2022-02-07, 19:00
Avslutad
ja vi kan slappna av. Det ser stabilt ut.
Citera
2022-02-07, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Från toppen 68.5k så har vi nu haft en retrace ner till 34k, som nu förhoppningsvis är slut.

Det viktiga är att vi inte gör din dubbelbotten vid 29.5k, för är det nog bara en tidsfråga innan vi skall vidare ner.
Men nu har vi, vilket jag pratat om hela tiden, en högre botten iom att vi vände vid 34k och det blidar ett betydligt mer positivt mönster. Vi är fortfarande i en uppåttrend på makroskalan, bra så.
Varför räknar du wicken på 68.5k (69k*), men inte wicken till 32.95k? Ja, 34k daily close, men inte wicken.

Edit: 35k lägsta daily close
Senast redigerad av david-taxi 2022-02-07 kl. 19:33.
Citera
2022-02-07, 19:59
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Varför räknar du wicken på 68.5k (69k*), men inte wicken till 32.95k? Ja, 34k daily close, men inte wicken.

Edit: 35k lägsta daily close
Poängen kvarstår.
Citera
2022-02-08, 07:34
Medlem
Muppetys avatar
Jag ska köpa en grej för 900 kr som jag kommer att få ta av mina Bitcoin-besparingar nästa vecka. Nu har det ju gått rätt bra de senaste dagarna, men vad säger ni? Ska jag plocka ut 900 kr nu, eller ha is i magen o vänta en vecka till?

Eller det kanske är omöjligt att förutsäga?
Citera
2022-02-08, 07:39
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag ska köpa en grej för 900 kr som jag kommer att få ta av mina Bitcoin-besparingar nästa vecka. Nu har det ju gått rätt bra de senaste dagarna, men vad säger ni? Ska jag plocka ut 900 kr nu, eller ha is i magen o vänta en vecka till?

Vad är jobbigast du plockar ut 900 nu och Bitcoin fortsätter att röra sig uppåt, eller att du inte plockar ut 900 och BTC börjar vända neråt?

Frågar du mig så skulle jag sätta mina egna pengar på att Bitcoin förmodligen är på högre nivåer om en månad, och än mer säkert om 6 månader och verkligen så om 18 månader.
Vad för nivåer vi är på i morgon, eller om en vecka är för mig helt ointressant i sammanhanget.
Citera
2022-02-08, 11:40
Medlem
Citat:

Jag skulle säga att du är riktigt illa ute om du inte ens har en marginal på 900 kr. Man ska inte behöva sälja en sån fjuttsumna bara för man inte har andra pengar över. Varför inte vänta till nästa lön för att få ihop dom pengarna?
Citera
2022-02-08, 11:51
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Jag skulle säga att du är riktigt illa ute om du inte ens har en marginal på 900 kr. Man ska inte behöva sälja en sån fjuttsumna bara för man inte har andra pengar över. Varför inte vänta till nästa lön för att få ihop dom pengarna?
Klart jag kan bli av med 900 kr. Men jag satte in några tusen på skoj för att testa på Bitcoin o följt det, o nu de senaste dagarna har det gått riktigt bra, så min fråga är, ska jag ta ut pengarna idag, eller vänta om en vecka. Jag kommer att sätta in de 900 kr + säkert lite mer igen den 15:e när pensionen kommer, o då kanske jag hade frågat; -Ska jag sätta in pengarna nu, eller vänta en vecka om kursen går nedåt.

Jag är ingen mångmiljonär, jag är sjukpensionär men allt som jag satt in på kryptomarknaden räknar jag som förbrukade pengar o finns inte med i några budgetar, register eller redovisningar. Jag kan vänta tills den 15:e, men då kanske det hade gått ner?
Citera
2022-02-08, 12:00
Medlem
Citat:
Klart jag kan bli av med 900 kr. Men jag satte in några tusen på skoj för att testa på Bitcoin o följt det, o nu de senaste dagarna har det gått riktigt bra, så min fråga är, ska jag ta ut pengarna idag, eller vänta om en vecka. Jag kommer att sätta in de 900 kr + säkert lite mer igen den 15:e när pensionen kommer, o då kanske jag hade frågat; -Ska jag sätta in pengarna nu, eller vänta en vecka om kursen går nedåt.

Jag är ingen mångmiljonär, jag är sjukpensionär men allt som jag satt in på kryptomarknaden räknar jag som förbrukade pengar o finns inte med i några budgetar, register eller redovisningar. Jag kan vänta tills den 15:e, men då kanske det hade gått ner?
Du kommer få helt olika svar från alla när du ställer den frågan om när du ska sälja. Det är jättesvårt att veta när det är rätt tid att sälja på kort sikt. Så det beror på hur långsiktig/kortsiktig du är med din investering. Det bästa är att inte röra sin investering på kort sikt om man inte är en bra trader (not me).

Det är iaf känt att måndagar brukar vara fejk och att tisdag/onsdag/torsdag är då det händer mest grejer på marknaden.
Citera
2022-02-08, 12:12
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Du kommer få helt olika svar från alla när du ställer den frågan om när du ska sälja. Det är jättesvårt att veta när det är rätt tid att sälja på kort sikt. Så det beror på hur långsiktig/kortsiktig du är med din investering. Det bästa är att inte röra sin investering på kort sikt om man inte är en bra trader (not me).

Det är iaf känt att måndagar brukar vara fejk och att tisdag/onsdag/torsdag är då det händer mest grejer på marknaden.
Tack för bra svar!

Tänkte om det kanske fanns nån form av regelbundenhet som man kan förutspå, typ som på börsen ibland. Men det finns alltså inget sånt när det gäller kryptovalutor? Det är helt från dag till dag?

(Så slipper jag ställa sådana här frågor i fortsättningen)
Citera
2022-02-08, 12:20
Medlem
Citat:
Tack för bra svar!

Tänkte om det kanske fanns nån form av regelbundenhet som man kan förutspå, typ som på börsen ibland. Men det finns alltså inget sånt när det gäller kryptovalutor? Det är helt från dag till dag?

Det går att göra uppskattningar, analysera och balansera risken till viss del om man är en bra trader. Men som oerfaren är det bara gamble att försöka gissa vilken riktning kursen går i vid en viss tidpunkt. Samma gäller på börsen.

Du kan alltid fråga vad folk tror kommer ske på kort sikt. Det är ju det tråden handlar om. Bara du är medveten om att alla bara gissar
Citera
2022-02-08, 12:21
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Tack för bra svar!

Kul att det gått bra för dig!
Tänk såhär, profit is profit. Varför folk förlorar i det här spelet är just för att dem inte tar hem sina vinster. Tänk på det lite!
Man kan förutspå vissa moves, men att förutspå veckovis är en annan femma. Betydligt svårare, nästintill omöjligt.
Citera
2022-02-08, 14:01
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Fake Monday today. Let's dump it tomorrow?
Bra observerat David! 🙌
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in