2022-02-12, 19:31
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Och vad amvänder man informationen till?

Hjälper denna länk dig med dina frågor ??

https://www.gu.se/nyheter/rejal-nedgang-for-corona-i-avloppsvattnet
Citera
2022-02-12, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det har jag aldrig läst någonstans. Att vaccin skulle bryta ned immunförsvaret är typisk sådan information man hittar på rena foliehattshemsidor.

Foliehattarna har fått rätt på punkt efter punkt. Snart också om detta.
Citera
2022-02-12, 21:06
Medlem
DroidBishops avatar
Då har även denna högerextrema antivaxxande foliehatt åkt på den fruktade corona 😄

Kan inte skilja symptomen från vanlig influensa. Lite feberfrossa, lätt torrhosta och allmän muskelvärk som peakar på kvällen innan man ska sova

Tränar immunförsvaret lite framför Netflix helt enkelt
Citera
2022-02-12, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Då har även denna högerextrema antivaxxande foliehatt åkt på den fruktade corona 😄

Kan inte skilja symptomen från vanlig influensa. Lite feberfrossa, lätt torrhosta och allmän muskelvärk som peakar på kvällen innan man ska sova

Glöm inte vaccinera dig med 3 doser plus booster såfort febern är borta för ett fullgott skydd sen.
Rek från FHM.
Citera
2022-02-12, 21:14
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Glöm inte vaccinera dig med 3 doser plus booster såfort febern är borta för ett fullgott skydd sen.
Rek från FHM.
Hehe eller hur
Citera
2022-02-12, 21:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Har man inte vaccinerat sig har man undvikit allvarliga biverkningar av vaccinet och man har gjort vad man kunnat i bemärkelsen lagligen avstått vaccin. Inget olagligt alltså, hur mycket du än vill moralisera. Sjukvård nekas ingen ens om de gjort något brottsligt, som t ex kört rattfull och mejat ner en barnfamilj, så varför neka sjukvård till en som bara lagligen avstått från att bli försökskanin för ett tvivelaktigt vaccin?

Ett undantag där folk kan nekas vissa mer ingripande vårdåtgärder kan dock vara vid organtransplation, att en rökare inte får en ny lunga t ex, om de inte slutar röka. Men det handlar inte om moral utan om chansen att det medicinska ingreppet ska lyckas. De får ändå annan vård relaterade till sina besvär.

Du verkar drivas av hat mot ovaccinerade. Inte hör man ovaccinerade önska att vaccinerade ska drabbas av vidriga biverkningar, däremot titt som tätt att massvaccinationsförespråkare önskar att ovaccinerade ska drabbas av allvarlig sjukdom och död. Vad är ni för läbbiga äckel egentligen?

De borde ha erbjudit antikroppstest först till alla som skulle till att vaccinera sig. Att som nu urskillningslöst tjata om vaccin till alla inger inget vidare förtroende.

Jag har aldrig sagt att jag önskar att någon ska drabbas av sjukdom och död. Tvärtom, jag säger ju att de tar upp platser i en redan överbelagd sjukvård. Såklart vill jag inte att de ska bli sjuka, men risken är ju stor att de blir det.

Och jag hatar inte, men om alla hade vaxxat sig när det blev deras tur, så hade vi kunnat avsluta pandemin tidigare, öppna upp samhället utan risk, och undgått ett par tusen dödsfall. (I kombination med att man ställt vaccinationskravet, alternativt två veckor på karantänhotell, på precis alla som färdades över gränsen till Sverige - även svenska medborgare.) Det är bara så det är. De ovaxxade har blod på sina händer.
Citera
2022-02-12, 21:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Ändå vill du straffa ovaccinerade med utebliven vård. Det går inte ihop. Det gör dig till massvaccinationsförespråkare.

Personen jag svarade skriver rörigt, så det blev lite fel där. Ja, jag är massvaccinationsförespråkare. Men inte TVÅNGSvaccinationsförespråkare. Man kan inte bälta människor för att ge dem sprutan, eller utmäta böter. Men just i förhållande till egna vårdkostnader om de blir sjuka i covid, tycker jag att man hade kunnat sätta åt dem lite ekonomiskt. I förhållande till deras förmåga, såklart.
Citera
2022-02-12, 21:44
Medlem
vinlands avatar
Turerna runt Covid-19 blir allt sjukare, risken är väl att detta inlägg hamnar i konspirations-avd.

Dr Angelique Coetzee, läkaren som först rapporterade in fyndet av Omicron, gick nyligen ut i tyska tidningen "Die Welt" med att flera organisationer i Europa försökte tysta ner hennes data på olika sätt. Engelska reportrar påstår t.om att man försökt sätta en "gag-order" på Dr Angelique Coetzee när hon gått ut med att Omicron var mycket mildare.
Citat:
"I was told not to publicly state that it was a mild illness," she said. "I have been asked to refrain from making such statements and to say that it is a serious illness. I declined.
Citat:
"Because of all of Covid's mutations, all of these scientists and politicians who aren't from South Africa were contacting me telling me I was wrong when I spoke out, that it was a serious disease. They were telling me I had no idea what I was talking about, they kept attacking me," she told the newspaper.

"They are accusing me of lying, of downplaying Omicron because of how it has been in Europe. In their minds, it is impossible for a disease with more than 38 mutations to be mild.

Källor: https://www.welt.de/politik/ausland/plus236780035/Omikron-Entdeckerin-Coetzee-Man-wird-mich-nicht-zum-Schweigen-bringen.html
https://www.nzherald.co.nz/world/covid-19-omicron-south-african-gp-who-raised-alarm-about-omicron-says-she-was-pressured-not-to-call- it-mild/XJ5H7I6E2LKVM5S655ET5HLIWI/

Men vi har även sett 3 ledande experter inom medicin och mRNA vittna om exakt samma sak, hur dom fått löpa gatlopp i medierna och utsatts för påverkans-operationer när dom tagit upp detaljer runt virus-hanteringen.

Senaste inslaget med Robert Malone på Tucker (Fox News) bekräftar allt det som Dr Angelique Coetzee berättat.
https://www.bitchute.com/video/AJ46rdzaY9M4/
Senast redigerad av vinland 2022-02-12 kl. 21:49.
Citera
2022-02-12, 22:09
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop

Ajdå. Några sista ord så här på dödsbädden? Något du skulle gjort annorlunda om du fått leva om ditt liv osv?

Jag åkte också på förkylningen i veckan. Håller på att skriva mitt testamente nu.
Citera
2022-02-12, 22:12
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ajdå. Några sista ord så här på dödsbädden? Något du skulle gjort annorlunda om du fått leva om ditt liv osv?

Jag åkte också på förkylningen i veckan. Håller på att skriva mitt testamente nu.
Ja, jag skulle varit drygare mot vaccinfascisterna
Citera
2022-02-12, 22:16
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har aldrig sagt att jag önskar att någon ska drabbas av sjukdom och död. Tvärtom, jag säger ju att de tar upp platser i en redan överbelagd sjukvård. Såklart vill jag inte att de ska bli sjuka, men risken är ju stor att de blir det.

Haha, nej det är den inte. Den är försvinnande liten för de allra flesta. Du är en hjärntvättad idiot.

Citat:
Och jag hatar inte, men om alla hade vaxxat sig när det blev deras tur, så hade vi kunnat avsluta pandemin tidigare

Haha, nej det hade vi inte. "Vaccinet" har en försvinnande liten effekt på "pandemin" och smittspridning. Du är en idiot.

,
Citat:
öppna upp samhället utan risk

Haha, nej.

,
Citat:
och undgått ett par tusen dödsfall
.

Nej, det hade vi inte gjort.

Citat:
(I kombination med att man ställt vaccinationskravet, alternativt två veckor på karantänhotell, på precis alla som färdades över gränsen till Sverige - även svenska medborgare.) Det är bara så det är.

Detta hade haft noll effekt. Du är en idiot.

Citat:
De ovaxxade har blod på sina händer.

Du är ett psykfall. Sök hjälp.
Citera
2022-02-12, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinland
Turerna runt Covid-19 blir allt sjukare, risken är väl att detta inlägg hamnar i konspirations-avd.

Dr Angelique Coetzee, läkaren som först rapporterade in fyndet av Omicron, gick nyligen ut i tyska tidningen "Die Welt" med att flera organisationer i Europa försökte tysta ner hennes data på olika sätt. Engelska reportrar påstår t.om att man försökt sätta en "gag-order" på Dr Angelique Coetzee när hon gått ut med att Omicron var mycket mildare.

Källor: https://www.welt.de/politik/ausland/plus236780035/Omikron-Entdeckerin-Coetzee-Man-wird-mich-nicht-zum-Schweigen-bringen.html
https://www.nzherald.co.nz/world/covid-19-omicron-south-african-gp-who-raised-alarm-about-omicron-says-she-was-pressured-not-to-call- it-mild/XJ5H7I6E2LKVM5S655ET5HLIWI/

Men vi har även sett 3 ledande experter inom medicin och mRNA vittna om exakt samma sak, hur dom fått löpa gatlopp i medierna och utsatts för påverkans-operationer när dom tagit upp detaljer runt virus-hanteringen.

Senaste inslaget med Robert Malone på Tucker (Fox News) bekräftar allt det som Dr Angelique Coetzee berättat.
https://www.bitchute.com/video/AJ46rdzaY9M4/

Man undrar ju onekligen lite hur pandemihantering hade sett ut i nuläget om ingen hade odlat fram Omicron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in