2022-02-12, 13:08
Medlem
picapicans avatar
Jag tror också på skräll av transan!
Citera
2022-02-12, 13:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bellanbob
Vad är det med livsstilen du har problem med? Är att hon klär sig som en biologisk kvinna? Det gör ju CIS-kvinnor också så du borde du ha problem med vanliga kvinnors livsstil också. Eller är det att hon inte smyger med kroppsändringen? Hon hade sin youtube-kanal i åratal innan hon debuterade som Tone. Det hade ju varit skitskumt att låtsas som ingenting.

Och ja, hon kan sjunga!

Missförstå mig inte nu, men hela det här konceptet med att gå från man till kvinna är helt främmande för mig och jag har svårt att förstå det. Men som jag skrev innan; jag ogillar inte personen, bara det valet han/hon gör.
Citera
2022-02-12, 13:35
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv69
Jaha, då får vi väl hoppas på ett riktigt totalhaveri ikväll igen. Känns ju inte helt omöjligt.

Hehehe

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/a/nWr2LL/melodifestivalen-2022-oscar-zias-lofte-om-appen

Jag tycker inte att det är rättvist att ge Oscar Zia skit för att appen inte fungerar. Han gör så gott han kan i en taskig situation. För hans skull hoppas jag att teknikerna har rett ut strulet till ikväll.

Fast egentligen borde han inte leda evenemanget, han borde stå på scenen med ett bidrag som "Human", för sjunga kan han.
Citera
2022-02-12, 14:03
Medlem
Oskar Zia gjorde ett bra jobb fast hans förutsättningar var dåliga!
Citera
2022-02-12, 14:06
Medlem
Korv69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Jag tycker inte att det är rättvist att ge Oscar Zia skit för att appen inte fungerar. Han gör så gott han kan i en taskig situation. För hans skull hoppas jag att teknikerna har rett ut strulet till ikväll.

Fast egentligen borde han inte leda evenemanget, han borde stå på scenen med ett bidrag som "Human", för sjunga kan han.

Självklart ska han inte ha skit för att appen inte funkar. Däremot ska man, om man är programledare för Sveriges största tv-program, kunna hantera en en oväntad situation och det kunde han inte. Inte det minsta. Han läste från ett manus. Det kan du och jag också göra. Men att spontant kunna ta en oväntad händelse och stuva in den snyggt i programmet kräver talang.

Sen att han kan sjunga vetefan asså, tycker mest det låter falskt för att vara helt ärlig…
Citera
2022-02-12, 14:07
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Vad är anledningen till att låtarna som gått till final inte får spelas innan finalen? De som gått till semifinal spelas.

Om jag får gissa så är det väl någon form av rättvisegrej. Att låtarna från de första deltävlingarna inte ska hinna spelas sönder innan finalen.

Semifinals-/Andra chansen-låtarna är ju ytterst sällan med och slåss om segern och gynnas/hämmas alltså inte nämnvärt av att spelas direkt.
Citera
2022-02-12, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Missförstå mig inte nu, men hela det här konceptet med att gå från man till kvinna är helt främmande för mig och jag har svårt att förstå det. Men som jag skrev innan; jag ogillar inte personen, bara det valet han/hon gör.

Och så ska dessa individer bli kallade för hon istället. Eller han om det blivit en omvänd könskorrigering. Tone är ingen kvinna liksom, han är en kille som vill vara en kvinna, blir dessutom konstigt när de sminkar sig, klär sig i kvinnokläder men fortfarande har en mansröst. Och han ser förjävlig ut, inte det minsta kvinnlig. Den här världen har gått för långt i att försöka normalisera vissa saker men det är OT.

Gillar dock versen på låten, rent melodiskt, men refrängen är dålig.

Kollade igår på hela listan på artister och det ska bli intressant att se vad Anders Bagge, Linda Bengtzing och Tenori har att komma med. Tenori verkar vara en något sämre version på Il Divo som tävlade för Italien. Men spännande genre om man har en bra låt.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-02-12 kl. 15:19.
Citera
2022-02-12, 15:45
Medlem
timpanis avatar
Transan Tone Sekelius bidrag låter som nåt ur Lady Gagas papperskorg.

Jag stör mig på Samira Manners uttal. Hon må en brittisk pappa, men hon är inte engelsk modersmålstalare. Hon tar i för mycket och blandar brittiska dialekter. Tillgjort. Dessutom, om hennes mamma är svenska, varför ger man den stackars ungen ett arabiskt förnamn?
Citera
2022-02-12, 18:09
Medlem
Mrcool911s avatar
Visst fan är mångkultur + hbtq helt fantastiskt.
Citera
2022-02-12, 19:35
Medlem
Yokosunas avatar
Favoriter ikväll?
Citera
2022-02-12, 19:38
Medlem
Snubchurps avatar
Bara jag som har stora problem med att tippa den andra finalplatsen? Liamoo är given men den andra?

John Lundvik känns för enkelt och tror folk tröttnat på honom. Börjar nu snegla mot hen som är en hon.
Citera
2022-02-12, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Bara jag som har stora problem med att tippa den andra finalplatsen? Liamoo är given men den andra?

John Lundvik känns för enkelt och tror folk tröttnat på honom. Börjar nu snegla mot hen som är en hon.

Det kan bli Liamoo och Tone som du säger som går direkt till final. Tones låt har en PK text och sånt är inne. Skulle inte bli förvånad om texten handlar om att han hyllar sig själv som transa.

Bara för det måste jag kolla nu på transpersonen Dana International som faktiskt hade ett bra bidrag när han/hon tävlade.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-02-12 kl. 19:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in