2022-02-11, 23:25
Medlem
Abelssuns avatar
Vad är anledningen till att låtarna som gått till final inte får spelas innan finalen? De som gått till semifinal spelas.
Citera
2022-02-12, 09:00
Avslutad
Bojkottar mello i år men tycker ändå att det är skoj att läsa tråden och att läsa lite vad ni tycker om alla låtar och artister. Ikväll har jag förstått att Tone Sekelius ska vara med och tävla (visst hette hon Tomas innan?) och jag ska inte sticka under stol med att det här fenomenet är främmande för mig. Nu är jag mycket väl medveten om att det finns folk i vårt samhälle som känner sig instängda i sin kropp och känner att de har fötts med fel kön.

Vet inte varför jag tycker att själva fenomenet är skrämmande på något sätt, personen i fråga har ju inte gjort mig något, så egentligen har jag ingen bra grund att stå på. Självklart tycker jag om personen i fråga, det är bara själva livsstilen som är lite speciell och som jag aldrig kommer att förstå helt och fullt.

För er som verkligen följer det hela; kan Tone sjunga bra? Är själva låten ok, eller mest blaha blaha?

Ha en bra mellolördag alla som fortfarande kollar på detta spektakel.
Citera
2022-02-12, 09:59
Medlem
Startfält Melodifestivalen 2022 – andra deltävlingen

1. Liamoo - "Bluffin"
2. Niello & Lisa Ajax - "Tror du att jag bryr mig"
3. Samira Manners - "I Want To Be Loved"
4. Alvaro Estrella - "Suave"
5. Browsing Collection - "Face in the Crowd"
6. John Lundvik - "Änglavakt"
7. Tone Sekelius - "My Way"

Jag tror Liamoo och John Lundvik går till final. Alvaro Estrella och Niello & Lisa Ajax går till semifinal.
Citera
2022-02-12, 11:21
Medlem
afvongreves avatar
Såg Tone nu på Nyhetsmorgon. Hormonbehandlingen har ju inte gjort någon skillnad. Han har kvar sin manliga röst, enormt bred hals, stora händer, inga vader.
Citera
2022-02-12, 11:34
Medlem
Korv69s avatar
Citat:
Oscar Zia: Kraschar appen igen hoppar jag av

Jaha, då får vi väl hoppas på ett riktigt totalhaveri ikväll igen. Känns ju inte helt omöjligt.

Citat:
Absolut, jag hoppade ner i Flashback-träsket. Jajamän, jag kollade varenda kommentar. Det är klart att det tog på en psykiskt, säger han
Hehehe

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/a/nWr2LL/melodifestivalen-2022-oscar-zias-lofte-om-appen
Citera
2022-02-12, 11:36
Medlem
DyslexiKungens avatar
Oscar du är förlåten, jag hoppas att det går bättre ikväll än sist.
Citera
2022-02-12, 11:52
Medlem
SodaFointains avatar
Hoppas appen krashar idag då skulle oscar dra utomlands.
Citera
2022-02-12, 11:53
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv69
Jaha, då får vi väl hoppas på ett riktigt totalhaveri ikväll igen. Känns ju inte helt omöjligt.

Hehehe

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/a/nWr2LL/melodifestivalen-2022-oscar-zias-lofte-om-appen
Hoppas kan man!
Citera
2022-02-12, 11:54
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Vad är anledningen till att låtarna som gått till final inte får spelas innan finalen? De som gått till semifinal spelas.
I norge får alla höras innan alla deltävlingar
Citera
2022-02-12, 12:12
Medlem
tror att det kommer bli en skräll denna omgång!

John lundvik kommer inte gå vidare. trött ballad. sjunger massa floskler som 'det finns ingen vackrare än du' 'jag är din änglavakt' .. lite cringe. på svenska dessutom.

alvaro estrella har en spansk låt som vanligt. han har deltagit 3 gånger innan och gått till andra chans varje gång!

lisa ajax och niello har en OK låt men inte riktigt finalmaterial, och framförandet påminnner lite om ett högstadieframträdande.

Jag tror liamoo och tone kommer gå vidare. oddsen är bra på bettingsidorna jämfört vinst kontra risk!

Liamoo kommer gå vidare helt klart . idolvinnare och ung och snygg. han har vunnit idol och varit med i mello 2 gånger tidigare och tagit finalplats varje gång. låten är svängig med klubbkänsla.

Tones låt är en bra stark låt. flera lager och upbeats. dansare och fioler och klädombyte på scen. fördelen är att hon är trans så hon kommer
få röster pga det. hela mello är en hbtq-fest 300 000 youtubeföljare.

Skräll ikväll!
Citera
2022-02-12, 12:22
Medlem
Limaoo och Niello & Ajax direkt till final
Lundvik och sedan kanske Samira till semi
Citera
2022-02-12, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid

Självklart tycker jag om personen i fråga, det är bara själva livsstilen som är lite speciell och som jag aldrig kommer att förstå helt och fullt.

För er som verkligen följer det hela; kan Tone sjunga bra? Är själva låten ok, eller mest blaha blaha?

Vad är det med livsstilen du har problem med? Är att hon klär sig som en biologisk kvinna? Det gör ju CIS-kvinnor också så du borde du ha problem med vanliga kvinnors livsstil också. Eller är det att hon inte smyger med kroppsändringen? Hon hade sin youtube-kanal i åratal innan hon debuterade som Tone. Det hade ju varit skitskumt att låtsas som ingenting.

Och ja, hon kan sjunga!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in