Citat:
Ursprungligen postat av
Zacharia5
1. När räntan höjs kommer risktillgångar att sjunka. Tech har redan gjort det och BTC räknas fortfarande som en ännu större risktillgång. Jag skulle räkna med ett skakigt 2022 även för BTC och därmed ännu mer för altcoinsen. Folk i allmänheten har svårt för att ta volatiliteten hos BTC och den har dessutom aldrig testats vid en större börskrasch a la Lehmankraschen.
Först och främst, välkommen. Kul med fler folk som kan resonera ärligt.
Räntehöjningarna är redan inprisade och en stor del av orsaken till nergången från toppen, menar jag. Visst kan det bli mer ränthöjningar än vad alla marknader tagit höjd för, men isf kan det lika gärna bli mindre räntehöjningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zacharia5
2. Mt. Gox-förvaltarna ska sälja eller säljer redan de ca. 140 000 BTC som ska betalas ut till fodringsägare. Twitter-kontot whale_alert har åtminstone spårat 30 000 BTC som vilande BTC från 2015 som väckts. (Dessutom dyker det upp ytterligare 140 000 BTC utifrån häktningen idag av de personerna som stal 2016, men det kommer dröja innan de säljs om de ens gör det.) Med nuvarande låga volymer i tradingen så kan vi förväntas oss att det stora antal BTC som dyker upp på marknaden påverkar den mycket.
Alla on chain analyser pekar på att valar köper på sig Bitcoin och håller. Avdelning "Follow the money"
https://twitter.com/crypto_birb/status/1491184903324839936?s=20&t=p3z_IWFE5Mvv3vkgyeDygQ
Citat:
Ursprungligen postat av
Zacharia5
3. Det var många som väntade sig en topp i december. När det inte dök upp och marknaden istället gick ner sålde många med förluster och man kan vänta sig att många av dem aldrig återkommer.
För varje säljare, finns en köpare...
Vi behöver mer "diamond hands" och färre "paper hands".
Citat:
Ursprungligen postat av
Zacharia5
5. Biden-regeringen är ambivalent och okunnig kring BTC. Skulle inte förvåna mig om de stänger ner miningen i USA nu när de också är med i Paris-avtalet igen.
Fler och fler stater öppnar upp för Bitcoin mining.
Många av republikanerna har uttalat sig positiva till Bitcoin i kongressen och senaten. Demokraterna har varken sagt sig vara för eller emot (Andrew Yang mfl är ifs FÖR).
Det viktiga är att demokraterna inte blir emot Bitcoin bara för att Republikanerna tenderar vara FÖR. Men det återstår att se vilken ställning dom tar. Biden har inte sagt någonting iaf.
Flera borgmästare och guvenörer är tydligt FÖR. Miami och New york tävlar om att bli huvudstaden för krypto.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zacharia5
6. Är något osäker i stort på hur marknaden kommer må i samband med att BTC förlorar mer av sin status. Fler spekulerar i alts och fler går in och håller långsiktigt i ETH, men BTC styr fortfarande marknaden.
Alts används i stor utsträckning för spekulering, men som jag visade uppe så används BTC allt mer för sitt huvudsyfte, store of value, snarare än spekulering.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zacharia5
Jag började att investera i krypto det här året och ligger på minus så är långt ifrån någon expert. Hoppas på input kring mina punkter.
Njut av uppgången nu då
Att ligga minus nu, gör dig starkare i framtiden.
Jag sålde bort mig stora delar 2018/2019 då jag trodde jag var en trader och kunde skaffa mig mer Bitcoins i nergången. Detta gick ganska bra så länge det var nergång, men missade sedan uppgången totalt pga girighet. Den del som jag holdade då har utklassat alla försök att trade:a till sig större värde och jag har lärt mig av detta. Köp och håll, kommer det nergångar, så använd dem till att köpa mer och försök inte sälja toppar.
Har man köp in sig på lägre nivåer för länge sedan, är det inte så jobbigt att gå från säg 800% plus till 500% plus i en dipp som denna.