst efter 1 år.

I stället skulle bara folk sitta och vänta på provsvar, som i regel kom efter c:a 72 tim-96 tim, där man då låtit viruset växa i näs/hals regionen för att sen sprida sig vidare ner i lungorna, vilket nässprayer och munskölj kunnat förhindra, är nog den största skandalen i svensk sjukvård

De som tillhör gruppen med bronkitproblem har lärt sig detta med antivirala mediciner den hårda vägen genom tidigare infektioner av årliga förkylningsvirus, jag vågar påstå att denna mätbara grupp är den som varit minst drabbad av svår Covid då dom haft grejorna hemma på hyllan.

Och redan i April 2020 började snacken om D-vitamin, nu feb 2022 är det bekräftat....
Citera
2022-02-12, 23:24
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Fast man kunde ju inte VETA om den var mildare, då i början, bara för att det verkade så i Sydafrika - som har en mycket ung befolkning. Denna sjukdom är ju i första hand farlig för de gamla.

En signal till hela världen om att "den variant som sprider sig nu ger bara milda symptom" hade kunnat bli livsfarlig, om en massa människor hade slutat vara försiktiga, struntat i att vaccinera sig - och så hade det inte varit sant.

Dessutom blir faktiskt människor svårt sjuka och dör ÄVEN av omicron. Det är bara en GRADskillnad mot tidigare varianter.

Datan från Sydafrika innehöll alla åldersgrupper Vs Omicron, du svamlar ihop om en ung generation.
Antingen är du stendum eller har en agenda att sprida felaktiga uppgifter.
Syd-Afrika ligger långt fram i medicin pga alla sjukdomar där nere, dom har flera BSL-4 lab dessutom.
Citera
2022-02-12, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Jag undrar hur Sveriges läkarkår egentligen ställer sig till den 3:e dosen och fenomenet "naturlig booster" via Omicron. Anekdotiskt javisst, men nu har jag av två (helt oberoende av varandra) bekanta berättat att dem avråtts att ta den 3:e sprutan tills det gått en ansenlig mängd tid (flera månader) mellan att dem tillfrisknat från Covid-19 och den potentiella "3:e dosen".
Jag vet inte hur relevant denna betraktning är, men detta går ju helt emot FHMs riktlinjer om att vaccineras så fort symptom lagt sig

Fast det säger nästan sig självt. Det finns inget rimligt i budskapet att alla ska vaccinera sig direkt efter genomgången sjukdom. Det tyder på någon slags avtal som måste hållas mellan Sverige och tja, vem vet, EU, EMA, eller läkemedelsbolagen?

De flesta borde inte behöva vaccination över huvud taget efter genomgången sjukdom, åtminstone inte i närtid, dvs tidigast nästa höst.
Senast redigerad av Lokatten66 2022-02-12 kl. 23:50.
Citera
2022-02-12, 23:31
Medlem
Citat:
Det är ju direkt pseudovetenskap. En ding-ding värld. Att gå och vaccinera sig mot en sjukdom man nyss haft.
Citera
2022-02-12, 23:33
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Varför har läkarna rekommenderat detta? För att boostern är onödig i det läget, eller för att den kan bli farlig?
Citera
2022-02-13, 00:03
Medlem
Citat:
Varför har läkarna rekommenderat detta? För att boostern är onödig i det läget, eller för att den kan bli farlig?
Jag vet inte. Det hela diskuterades inte nämnvärt men jag reagerade på det i efterhand. Finns väl inget som tyder på att det nödvändigtvis är direkt farligt, och vaccin finns ju att tillgå. Spontant tror jag "onödigt" ligger närmast till hands. Dessutom innebär ju vaccinet en viss påfrestning på kroppen, i det läget kanske resonemanget gör gällande att det finns ett visst värde i att låta kroppen vila lite. Jag tror dock att det låtit annorlunda om sagda bekanta tillhörde en uppenbar riskgrupp.
Citera
2022-02-13, 00:40
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
"...men om alla hade vaxxat sig..."

Tänk om grisar kunde flyga! Tänk om folk inte lyssnat blint på bindgalna politiker som ville lägga ändlösa miljarder på massinvandring istället för sjukvård. Tänk om vaccinet funkat som annonserat. Tänk om corona varit en dödlig farsot.

Det finns många hypotetiska scenarier att spekulera i.

Så är det. Likabra att införa permanent lockdown, för säkerhets skull.

Det är sannerligen fascinerande att se vad denna "pandemi" gjort med människors hjärnor.
Citera
2022-02-13, 00:52
Medlem
Citat:
Jag vet inte. Det hela diskuterades inte nämnvärt men jag reagerade på det i efterhand. Finns väl inget som tyder på att det nödvändigtvis är direkt farligt, och vaccin finns ju att tillgå. Spontant tror jag "onödigt" ligger närmast till hands. Dessutom innebär ju vaccinet en viss påfrestning på kroppen, i det läget kanske resonemanget gör gällande att det finns ett visst värde i att låta kroppen vila lite. Jag tror dock att det låtit annorlunda om sagda bekanta tillhörde en uppenbar riskgrupp.

Härom veckan blev jag uppringd och de sa tidigast booster efter en månad.

De man känner som bara kollar skvallerpressen tror på riktigt att vaccinet är nödvändigt efter tillfrisknad. Jobbigt tänka själv tänker jag.

Känner mig väldigt färdigtinjicerad efter alfa + två mickemussprutor + omicron. Fick snyta mig tre ggr mot noll på alfan så omicron är lite värre.
Citera
2022-02-13, 05:32
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Och vad amvänder man informationen till?
Förstår du inte det så kan man undra vad du överhuvudtaget gör i den här tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in