Ännu ett skolbokexempel på Ebbaterande. Diskuterar med varandra har ni gjort i nästan 60 000 inlägg i denna tråd. Det är bara att schrolla tillbaka för att konstatera.
Med textmassor, en myndig röst och en hundra procentig övertygelse om att ni har rätt, har denna tråd driver sedan dag ett. Så pratar vi lite med varandra i ett par inlägg och vipps så är det trollinlägg. Det kanske är så att den som sade det, han var det, gällande troll i denna tråd oxå.
Ebbaterande när någon har rätt och ger bevis för sitt påstående.
Merrybunterande förneka all fakta, hata äldre, hata kvinnor, livetsordare, kan inte läsa inlagor och skriver mycket text för spama tråden.
Tänk om esb hade bara gjort det han lovade och fullföljt köpet istället bli girig.
Det var värsta vad humoristiska vi var ikväll då.
SVT körde dock inte humor om mig ikväll, utan om Ebba. Hon framstår som djupt sympatisk, tycker ni inte. Kände hon ungefär lika mycket sympati för Esbjörn, som den kalv hon skadeskjuter tror ni. Reflektera oxå över att Ebba inte ser skadeskjutning som ett misstag. Hon ser bara framåt. Äntligen har jag dödat min första dovhjorts kalv. Skadeskjuta en dovhjort och skjuta en gammal gubbe i sank på samma vecka. Produktivt skulle man kunna säga. https://www.svtplay.se/video/33816922/svenska-nyheter/svenska-nyheter-sasong-9-11-feb-22-00?position=134&id=jxLW51o
Ebba förbereder sin Exit inom politiken, jakt ingår i hennes strategi av utökande av prominenta kontakter, det räcker inte med Livets Ord om hon ska ta mark inom näringslivet.
Att hon planerar Exit från KD är fullständigt klart och även en bidragande orsak till allt omoraliskt hon gjort utan att blinka i denna affär med Esbjlön, hon skiter fullständigt i hur skadat KD ev blir/blivit av den och kör sitt race.
Ja det är så mycket lättare att vara nyanserad i diskussionen, där inte allt går ut på försvar.Ja skam på oss som sett Binninge roll i detta och inte bara till brottet han är dömd för för X-antal år sedan. Men det blir ju fullständigt omöjligt att diskutera om man måste försvara att man inte är pedofil eller på något sätt stödjer pedofili.
Fakta som att Johann är dömd en gång och aldrig mer, samt att det var väldigt länge sedan Så har han ju bevisat att han inte direkt utgör någon fara för barnen. Är för Ebba och Hennes Ebbotar helt underordnat. För så svar och vit är deras värld.
Men en av dem som blivet illa uthängd i tråden är och av Ebba är Majkgård. Det får NNs inga som helst bevis att hon smider planer på att ärva Esbjörn. Och även om hon så gjorde vore det ett framtida brott och fick i så fall utredas som brottsmål den dagen det finns ett testamente. Att hänga ut någon på så vaga grunder som Majkgård är uthängd i detta är oförsvarligt. Och lite som om Team Esbjörn eller vi i tråden hade beskyllt Ebbas pappa för en massa saker. Jag hade ingen aning om att Johann Binninge ens fanns innan denna fars.
Fake news ska bemötas med fakta!
Det är svårt att bemöta dina inlägg då du citerar en halv vägg samt blandar in allt och alla.
Du har inte funderat på att ta ett citat i taget?
Binninge har tre dommar på sig!!!
M-gårds inblandning i detta är inte så svårt att bevisa:
MPL och M-gård är gamla vänner som ställer upp i ur o skur som när dom i detta tidningutklipp samåkte för ca 11 år sen! https://imgur.com/a/DF5H2gI
I deras "plan" skrivs det om henne med! https://imgur.com/a/zlWlFnR
Det skrivs en del felaktigheter där med som Esb troligen inte vågat eller undanhållit för dom.
Detta är ju framkommit senare.
Barrys utredning! Där så lotsades Esb av "någon" som skulle vara hans närmaste, detta visade sig sen vara just M-gård. lite lustigt att det plötsligt blev akut att försöka få gubben i sämre skick än han var, till den grad att hon kompletterade sin egna utsaga med att han var sämre än hon sa först!
Det fanns två personer som hade ekonomiska intressen i huset!
dessa två var MZ och M-gård.
Esb ringde dom och frågade om dom ville matcha EB bud men det ville dom inte.
Från intervjun Tv 4
Esbjörn - som sålde sitt hus till Ebba Busch (KD) men sen ville häva affären i efterhand efter att Ebba ville göra om i trädgården - framhåller sin egen släkt när han får frågan av TV4 huruvida någon annan påverkat honom att ändra sig och behålla huset och legat på för att Esbjörn skulle agera på något visst sätt.
- Nej, men jag har ju ringt och pratat med några som har velat komma och titta tidigare och den som jag trodde var mest benägen att få komma hade inte tid och komma då när jag ringde upp och pratade – min brorson. Så då föll det bort.
◾️ Fråga: Vad sa brorsonen när du hade skrivit under kontraktet med Ebba och berättade för din brorson att du nu ska jag sälja huset. Vad sa han då?
- Han körde vokabulär med henne som jag inte vill… enligt Ebba har han varit grov i käften. Han fick reda på att huset hade mer eller mindre fallit bort från den stora familjen. Det måste ha tagit skruv ordentligt eftersom han bar sig åt på det viset, säger Esbjörn som uppger till TV4 att han i princip löst ut sina brorsbarn och systerbarn.
Sen har vi fulmakterna som gör att dom är väl samankopplade till affärer!
Aktbilaga 2 samt 4 mål 7012-20
vilka signerade där tror du?
Sen en fråga vem tror du har testamentet om det nu finns? Esb eller m-gård ?
Ebba förbereder sin Exit inom politiken, jakt ingår i hennes strategi av utökande av prominenta kontakter, det räcker inte med Livets Ord om hon ska ta mark inom näringslivet.
Att hon planerar Exit från KD är fullständigt klart och även en bidragande orsak till allt omoraliskt hon gjort utan att blinka i denna affär med Esbjlön, hon skiter fullständigt i hur skadat KD ev blir/blivit av den och kör sitt race.
Är inte överraskad att du tycker affären är omoraliskt. En kvinna som köper hus utan att en man bestämmer.
Hur går det med bevisa att busch far är så mäktig att media inte våga skriva om huset?
Ni är livets ord behöver förstå Busch lämna
SVT körde dock inte humor om mig ikväll, utan om Ebba. Hon framstår som djupt sympatisk, tycker ni inte. Kände hon ungefär lika mycket sympati för Esbjörn, som den kalv hon skadeskjuter tror ni. Reflektera oxå över att Ebba inte ser skadeskjutning som ett misstag. Hon ser bara framåt. Äntligen har jag dödat min första dovhjorts kalv. Skadeskjuta en dovhjort och skjuta en gammal gubbe i sank på samma vecka. Produktivt skulle man kunna säga. https://www.svtplay.se/video/33816922/svenska-nyheter/svenska-nyheter-sasong-9-11-feb-22-00?position=134&id=jxLW51o
Hon kände mer sympati än du någonsin gjorde om esb. Du ville ju han skulle vara en dement person som blivit lurad av sin gammal juridisk ombud och advokater.
Synd att esb blev lurad och girig.
Ja vem minns inte virrpitten Esbjörn i förra säsongen av svenska nyheter!
Är inte överraskad att du tycker affären är omoraliskt. En kvinna som köper hus utan att en man bestämmer.
Hur går det med bevisa att busch far är så mäktig att media inte våga skriva om huset?
Ni är livets ord behöver förstå Busch lämna
Dom har ännu inte accepterat att alla Buscharna lämnade livets ord för mer 20 år sedan.
Det är lite märkligt att diskussionen fortsätter i tråden, det verkar nästan som att några personer inte har förstått att Esbjörn Bolin helt frivilligt har sålt sitt hus. Han har skrivit på kontrakt, förlikningsavtal och köpebrev efter att ha tagit emot betalningen. Både Uppsala tingsrätt och Svea hovrätt har i domar slagit fast att det är helt lagligt och korrekt.
Trots detta finns det några som hävdar att han är så senil att han inte borde ha fått sälja sitt hus. Det är väldigt märkligt.
Det är lite märkligt att diskussionen fortsätter i tråden, det verkar nästan som att några personer inte har förstått att Esbjörn Bolin helt frivilligt har sålt sitt hus. Han har skrivit på kontrakt, förlikningsavtal och köpebrev efter att ha tagit emot betalningen. Både Uppsala tingsrätt och Svea hovrätt har i domar slagit fast att det är helt lagligt och korrekt.
Trots detta finns det några som hävdar att han är så senil att han inte borde ha fått sälja sitt hus. Det är väldigt märkligt.
Det är mycket som blir apart och oförståeligt runt en, när man fragmenterar och perverterar världen i allmänhet och den här händelsen i synnerhet.
Om du har en äkta önskan att råda bot på din känsla av märklighet, föreslår jag att du börjar blicka inåt på dina egna system och därefter höja blicken och se den osminkade helheten.
Lite jobbigt blir det nog, men för med sig den lilla bonusen av att förstå — på riktigt.
Om det nu inte är ett sånt klipp för EBT så kan hon ju då med enkelhet avstå från köpet istället för att dra in advokater? Är det dessutom en granne som är bitter så finns ytterligare en anledning att avstå köpet.
Nej EBT är en riktig häxa, allt som rullat ut nu på slutet är helt klart bara toppen på ett isberg och säger allt om hennes karaktär. EBT är en översittare som tror att jorden snurrar kring henne, inga lagar och regler i samhället, skrivna eller oskrivna gäller henne!
Det är bara att acceptera att uppgiften blev för stor för dig att dra upp huvudet ur den för dina sinnen begränsande sanden och se på affären med mindre perverterade ögon.
Då kommer händelsen och reaktionerna på den, att även framledes framstå för dig som - mycket märkliga.
Din förlust.
Det är uppenbart att du tillhör en liten minoritet i tråden som hellre ser att landet styrs av moralpoliser och -domstolar än av lagar och juridik. Det är i sådana summariska rättegångar med religiösa extremister som domare som dina pompösa inlägg om pandemier som brinner som moses buske och där stöveltrampande fiender kliver över de rättstrogna skulle göra succé.
För oss övriga är detta en tvist om en fastighet där en säljare sålde sitt hus och ångrade sig efteråt, sedan ångrade han sig tillbaka och sålde det igen innan han ångrade sig en tredje gång. Svea hovrätt tänker inte ens ta upp hans tredje ånger utan anser att hans två försäljningar får räcka.
Det är uppenbart att du tillhör en liten minoritet i tråden som hellre ser att landet styrs av moralpoliser och -domstolar än av lagar och juridik. Det är i sådana summariska rättegångar med religiösa extremister som domare som dina pompösa inlägg om pandemier som brinner som moses buske och där stöveltrampande fiender kliver över de rättstrogna skulle göra succé.
För oss övriga är detta en tvist om en fastighet där en säljare sålde sitt hus och ångrade sig efteråt, sedan ångrade han sig tillbaka och sålde det igen innan han ångrade sig en tredje gång. Svea hovrätt tänker inte ens ta upp hans tredje ånger utan anser att hans två försäljningar får räcka.
Tack för sammanfattningen av vad du begriper av den här affären!
Som tur är förståelsen av den så mycket större hos andra; såväl i tråden som utanför den; hos de som valt att inte sticka huvudet i sanden och pervertera och fragmentera verkligheten. För dessa ter sig händelseförloppet och reaktionerna på den, varken märkliga eller obegripliga.
Senast redigerad av Krmkr 2022-02-12 kl. 10:39.